14 Reacties
2 jaar geleden
Misschien vindt ze het interessant als je haar op je schoot hebt en dan zelf n slok water / thee van je eigen beker drinkt, waarna je haar van je beker kan laten nippen. Verder tijdens eetmomenten meerdere malen aanbieden, gewoon een open beker maar misschien wel n hele leuke felle kleur of met plaatjes erop en dan voor t eten en tijdens n eten en ook nog als alles op is, misschien kun je het eerst nog even voor doen door zelf n slokje te nemen. Wil ze niet, dan niet. Kan me wel voorstellen dat t frustrerend is, veel succes!
2 jaar geleden
Hier wilde hij ook niet drinken nu gelukig met rietjes beker van dr brown wel met heel klein beetje slimpie
2 jaar geleden
Reactie op lienamom
Misschien vindt ze het interessant als je haar op je schoot hebt en dan zel ...
Dankjewel voor je tips.
Het is zeker erg frustrerend. Hebben nu open bekers van de ikea en hier drinkt ze af en toe wat slokjes uit. Net als uit een shotglas. Maar zeker met het warme weer op komst vind ik het heel erg frustrerend dat ze zo moeilijk drinkt
2 jaar geleden
Reactie op Givano En Linsey
Hier wilde hij ook niet drinken nu gelukig met rietjes beker van dr brown w ...
Bedankt voor de tip
2 jaar geleden
Munchkin beker werkt bij ons ook nog niet. Ik bied een gewone plastic beker met water aan. Dan zit ie bij mij op schoot en geef ik het zelf aan hem. Als ie nu al zelf moet leren drinken gaat dat nog niet lukken. Hij snapt nog niet helemaal hoe het werkt. En om hem nu al zelf te laten drinken uit een plastic beker zonder tuit doen we ook maar niet 🙈😂
2 jaar geleden
Hier bied ik water en thee uit een klein glaasje aan, maar krijgt ze niet super veel binnen. Gaat wel steeds beter!
En haar fles geef ik verdund, zodat ze wel genoeg vocht binnen krijgt maar niet de “voeding” (of hoe moet ik het zeggen?).. Bijv. na het brood smiddags krijgt ze een 150 + 3 fles.
2 jaar geleden
Wij zijn al vroeg begonnen met de tuit beker van bambino, die heeft een zachte tut zeg maar.
Hij drinkt nu zeker al 4 weken super goed uit die beker tot nu zelfs 2 bekers water of sap per dag
Melk of drink yogurt bieden we aan in een plastic beter. Af en toe is het knoeien maar het gaat steeds beter.
Gewoon vol houden en blijven aan bieden, ineens valt het kwartje
2 jaar geleden
Hier wil het ook echt niet lukken, al zo veel verschillende bekers geprobeerd. Het enige wat ‘werkt’ is een fles vullen met veel water en maar weinig schepjes voeding, dan drinkt hij hem zo leeg. Maar erg frustrerend is het wel, want soms moppert hij echt van dorst heb ik het idee.
2 jaar geleden
Reactie op lienamom
Misschien vindt ze het interessant als je haar op je schoot hebt en dan zel ...
Yes, onze dochter heeft haar eigen beker maar kijkt vooral naar ons glas of tas. Ze wil zelfs onze koffie (krijgt ze uiteraard niet). Maar gwn aanbieden wat wij doen werkt het beste. Dus zelf beginnen drinken uit een open bekertje? Hier krijgt ze ook niet veel binnen hoor. Haar kleren zijn altijd kletsnat. Maar de motivatie is er alvast.
2 jaar geleden
Hier ging het ook een hele tijd voor geen meter. Ik vond dat ook super frustrerend! Het leek ook wel alsof hij gewoon geen water wilde. Zijn neefje had een tuitfles en die vond hij interessant, dus heb ik er zelf ook een gekocht (van Nuby) maar in eerste instantie wilde hij er weer niets van weten. Gewoon zijn hoofd wegdraaien. Toen een keer wat suikervrije siroop erin gedaan (heeeel erg verdund 😅) en ineens dronk hij! Daarna weer water aangeboden ipv siroop en jahoor hij drinkt nu supergoed water! 😊 alsof ik hem erin geluisd heb 😅 het kan toeval zijn, maar hier werkte het!
2 jaar geleden
Toen we begonnen met een tuitbeker met water, snapte ze het natuurlijk niet. We begonnen best vroeg. Ze accepteerde het niet; Ik draaide de dop open en gaf het uit het bekertje ervan. Dat snapte ze wel en dronk er van, omdat ze mij altijd uit een beker ziet drinken(en dan mee wilt drinken). Daarna weer de dop erop gedaan en haar de tuit gegeven. En toen accepteerde ze het en dronk eruit. Uiteraard zat de tuitbeker extra vol, meer dan de Maximale wat er in mocht(zodat ze snel door heeft dat er water uit komt). Daarna voor haar neer gezet, zodat ze het zelf kon pakken om in haar mond te stoppen. Wel zwaar omdat die extra vol zat, maar na wat oefenen is ze erg goed in zelf uit een tuitbeker water te drinken. Even later had ze ook door dat ze het steeds hoger moest houden, als er steeds minder water in zit.