13 Reacties
2 jaar geleden
Uit een beker drinken lukt trouwens ook nog niet, dat laat hij zn mond weer uitlopen en een fles of tuitbeker met handvaten snapt hij ook niet echt. Hij is 11,5 maand.
2 jaar geleden
Bij mij lust hij enkel versgeperste sinaasappelsap. Ik geef hem meestal achteraf nog borstvoeding want hij drinkt maar enkele slokjes bij maaltijden.
Hij kan enkel uit een beker drinken. Dan houdt hij het met handvat vast en drinkt er voorzichtig uit. Flessen of tuitbekertjes heb ik nog niet geprobeerd.
2 jaar geleden
Water met vers fruit erin en laten trekken. Een aardbei erin of een schijfje komkommer kan ook. Verder verse sinaasappelsap, thee, havermelk, wortelsap van Zonnatura hebben we nu eens geprobeerd. Ze hebben nog veel soorten sappen maar dit is eerder om hem kennis te laten maken met andere smaken. Omdat water er altijd in gaat. Ons zoontje heeft de Munchkin beker onder de knie en drinkt zelfstandig. Ik laat de gehele dag 1 op de grond staan met water erin. In het begin hielp ik hem telkens. Mss blijven aanbieden de bekers ? Hier is er ook veel tijd over gegaan.
2 jaar geleden
Mijn zoontje begrijpt nu wel de munchkin beker, maar hij drinkt niet veel. Ik heb dus ook het probleem dat hij daar maar 1 beker van op drinkt over de gehele dag. En daarom ook nog drie flessen drinkt. 2x 210 en 1x 150. Ze zeggen dat baby’s 1000ml nodig hebben per dag. Maar dat red hij echt niet. Verder heeft hij gewoon natte luiers etc. Hij zit keurig op het gemiddelde qua gewicht. Als ik de flessen aanmaak met meer water, dan drinkt meneer ze niet 😉. Eigenlijk eet hij heel goed vast voedsel, maar voor zijn vochtinname moet ik nog wel 3 flessen geven.
2 jaar geleden
Hij drinkt water met name uit de rietbeker maar ook wel uit de munchkin beker!
Hij heeft nog 2 melkvoedingen (ochtends en avonds) en sinds hij de lunch voeding heeft laten vallen drinkt ie steeds meer smiddags.
Ik denk per dag zeker wel 150cc
Ik zou het aanbieden in verschillende bekers kijken of er eentje is waar hij beter uit drinkt en verder is het een kwestie van aanblijven bieden denk ik!
2 jaar geleden
Bij ons is het ook echt een ramp met drinken aanbieden. Misschien 20 a 30 cc in een open bekertje, verder speelt ze meer met de flessen dan dat ze eruit drinkt. Onze dochtet wordt bijna 1 jaar. We hebben thee, sap, siroop,water geprobeerd en maakt niks uit
2 jaar geleden
Hier ook niet veel, want dan gaat hij spugen .. hier krijgt hij naast zn pap & avondfles nog wel een extra flesje want anders heeft hij amper plasluiers. Sowieso een slechte drinker de laatste tijd, hij wilt ineens niks/nergens wat uit drinken 🥴 Hij kon er tot een paar weken terug geen genoeg van krijgen (tot spugen aan toe dus) en moest echt zn drinken weghalen .. Hier dus geen tips, maar lees graag mee 🥰
2 jaar geleden
Hier toch zeker 1x 240ml met soms een dag er tussen dat er nog zn zelfde hoeveelheid in gaat🙈 heeft ie van zn moeder denk ik, ik drink ook zn 3a4 liter op n dag