14 Reacties
2 jaar geleden
Zijn het droge plekken of eczeem?
Via de huisarts zou je cetamacrogol met 20% vaseline kunnen proberen. Die vind ik zelf wel fijn smeren.
Voor mn zoontje zijn gezicht smeren we gewoon vaseline (uit die blauwe potten). Lekker vet en helpt onwijs goed!
Een duurdere maar hier extreem fijne oplossing is TinyTodd. Sinds wij dat gebruiken bij ons zoontje is zn eczeem zo goed onder controle en de huid weer lekker zacht.
Wij douchen en badderen hem in Balneum.
2 jaar geleden
Hier een baby bekend met droge huid en eczeem en heb enorm veel geprobeerd. Het beste wat bij ons werkt is vaseline/paraffine (combinatiezalf is dit) dit hebben we bij de eczeemverpleegkundigr en dermatoloog als tip gehad. Zitten geen toevoegingen in en dus huidvriendelijk voor je kleintje. Kun je gewoon halen bij de apotheek. Wij smeren onze dochter ‘s ochtends en savonds in en werkt top! Succes
2 jaar geleden
Dr. Leenarts droge huid zalf!!!!
Ik zweer er echt bij! Mijn dochter had vanaf dat ze pasgeboren was vreselijk last van een droge huid/eczeem. Van alles geprobeerd, ook de cetomacrogol/vaseline, hormoonzalfjes, maar het mocht allemaal niet baten. Sinds ik Dr. Leenarts ben gaan gebruiken (2 á 3 x per dag) werd haar huidje steeds rustiger. Daarna langzaam gaan afbouwen en nu hoef ik haar nagenoeg niet meer in te smeren!
2 jaar geleden
vaseline van dokter
Deze gebruiken wij ook, smeren preventief iedere ochtend en avond. Helpt perfect! En… niet te vaak douchen/in bad. 2x per week
2 jaar geleden
Reactie op JJS0214
Dr. Leenarts droge huid zalf!!!!
Ik zweer er echt bij! Mijn dochter had va ...
Smeerde je haar daar helemaal mee in? Wij hebben indd die cetomacrogol en smeren die 2x per dag.
Deze crème krijgen we vergoed en denk niet dat die crème van jou vergoed wordt? Maakt verder niet uit als het echt helpt wil ik het zeker proberen want hier ook diverse hormoonzalfjes gehad en die wil ik (liever) niet meer smeren
2 jaar geleden
Hier gebruiken wij shea butterfly en frambozenzalf. S'morgens frambozenzalf en s'avonds shea butter.
Werkt snel en wij zijn heel tevreden. Nu weinig tot geen last meer van droge plekjes.
Ik heb de potjes besteld bij ziltezusjes.
2 jaar geleden
Reactie op Miraclesdohappen
Smeerde je haar daar helemaal mee in? Wij hebben indd die cetomacrogol en s ...
Ja helemaal! Nee het wordt inderdaad niet vergoed. Maar ik merkte dat die cetomacrogol het alleen maar erger maakte.. alsof je het alleen maar verder uitsmeerde over haar lichaam. Dus ik zweer echt bij Dr. Leenarts. Echt van alles al geprobeerd.. Ik had het idee dat andere crèmes het alleen maar dichtsmeerde.