18 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook een mega drukke baby, in de buik ook al. Ik kan hem goed vergelijken met zijnbbuurjongen en -meisje waar hij maar 2 weken mee scheelt. Tijgert al sinds hij 5 maanden is de hele kamer door, is continu in beweging (kruipen, rollen, optrekken) en zit ook geen seconde stil. Luier verschonen en aankleden is ook meer een worstelwedstrijd haha. Ik vind het soms wel pittig en zou ook wel eens lekker rustig willen kroelen, maar als hij dan zo heerlijk begint te springen en lachen als ik hem vast heb dan vind ik zo'n drukteschopper ook wel echt genieten.
2 jaar geleden
Hier ook een heel ondernemenend meisje van net 7 maanden. Ze tijgert al een tijdje, kan sinds een paar weken zelfstandig tot zit komen en nu is ze net begonnen met zich optrekken aan dingen. Ze heeft wcht geen rust in haar kont en is altijd bezig. Lekker even bij je zitten om te kroelen doet ze al tijden niet meer (heel af en toe eens als ze echt moe is) en sinds vorige week heeft ze ook geen aandacht voor eten of haar fles, moet echt ergens rustig gaan zitten anders is ze te veel afgeleid. Het verschonen is ook een drama omdat ze er steeds vandoor gaat moet haar in een soort houdgreep houden omdat het anders dus niet gaat. Best zielig eigenlijk maar lukt echt niet anders.
2 jaar geleden
Tegen mij zeggen ze altijd dat mijn baby is beweeglijk. Hij beweegt ook veel. Kan moeilijk stil zitten in zijn stoeltje. Ligt niet graag op mama. Is snel afgeleid. Hij blijft ook niet goed op zem rug liggen met omkleden. Hij rolt gelijk op zen buik en wil alles wat op de commode ligt vast pakken. Maak me dan ook vaker zorgen.
Ben zelf een drukke baby geweest en papa was dat ook. Heb wel geen huilbaby en is verder wel makkelijk zo als iedereen zegt.
2 jaar geleden
Reactie op NataschaB
Tegen mij zeggen ze altijd dat mijn baby is beweeglijk. Hij beweegt ook vee ...
Ja! Dat dus wel. Heel druk, maar wel makkelijk. En ook niet eenkennig. Doet lekker haar eigen ding.
2 jaar geleden
Sam kan niet goed stil zitten wordt druk als we met familie samen zitten en het drukke omgeving is. Wil alleen maar bewegen. Kan niet stil zitten. Ook tijdens de voeding zit hij voortdurend met zen handen en voeten te bewegen behalve als hij nog slaperig is. Op de opvang zeggen ze dat hij lief is maar behoorlijk hyper, beweeglijk. Ze doen hem zelfs in de grondbox Was zelf een huilbaby en papa ook. En ook behoorlijk druk als kind. Hij slaapt goed en huilt niet veel. Maar hij is ook nog maar een baby. Andere babies zijn volgens mij stukken rustiger. Maak me soms zorgen dat hij afwijkt van het "normale."
2 jaar geleden
Hier ook een kleine druktemaker. Hij kan sinds een paar weken staan en dat is dan ook het enige dat hij nog wil. Trekt zich overal aan op en boos als het niet lukt. Aankleden en verschonen is een uitdaging haha. Ik maak me er niet druk om, dit is hoe hij is en ik probeer zoveel mogelijk met hem mee te bewegen
2 jaar geleden
Mijn kind is ook heel druk. Je kan echt niet even zitten met hem. Ik wilde laatste x een boekje voorlezen, nou dat werd een jankdrama. Hier wordt dus niet voorgelezen. Sowieso scheurt hij het boekje uit mn handen dan haha. Hij staat inmiddels en loopt langs de meubels. Hoop dat dan hem helpt. Tijgeren doet hij al een tijdje. Kruipen heeft hij volgens mij geen geduld voor. Ons mannetje is alleen rustig als hij slaapt. Hij staat zodra hij wakker is aan. Je moet hem ook echt uit de drukte halen om hem tot rust te brengen. Moeheid voelt hij anders niet. Volgens mij staat ons nog een hoop te wachten haha. Het is in onze beleving een echte jongens jongen. Mn vriend was als kind ook super druk.
2 jaar geleden
Hier ook zeer energieke baby die wakkertijd heeft van 2uur en zeer grote eetlust. Boekjes gaan ook aan fladderen, op de grond rolt ze en tijgert ze volop en naar alle kanten, in haar stoeltje doet ze niet liever dan kloppen en lawaai maken 😅. Alleen rustig voor tv (max 10 min en is voor haar echt time-out moment) en in bed. Dan ligt ze stil heel de nacht en slaapt gewoon.
2 jaar geleden
Mijn kind is ook heel druk. Je kan echt niet even zitten met hem. Ik wilde ...
Wij zijn allebei juist erg rustig maar herken m’n zoon precies in jouw verhaal. Het is ook al sinds z’n geboorte een slechte slaper overdag, volgens mij wil ie gewoon overal bij zijn! Is dat bij jou ook?
2 jaar geleden
Ik vind het soms wel lastig met een drukke baby. Ik zou nu heel graag voor een tweede gaan maar twijfel een beetje. Mijn vriend vindt het helemaal niet chill als de mini zo druk is. Ik denk dat het geen probleem is.
2 jaar geleden
Wij hebben ook een hele vrolijke, nieuwsgierige en beweeglijke baby. Hij heeft denk ik mede hierdoor ook al vrij vroeg leren rollen (3mnd), tijgeren (5mnd) en kan nu al heel goed staan, zijwaarts stappen en van staan tot zit komen. Hij verplaatst zich constant. Heel leuk om te zien hoe hij aan het spelen is, hij is echt lekker bezig en lijkt in alles geïnteresseerd!
Maar het verschonen is echt een gevecht sinds hij 5 maanden oud is. In het begin kon je hem wel kort afleiden, nu lukt dat echt niet meer en de laatste tijd gaat dit gepaard met heel veel krijsen en frustratie 😔 we verschonen hem als het kan altijd met zn 2en anders lukt het bijna niet of zijn we zo 15min verder. Ik vind dit best zwaar en vind het ook vervelend voor hem dat hij zo gefrustreerd raakt.
Iemand die dit herkent en misschien iets heeft gevonden om het allemaal wat makkelijker te maken? Heb het gevoel dat rond deze leeftijd disciplineren nog niet echt werkt, maar ben bang dat als we dit zo door laten gaan dat het misschien erger wordt 😅
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Wij hebben ook een hele vrolijke, nieuwsgierige en beweeglijke baby. Hij he ...
Heel herkenbaar! Wij proberen hem iets in zijn handen te geven wat nieuw is of geen speelgoed. Zoals potje crème of thermometer. Ook zingen we een liedje. Dan kijkt hij geïnteresseerd naar mijn gezicht. Werkt allemaal maar kort, maar alle beetjes helpen. Succes!
2 jaar geleden
Onze kleine wil ook altijd bezig zijn haha. Op schoot zitten lukt voor misschien1 minuut en dan begint ie alweer te wringen 😆 Leg ik hem op de grond en hij rolt de hele kamer door. Sinds ie nu kan rollen door de kamer en een beetje begint met tijgeren is ie gelukkig snel tevreden op de grond en kan ie zijn ei kwijt. Eerst lukte dat nog niet en lag ie maar op 1 plek op de babygym. Dat was ie na 10 minuten beu en moest ik hem weer optillen. Nu kan ie zo een half uur lekker zichzelf bezig houden. En vooral: zijn overload aan energie kwijt haha
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Wij hebben ook een hele vrolijke, nieuwsgierige en beweeglijke baby. Hij he ...
Hier is verschonen ook al maanden meer een worstelmatch. Zeker nu hij sinds een maand kan optrekken en staan is het echt af en toe echt onmogelijk. Hier helpt het om steeds iets anders aan te bieden ter afleiding: potje creme, pakje billendoekjes, tandenborstel, white noise apparaatje. Als dat allemaal niet werkt heb ik voor dit soort gevallen een pak luierbroekjes. Ik zet hem dan tegen me aan zodat hij lekker kan staan en in de spiegel kan kijken, beentjes erin en dan zo de luier omhoog trekken. Geen gedoe met plakkers. Aankleden zijn we inmiddels ook expert in terwijl hij staat of probeert weg te kruipen. Het word hopelijk vanzelf weer makkelijker.