7 Reacties

2 jaar geleden

Inderdaad met het ritme van daar mee. Thuis is alles beter ik weet het maar geeft jezelf wat vrijheid en ze houden er niks aan over. Alleen zelf misschien wat meer werk als ze oververmoeid thuis komt.

2 jaar geleden

Kan de opvang haar niet eerder fruit laten eten en dan naar bed? Kleintjes kunnen toch nog niet echt mee in het ritme van de groep? Ieder kindje is anders. Als ik vroeg moet beginnen is mijn dochter dus ook vroeg wakker. Dan krijgt zij eerder fruit en gaat daarna naar bed. En als ze het wel langer vol houdt, dan wel samen de met rest eten. Maar dat is elke keer anders.

2 jaar geleden

Snap dat het lastig is, maar ik heb het gelaten voor wat het is. Op deze manier worden ze ook wat flexibel en ze hebben daar meerdere kindjes. Als ze elke dag naar de opvang zou gaan is het een ander verhaal. Lekker thuis gewoon het ritme blijven aanhouden.

2 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Kan de opvang haar niet eerder fruit laten eten en dan naar bed? Kleintjes ...
Dit deden ze in het begin wel idd maar ze beginnen langzaam aan naar een ritme toe te werken (van de 1-2 groep volgens mij). Ik vind het ook geen slecht idee, maar vroeg me wel af hoe andere ouders daar mee omgaan. Gaat jouw dochter naar de opvang, en houden ze er daar rekening mee?

2 jaar geleden

Bij ons net zo. Hij is soms wel 5 uur achtereen wakker. Die van ons pakt dan vaak een extra lange dut en dat is een verschil met jouw dochter die maar 15 min pakt. Ik laat het los verder. De dagen dat hij daar is, gaat gewoon alles anders. In zekere zin is dat ook wel goed voor hem. Ik zou hem daarvoor niet langer thuis houden. Ze worden ook steeds ouder nu en kunnen er beter tegen.

2 jaar geleden

Ik laat het ook los. De opvang is gewoon anders dan thuis. Zolang hij op de dag alles eet wat hij moet eten, bij elkaar opgeteld oke slaapt op de dag en ik hem niet strontsjagerijnig terug krijg (wat nooit gebeurd) dan is het goed. Thuis gaat hij weer moeiteloos over in zn "gewone ritme".

2 jaar geleden

Hier vertellen we hoelaat ze wakker werd en hoelaat we denken dat ze naar bed moet. Verder kijken ze net als thuis naar slaapsignalen. Meestal is ze om 7 uur wakker en gaat ze daar om 10 uur naar bed, dat klopt redelijk met thuis. Ik heb aangegeven dat als beter uitkomt en gaat ze ook best een kwartiertje oid kunnen rekken. Ze is niet zo snel oververmoeid en omdat ze zeker in het begin moeite had om daar in slaap te komen heb ik liever dat ze er echt even bij kunnen blijven en haar kunnen helpen (alleen laten huilen wil ik echt niet). Rond 10 uur gaan de oudere kindjes naar het bos met een aparte leidster dus dan hebben ze voor de kleintjes extra tijd. Ze slaapt er inmiddels heel goed. Er is een ander kindje (die is wat ouder) en die gaat vaak al naar bed als wij aankomen om 8.45 of om 9.00, soms proberen ze nog snel wat fruit te geven, maar die is altijd zo moe dat hij niet zo vrolijk is, dus die gaat zsm slapen en schijnt daarna weer helemaal opgeknapt te zijn. Zo vroeg terwijl alle kindjes gebracht worden lijkt mij niet handig maar ze doen het wel. Ze volgen echt de kindjes ipv een programma en zo hoort het ook vind ik, zeker de eerste 1-1,5 jaar.