8 Reacties

2 jaar geleden

Hier net zo, eet ineens geen brood meer en avondeten minimaal, kijk zelf wat hij dan wel eet en anders maar even wat minder, hij at net ineens een hele cracotte 🤷🏽‍♀️ Kan je denk ik weinig aan doen en komt straks vast weer goed 🤗

2 jaar geleden

Mijn advies zou zijn om nooit ruzie/streng te zijn met eten en je kind. Ik zal zelf lekker de dingen eten die je kind niet wilt eten en af en toe stukje aanbieden. Eten moet een ontspannen activiteit zijn en blijven. Wanneer hier spanning gaat ontstaan, gaat een kind slechter eten. En kom je een neerwaartse spiraal terecht. Ze zijn nu net 1 jaar, misschien doe eten op dit moment zeer omdat een tand doorkomt. Of zijn ze zo verkouden dat brood irritant is om te eten. Je gaat het nooit weten, maar wel goed om dit soort dingen in je achterhoofd te houden. :)

2 jaar geleden

Hier ook hoor. We zijn op vakantie dus ik geef haar wat er is en dit is vaak ook niet veel. Gelukkig hebben ze hier iets van een koekje wat ze wel eet, soms wat patat, tomaat of pannekoek. We zijn ook weer terug op 3 flessen per dag wat we thuis hadden afgebouwd naar 2

2 jaar geleden

Hier ook net weer een week gehad dat er niet/nauwelijks werd gegeten. En gisteren begon hij opeens weer. Dit soort periodes hebben we al vaker gehad. Of het een sprong is, tandjes, een fase... Geen idee! Maar komt weer goed!

2 jaar geleden

Rond de 1 jaar hebben ze ook een sprongetje en kunnen ze slechter gaan eten. Ik zag gisteren een paar tips die eten leuk kan maken: - laat je kindje jou voeden - laat een kindje eten uit jouw mond pakken - als je kindje met eten aan het 'spelen' is, neem dan speels een hapje van dat eten. Ook belangrijk is dat ze lekker vies mogen worden en mogen kliederen met eten. Want als ze er niet vies van mogen worden, is het dan wel lekker om te eten? Mijn persoonlijke tip is nog: hou het luchtig, ga eten niet opdringen, geef desnoods iets wat ze wel eet, het waarschijnlijk een fase en die gaat ook weer over

2 jaar geleden

Dank voor de nuttige tips! Vandaag gelijk aan de gang gegaan met uit mond pakken en mij laten eten en lekker laten spelen. Ook hebben we haar blad weg gehaald zodat ze nu echt bij ons aan tafel zit. Ging al stukken beter. 👌🏻

2 jaar geleden

Ons zoontje had precies hetzelfde de week voordat hij 1 werd, maar gelukkig na die week weer terug naar normaal. Zal wel weer een sprongetje ofzo geweest zijn 😅

2 jaar geleden

Ook goed om in je achterhoofd te houden: het is helemaal normaal dat ze als ze wat ouder worden iets minder gaan eten (hoe tegenstrijdig dat ook lijkt). Een baby komt veel meer bij in gewicht tussen 0-1j dan tussen 1-2j, dus ze hebben ook gewoon minder voedsel nodig.