29 Reacties
2 jaar geleden
Kun je geen verwijzing naar de dermatoloog krijgen?
Mijn dochter had woensdag ineens een rood plekje achter haar oor, donderdagochtend was het groter. Gebeld en ivm afwezigheid huisarts iom vervangende arts (op afstand dmv foto’s beoordeeld), fucidine zalf gekregen. Binnen no time was het uitgebreid met korstjes en al, zaterdag hap en antibiotica gekregen (zou volgens de arts ontstoken eczeem zijn). Vandaag veel erger geworden icm koorts en ontsteking oorlel en achter oor, meteen naar de huisarts en een spoedverwijzing dermatoloog geeist. Blijkt krentenbaard te zijn 😞 nu heeft ons meisje een veel sterker antibioticakuur icm nieuw zalfje gekregen. Voor de zekerheid kweek afgenomen.. totaal andere situatie, maar ik wil je adviseren om echt naar een dermatoloog te gaan.
2 jaar geleden
Nu naar buikje en benen uitgebreid 🥺
Agossie wat sneu. Zouden het warmte bultjes kunnen zijn? Zo ziet er tenminste bij onze zoon uit.
Eczeem ziet er bij ons anders uit, meer vergelijkbaar zoals de foto van haar voorhoofdje.
Ik zou ook een verwijzing vragen naar een dermatoloog. Als je in de buurt woont van Utrecht, zou ik naar het WKZ gaan. Speciaal gericht op kinderen en baby’s.
De huid vet houden is sowieso goed om te doen. Wij smeren met vaseline paraffine 60/80 in gelijke delen, meerdere keren per dag. Zelfs ‘s avonds en ‘s nachts…
En daarnaast een smeerschema met hormoonzalf (zitten nu in de afbouwfase).
Wij doen hem maximaal 1x per week in bad, omdat vaker niet goed is voor de huid. De temperatuur van het water niet te heet en olie in het water.
Daarnaast niet te warm kleden, dat kan ook eczeem uitlokken volgens de dermatoloog.
Ik weet niet of ze veel last heeft van jeuk? Wij hebben anti krab pakjes.
Je kan een romper lange mouwen binnenste buiten doen, zodat ze geen last heeft van de naden die kunnen jeuken. En ook een broekje binnenstebuiten.
Succes!! En vooral weer aankloppen bij je huisarts.
2 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Het is nu helemaal uitgebreid bij haar. Zie foto. ...
Nee dit heeft hij totaal niet. Echt even blijven vragen hoor bij de huisarts! Arm meiske. Werk er zelf en wij zien kindjes altijd als ouders dat willen. Dus laat je leeuwinnenpower maar zien! 💪🏻
2 jaar geleden
Nu naar buikje en benen uitgebreid 🥺
Zo zag het er ook uit bij mijn dochter uit ongeveer maar ben geen dokter
Bij ons was het de 6e ziekte. Hierbij was ze ook verkouden en koortsig. Sudocreme smeren was het advies begint op het gezicht en daarna door naar het lichaam en hoge koorts
Wij hebben haar een zetpil gedaan tot dat ze geen koorts meer had (binnen 2dagen)
Ze was er een weekje hangerig van door de verkoudheid
Beterschap ❤️🩹
2 jaar geleden
Reactie op beebje2021
Heb je gedacht aan de vijfde en zesde kinderziekte?
Wat is dat?