23 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Kelsey32
Ik zou kijken of je steeds 30ml per 2 dagen kan afbouwen. Uiteindelijk krij ...
(Te snel op verzenden gedrukt)
Zo hebben wij het gedaan met de laatste avondfles van 21.30. En sinds een week slaapt die nu van 18.45 tot 06.30.🥳.
Als dit niet helpt misschien meer water dan voeding erbij doen zodat ze wendt aan water in de nacht?
En overdag zorgen dat ze genoeg melk binnen krijgt, zo te lezen wel genoeg fruit en groente maar ik kon niet zien hoeveel ml per fles en hoevaak.
Hier 2x 210ml en 2x180ml. Hier doet het bij ons goed op.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes en duim voor je dat ze snel van de nacht af is.
2 jaar geleden
Reactie op Kelsey32
(Te snel op verzenden gedrukt)
Zo hebben wij het gedaan met de laatste av ...
Bedankt voor de tips! Dat gaan we gelijk proberen! Ze krijgt 180 + 6 en dan 5 flessen 😂 dus opzich genoeg haha
2 jaar geleden
Misschien niet echt waar je op zit te wachten maar waarom laat je dat idee niet los? Wij als volwassenen willen vaak toch ook nog een slokje water of iets eten voor het slapen? Waarom zou je dit je kleine afnemen die nog in ontwikkeling is? Wellicht heeft ze het nog even nodig. Ze geeft echt wel zelf aan wanneer het niet meer nodig is.
2 jaar geleden
Tot 1 jaar is een nachtvoeding echt heel normaal hoor. Snap niet waarom mensen het altijd af willen bouwen bij een baby. Dat is puur in het belang van de ouders en niet van de baby.
Ze zal het op de een of andere manier toch nog nodig hebben. Zou het persoonlijk niet af proberen te bouwen. Ze geven zelf wel aan wanneer het niet meer nodig is.
Als je ermee zit dat ze teveel flesvoeding binnen krijgt, dan kun je beter minder voeding per keer geven. Dan maakt die nachtfles ook niet uit.
2 jaar geleden
Misschien niet echt waar je op zit te wachten maar waarom laat je dat idee ...
Wat een slecht advies zeg. Met 7 maanden is nog meerdere keren in de nacht komen echt niet normaal (tenzij fysiek ongemak als tandjes of nachtmerries etc.).
2 jaar geleden
Wat een slecht advies zeg. Met 7 maanden is nog meerdere keren in de nacht ...
Ik zie nergens een advies alleen even een manier om er anders naar te kijken. Neem dan ook aan dat het komt door dingen als doorkomende tandjes, kou, nachtmerries(?????) etc. Ik hoop dan ook echt voor je dat jouw kind geen hele fles nodig heeft om bij te komen van een nachtmerrie. Is vgm geen fysiek ongemak 😂
2 jaar geleden
Ik zie nergens een advies alleen even een manier om er anders naar te kijke ...
Ik zeg ook helemaal niet dat een nachtmerrie een fysiek ongemak is. Begrijpend lezen heet dat. Op een andere manier naar dingen kijken zeg. Volgens mij is het niet meer dan een manier om dingen goed te praten die niet horen (zie ik veel te vaak hier op het forum).
2 jaar geleden
De ontwikkelingen die onze kindjes doormaken die spelen ook een rol in het slapen zoals te zien in een schema van Numsy over slaapregressie. Wellicht heeft Babyjuniwonder hier ook wat aan. Leer je nog eens wat ipv mij komen vertellen dat ik slecht ‘advies’ geef.
2 jaar geleden
Ik zeg ook helemaal niet dat een nachtmerrie een fysiek ongemak is. Begrijp ...
Kom je mijn kind van 7 maanden dan even uitleggen dat ze niet mag eten in de nacht wanneer ze dat wilt? Donder op
2 jaar geleden
Jouw advies is slecht. Volg je kindje en geen schema. Als jouw baby in de nacht gaat komen weetje dat het honger heeft, ga met je luie reet opstaan en maak die fles. Vind niet normaal dat jij je baby laat verhongeren door snachts geen melk te geven.. vind dat topicstarter hier ook wat van kan leren. En geen water of speen of wat dan ook, ik noem dat echt lui. Honger is honger, punt. Hij stopt op een gegeven moment echt wel. Pff met je ongevraagd advies.
2 jaar geleden
Het is echt een fase, denk ik. Hier gaat het in golven al 7 maanden lang ! We hebben alles al meegemaakt. Periodes van doorslapen tot krijsen voor idd te drinken zoals de laatste dagen. Ik geef eraan toe. Zoals iemand aangeeft honger is honger. Ik merk wel het verschil als hij echt dorst heeft of gewoon even nabijheid zoekt en maar even drinkt.
2 jaar geleden
Wat is normaal? Wij doen volledig voeden en slapen op verzoek.
Hierbij is het soms zo dat de kleine man maar 500 ml drinkt en de andere dag ineens weer 800. De ene nacht niks, de andere 2x. Ik geloof er oprecht in dat je kind goed zelf kan aangeven wanneer hij of zij honger heeft en wanneer niet. Ik eet en drink zelf ook niet elke dag op exact dezelfde tijden precies dezelfde hoeveelheid 😅
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Wat is normaal? Wij doen volledig voeden en slapen op verzoek.
Hierbij is ...
Precies. Accepteer het. Het gaat vanzelf weer over 🤷♀️
Hier vannacht voor de 1e keer doorgeslapen. Anders nog 1 of 2 voedingen. Ik vind het prima.
ADMIN
2 jaar geleden
Hoi allemaal,
Houd het svp begripvol en respectvol. Het is niet de bedoeling om elkaar uit te maken voor lui. De meningen en theorieën hierover zijn verdeeld, maar laten we elkaar wel respecteren en in de waarde laten als iemand het anders doet dan jij.
Bedankt!
2 jaar geleden
Misschien niet echt waar je op zit te wachten maar waarom laat je dat idee ...
Nee ik wil het haar niet afnemen tuurlijk als ze het nodig heeft prima: maar als ik iedereen lees zitten ze op 4 flessen en wij nog op 6 en dan ook nog extra in de nacht.. vandaar
2 jaar geleden
Reactie op Romina4
Jouw advies is slecht. Volg je kindje en geen schema. Als jouw baby in de n ...
Hoe bedoel je dat ik hier wat van kan leren? Ik vraag toch om advies .. hoe iedereen het doet. En je hoeft niet te reageren als je m’n vraag dom vind ofzo. Ik doe alles voor m’n kind, al komt ze 40 x voor de fles krijgt ze die: maar om me heen hoor ik iedereen over 4 flessen per dag. Mag me toch onzeker maken of niet?
Dus ik sta wel op met m’n luie reet en maak die fles. Maar bedankt voor je tip.
2 jaar geleden
Reactie op ChantalNoëlle
Nee ik wil het haar niet afnemen tuurlijk als ze het nodig heeft prima: maa ...
Dat doe je dus hartstikke goed. Ik geef mn dochter ook extra flessen als ze dat wilt in de avond. Ze zit dan ook niet op 4 flessen in 24 uur.
2 jaar geleden
Reactie op ChantalNoëlle
Hoe bedoel je dat ik hier wat van kan leren? Ik vraag toch om advies .. hoe ...
De reactie van Romina4 was naar iemand anders toe en niet naar jou. Ze ondersteund mijn reactie. Niet aangevallen voelen oke?