19 Reacties
2 jaar geleden
Hier nog nooit 3 dutjes gehad. Meestal 1 of 2 van een halfuur overdag 🤷♀️
2 jaar geleden
Ik volg even. Wij lijken ook in een overgangsfase te zitten van 3 naar 2 dutjes. Ik merk dat we het spannend vinden om het derde dutje weg te laten.
2 jaar geleden
Hier sinds twee weken 2 dutjes, gaat echt super! We hadden alleen maar een gevecht met het laatste dutje.
S’ochtends halen we haar half 7 uit bed, dan om 9 uur dutje één tot 11.00/11.30 uur dan rond 13.00/13.30 tweede dutje tot 15.00/15.30 uur en dan wakker tot 18.00 uur dan de nacht in.
2 jaar geleden
Het 3de dutjes is zoiezo het lastigste dutje om te doen. Vanaf 6 maanden hoeven ze het 3de dutje maar 20 minuten te slapen. Het advies is dan ook omdat onderweg te doen in de kinderwagen/draagzak of auto . En rond 8 maanden kan je het dutje laten weg vallen. En een wakkertijd van 2.5 uur aan te houden. Ik heb bij beide kindjes snuggle en Dreams gevolgd en dat gaat super goed op deze manier, mischien heb je er nog iets aan🙂
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Hier gaat het laatste dutje ook steeds moeizamer maar de wakker tijden zijn ...
Dat verschilt heel erg. Ik heb heel lang een wakkertijd van 2u aangehouden, maar dat werd echt te weinig voor hem en uiteindelijk werd elk dutje een strijd. Dan ben ik gewoon op zijn vermoeidheidssignalen gaan letten en dat ging veel beter. Maar dan kan hij soms wel 3u probleemloos wakker zijn. Probleem is dat hij zonder het 3e dutje aan bijna 4uur zou zitten en ik merk dat dat echt nog wel wat te lang is.. maar soms ben ik de strijd om dat 3e dutje nogal beu 🤯
2 jaar geleden
Reactie op coco89
Hier sinds twee weken 2 dutjes, gaat echt super! We hadden alleen maar een ...
Dat lijkt heel erg hard op dat van ons! Alleen vind ik 18u zo vroeg om al de nacht in te gaan. Slaapt jouw dochter dan vlot tot half 7? Normaal tegen 19u bed in hier, maar dat is dan weer te lang zonder 3e dutje 😬
2 jaar geleden
Reactie op Babynr2boy
Het 3de dutjes is zoiezo het lastigste dutje om te doen. Vanaf 6 maanden ho ...
Dank je voor de je tips, fijn om te weten hoe ze het daar zeggen. Ik vind snuggles and dreams persoonlijk alleen nogal erg 'one size fits all', alsof alle kindjes hetzelfde zijn en dat is natuurlijk helemaal niet zo. Met sommige dingen in hun programma ben ik het ook niet helemaal eens. Bij ons werkte het ook echt niet, zo'n strak schema door ons opgelegd en niet vanuit zijn eigen behoeften. Maar als het voor jullie wel werkt, helemaal top natuurlijk!
2 jaar geleden
Reactie op Schaakmeisje
Dank je voor de je tips, fijn om te weten hoe ze het daar zeggen. Ik vind s ...
Klopt wel wat je zeg, het is natuurlijk een lijn wat zeker niet geld voor alle kindjes. Ik heb bij beide kindjes dit vanaf 6 weken gevolgd en ik heb bij mijn oudste nu 2 jaar en 4 maanden nooit problemen gehad met slapen. De jongste van 6 maanden tot nu toe ook niet. Je moet zeker doen wat jou het beste lijkt🙂
2 jaar geleden
Reactie op Schaakmeisje
Dat lijkt heel erg hard op dat van ons! Alleen vind ik 18u zo vroeg om al d ...
Ze gaat soms zelfs om 17.45 naar bed als ze echt heel moe is. Ze krijgt om 21.00 laatste fles en slaapt dan tot 6.00/6.30. Vandaag zelfs tot 6.45 😊 ik denk maar zo als ze het nodig heeft dan laat ze het wel merken. Als ik haar na 18.30 naar bed breng komt ze heel moeilijk in slaap.
2 jaar geleden
Ze slaapt hier nu met 7 maanden om10:30- 1,5 uur (wordt 8 uur wakker) en dan op 14:00 2 uur.
Ik heb haar in de ochtend langer wakker gehouden zodat ik het tweede slaapje kon verlaten. Dit werkt voor haar. Maar snap dat dit niet voor elke kindje werkt
2 jaar geleden
Of kijken naar waar jou kindje behoefte aan heeft ? Mijn zoontje wil echt nog wel graag 3 dutjes doen overdag 🤷♀️ anders is hij flink chaggie
2 jaar geleden
Het is soms nog een dingetje bij ons ja.. Over het algemeen kan ie met 2 goeie dutjes wel vooruit. Maar dan moet ie pas na half 4 wakker worden. Dan lukt het hem wel tot half 7/kwart voor 7. Maar als ie rond half 3 ofzo al wakker word dan wil ik hem nog wel een kort dutje laten doen laat in de middag. Maar vaak weigert hij die dan gewoon haha. Of hij is 15 min stil en dan jengelt ie alweer. Het lijkt er dus op dat ie er weinig tot geen behoefte meer aan heeft ofzo. Maar hij is rond half 6/6 uur wel moe aan het worden. Best lastig nog allemaal
2 jaar geleden
wij kijken hier echt hoe de dag loopt zeg maar, als ze een goeie middag dut heeft gehad tot half 3/3 uur dan gaat ze uiterlijk half 7 in bed 😊 is ze eerder wakker proberen we toch een korte powernap van 15/20 min tussen 4/5 en dan gaat ze tussen half 7/7 uur in bed heeeel soms half 8 maar dat is zelde
2 jaar geleden
Hier ligt het heel erg aan de tijd van wakker s morgens en de lengte van de dutjes overdag. De ene x komt het beter uit dan de andere. Ik probeer altijd eind van de dag nog een powernap van 15 minuten. Vaak in de draagzak. Ga ik zelf een rondje wandelen buiten. Vaak lukt het. Soms ook niet. Als her niet lukt en hij is echt heel moe tegen bedtijd dan gaat ie net even wat eerder. Soms maar 15 of 20 min maar kan net genoeg zijn. Lees overal ook wel dat het in deze overgangsfase normaal is dat het de ene dag anders loopt dan de andere. Het zijn ook geen robots die van vandaag op morgen ineens anders geprogrammeerd zijn natuurlijk :-)
2 jaar geleden
Mijn zoontje doet eigenlijk vanaf de 2 maanden maar 2 dutjes overdag .. meer wil hij niet slapen maar de dutjes zijn van 3 uur naar 2 uur gegaan en die tijd had en heeft hij nog wel nodig. Soms is een slaapje van 1 uur genoeg maar dan merk ik het nadien wel dat het te weinig was