38 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg, we hebben hetzelfde probleem en we zijn ook van plan om over te stappen naar vloerbed. Deze kan je met een compleet hekje bestellen zodat ze niet eruit kunnen komen. https://petitpuk.com/nl/products/house-bed-flore

2 jaar geleden

Hoi, wij hebben een vloerbed maar voor ons was het meer dat haar ledikant wat klein was en ze zich steeds wakker botste. Uiteindelijk toch nog besloten om een extra hekje in het bed te plaatsen. Dit gaat super goed. Ze slaapt er lekker in. Dit bedje is 80 bij 160 dus misschien wat klein om er lekker bij te liggen maar het gaat wel. Wij liggen er amper bij omdat dit niet nodig is maar kan me voorstellen dat het helpend kan zijn in jullie situatie. Ons kindje kreeg dit bed toen ze rond de 12 maanden was.

2 jaar geleden

We hebben een matje voor haar bed gelegd, extra hekje en voedingskussen om wat geborgenheid te geven

2 jaar geleden

Onze dochter heeft soms dagen dat ze na een uurtje slapen (alleen de avonden) wakker wordt en niet meer in slaap kan komen. Enige oplossing is dan om op een los matras wat we hebben, naast haar ledikantje te leggen en zo valt ze uiteindelijk weer in slaap. Niet ideaal, maar wel praktisch. Ik denk een beetje hetzelfde idee als wat jij bedoelt met het vloerbed.

2 jaar geleden

Reactie op Lms91

We hebben een matje voor haar bed gelegd, extra hekje en voedingskussen om ...
Oh wauw! Mooi dit!

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook non-stop gehad 14 maanden lang. Wilde totaal niet zelf slapen, moest altijd op mij of mijn vriend in slaap vallen en het liefst aan de borst. Toen werden wij door andere ouders gewezen op het boekje 'Slaap kindje slaap'. Een boekje van kinderneuroloog Estivill. Daarin leert hij je letterlijk hoe je je kind kunt leren slapen. Binnen een week sliep onze kleine 12/13 uurs nachten zonder wakker te worden en valt hij zonder te huilen in slaap in zijn eigen bed. Voor ons echt een uitkomst geweest! Misschien ook iets om te proberen?

2 jaar geleden

Reactie op kellyfj

Wij hebben dit ook non-stop gehad 14 maanden lang. Wilde totaal niet zelf s ...
Wij hebben deze methode ook geprobeerd en bij ons maakte het de situatie alleen maar erger. Ik herken onze situatie volledig in jouw verhaal, hier ook zo'n moeilijke slaper. Vloerbed kan veel rust geven bij het inslapen en doorslapen in mijn ervaring. Wij hebben een matras van 140 bij 200 waar ik eerst een tijd samen met hem op heb geslapen zodat hij het een fijne plek begon te vinden. Nu ben ik er wel altijd bij bij het inslapen, leg ik kussens om hem heen voor een stukje geborgenheid en wordt hij nog 1 a 2 keer meer wakker snachts terwijl ik niet meer naast hem lig (het was veel erger). Ik ben tevreden! De verlatingsangst lijkt hier sowieso ineens op zijn retour te zijn, het tandenleed lijkt ook achter de rug. Het kan ook zijn dat je zoontje geplaagd wordt door zulke factoren en het straks ineens beter wordt. Door het te accepteren dat we slecht slapen voelen we ons dag en nacht iig relaxter. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Respect en een dikke knuffel!

2 jaar geleden

Hier ook een kindje die liever niet alleen slaapt. We hebben een matras op de grond in haar kamer waar we zelf op liggen als ze in haar ledikant in slaap valt. Eerder lagen we daar ook samen op, maar we merkten dat ze dan teveel ging spelen en wakker bleef omdat ze t gezellig vond. Voor als ze snachts wakker wordt en niet alleen verder wil slapen hebben we een dreumescosleeper naast ons bed. Werkt prima!

2 jaar geleden

Wij hebben ongeveer een maand geleden een gewoon bed neergezet voor onze zoon. Hij was toen 15 maanden. We waren bang dat hij uit zijn ledikant zou klimmen en om dit alles voor te zijn dus dit gedaan. We hebben het Kura bed van Ikea. De lattenbodem ligt op de grond zodat er een klein randje is dat hij niet op de grond rolt. Werkt super! Hij vind het fantastisch! Alleen de eerste ochtend wilde hij er zelf uit klimmen met als gevolg dat hij op zijn hoofd bonkte omdat hij niet wist hoe. Daarna nooit meer gebeurd. Zou het echt iedereen aanraden!

2 jaar geleden

Reactie op Lala94

Wij hebben ongeveer een maand geleden een gewoon bed neergezet voor onze zo ...
Even een kleine tip. Als het matras op de grond licht kan het moeilijk luchten.

2 jaar geleden

Reactie op Kersencake

Hier ook een kindje die liever niet alleen slaapt. We hebben een matras op ...
Hier ook een kindje dat niet alleen slaapt. Ons dochtertje begint de nacht in haar campingbedje, dat naast ons bed staat. Halverwege de nacht komt ze bij ons in bed. Ik heb ook weleens gekeken naar een co sleeper ledikantje oid. Alleen was bang dat ze daar vrij makkelijk uit zou kunnen klimmen/vallen, omdat de rand vh bedje vrij laag is als je deze op dezelfde hoogte zet als je eigen matras. Wat is jouw ervaring hiernee?

2 jaar geleden

Reactie op Lms91

We hebben een matje voor haar bed gelegd, extra hekje en voedingskussen om ...
Dankje voor de foto en uitleg! Van waar komt jullie vloerbed? En wil je mss vertellen hoe je het hebt aangepakt? Ik kan me inbeelden dat ze in begin er vaak wou uit kruipen, nee ?

2 jaar geleden

Reactie op MomofJasmijn

Onze dochter heeft soms dagen dat ze na een uurtje slapen (alleen de avonde ...
Dat hebben we ook geprobeerd, eerst op een stoel daarna matras ernaast maar is voor hem niet ´goed’ genoeg, hij wil echt gepakt worden of samen liggen 😰

2 jaar geleden

Reactie op kellyfj

Wij hebben dit ook non-stop gehad 14 maanden lang. Wilde totaal niet zelf s ...
Ik had al eens beroep gedaan op een slaapcoach maar dit heeft voor ons nooit gewerkt.. we pasten de gecontroleerde huil methode toe en ik moet zeggen dat het voor mij eerder een traumatische ervaring was. Nu nog kan ik hem niet laten huilen omdat het zoveel met me doet.. welke methode beschrijft het boek? Is dat ook een soort van slaap coaching ? Wat hebben jullie gedaan om hem te laten doorslapen?

2 jaar geleden

Wij hebben deze methode ook geprobeerd en bij ons maakte het de situatie al ...
Bedankt! Jullie legden dan gewoon een groot matras op de grond waar hij dan op sliep en niet meer in zijn ledikantje als ik het goed begrijp?

2 jaar geleden

Reactie op Kersencake

Hier ook een kindje die liever niet alleen slaapt. We hebben een matras op ...
Oh welke dreumes co sleeper hebben jullie ??

2 jaar geleden

Reactie op Lala94

Wij hebben ongeveer een maand geleden een gewoon bed neergezet voor onze zo ...
En begreep ie meteen dan dat dit zijn nieuwe slaapplek was ? Ging hij niet eerst heel veel spelen (en weinig slapen 🤣)?

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Dankje voor de foto en uitleg! Van waar komt jullie vloerbed? En wil je mss ...
We hebben haar kamer helemaal babyproof gemaakt zodat ze nergens aan kon en met niks kon spelen zodat het ook niet interessant is om eruit te gaan. Vervolgens hebben we het een week aangekeken. Ze ging er goed in slapen maar we vonden haar een aantal ochtenden wel voor de deur op de grond slapend, oeps haha. Dat vonden we zielig dus toen zijn we dat extra hekje gaan toevoegen zodat ze er zelf niet meer uit kan. Ze moest wel wennen aan haar nieuwe bed. De eerste avond was het krijsen en we hadden haar oude bedje nog niet meteen opgeruimd dus hadden we haar daar weer ingelegd. De tweede dag zijn we samen in haar nieuwe bedje gaan spelen overdag zodat ze kon wennen en toen was het al goed. https://www.bol.com/nl/nl/p/kinderbed-knatten-huisbed-met-uitvalbeveiliging-80x160-cm-wit/9300000008036103/

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Ik had al eens beroep gedaan op een slaapcoach maar dit heeft voor ons nooi ...
Slaap kindje slaap is ook gecontroleerd laten huilen. Ik heb het boekje toevallig gekregen van vrienden, maar moet eerlijk zeggen dat ik me er persoonlijk niet echt in kon vinden. Onderstaande alinea is een klein stukje uit het boekje.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Slaap kindje slaap is ook gecontroleerd laten huilen. Ik heb het boekje toe ...
Hier krijg ik dus echt buikpijn van. Wat vreselijk dat ouders op deze manier "geïnformeerd" worden.. 😭😭 Wij gaan ook voor een (extra) vloerbed. In eerste instantie een tweepersoons matras op de grond, waar we bij kunnen liggen wanneer onze dreumes niet in slaap valt, of in paniek wakker wordt. Nu ligt hij op doe momenten nog bij ons in bed, maar ik ben te bang dat hij er uit zal vallen. Af en toe speelt hij even, maar eigenlijk lijkt het hem juist de rust te geven om in slaap te komen. Extreem lief: hij aait ook vaak mijn haar tijdens het in slaap vallen 🥰