8 Reacties

2 jaar geleden

Je bent niet de enige. Mijn dochtertje is liever ook alleen maar bij mij. Zelfs wanneer ik naar de wc ga, maar omdat ik haar al een paar keren naar de oppas heb gebracht kan ze wel even zonder me wanneer ik echt een keertje weg moet. Spelen kan ze dan wel zelfstandig. Ik geef haar vooral de ruimte om zelf wat te doen maar ik geef haar zo ook genoeg aandacht. Ik vertel haar ook wanneer ik haar ga wegbrengen en dat ik weer terug kom. Ik denk dat er echt tijd overheen gaat en dat je zoontje wat meer tijd nodig heeft om te wennen aan het feit dat je soms uit het zicht bent. Je doet niks verkeerd en je bent niet de enige! 💜

2 jaar geleden

Ik denk dat dit een fase is 😅. Hier is hij sinds 2 weken ook enkel aan mij gehecht. Als de oppas komt (2x per week) is hij ook mega verdrietig, terwijl hij hiervoor geen problemen mee had. Ik ben hele dag met mijn zoontje bezig. Het is alleen goed als ik erbij ben om mee te spelen. Hoe doen jullie het huishouden enzo?

2 jaar geleden

Reactie op Cecii

Ik denk dat dit een fase is 😅. Hier is hij sinds 2 weken ook enkel aan mij ...
Kan soms zo pittig zijn hè, na zo’n dag.. Laatst was mijn vriend even 2 uur met hem weg waardoor ik in alle rust even het huishouden kon doen, wat een verademing was dat. Ik moet zeggen dat hij met vlagen wel zelfstandig kan spelen dus dan lukt het wel om even te stofzuigen of te koken. Stofzuigen vindt hij wel interessant, dan kruipt hij er ook achter aan. En met de was opvouwen geef ik hem vaak ook iets om mee te spelen zoals sokken oid. Als ik ga douchen geef ik hem meestal mijn make up tasje of zet ik hem zelf in het badje naast mij Soms zet ik heel even een filmpje aan als ik écht iets moet doen (mom guilt). Het gaat vast weer voorbij. Breng jij de kleine ook wel eens weg?

2 jaar geleden

Hier ook een mannetje die veel aan mij hangt sinds die 1 jaar is geworden. Ik zeg al een paar dagen: ik hoop dat dit een fase is want zijn eerste jaar amper gehuild en nu om alles en steeds aan mijn benen hangen. Zal wel weer een fase zijn zeg ik steeds maar weer.

2 jaar geleden

Reactie op Firsttimemom2021

Kan soms zo pittig zijn hè, na zo’n dag.. Laatst was mijn vriend even 2 uur ...
Ohh heb jij geluk! Mijn zoon hangt aan mijn been als ik wil koken. Mijn man vindt 1x pamper per dag al veel, ik weet niet of hij een paar uur aan kan🤣. In de weekend speelt hij wel met hem maar dat was het ook. Wegbrengen gaat jammer genoeg ook niet, wij zijn 4 maanden geleden verhuisd, familie en vrienden wonen te ver 😔. Ik zit 24/7 met de baby opgescheept (niet dat ik het heel erg vind maar in deze fase is het best vermoeiend). Ik ben gewoon gestopt met huishouden en koken momenteel 😅

2 jaar geleden

Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees🙈 mijn zoontje is ook erg gehecht aan mij. Ik mag nog geen meter bij hem vandaan zijn overdag en begint gelijk te huilen alleen al als ik aanstalten maak om bijv. te gaan koken of naar de wc te gaan. Laatst voor de eerste keer ging mijn moeder 2 uurtjes oppassen zodat ik even met de oudste naar de monkeytown kon gaan en hij heeft 2 uur lang gehuild terwijl mijn moeder echt geen vreemde voor hem is🙈 het is een fase. Ik geef er maar gewoon aan toe hij zal het nu even nodig hebben🥰

2 jaar geleden

Haha onze kleine hangt, als ie de kans krijgt, de hele tijd aan mijn been haha... Hij is nu 12,5 maand en merk dat ie wel wat eenkenniger begint te worden. Maar kan hem gelukkig nog wel alleen met opa en oma laten zonder dat ie huilt. Ook als mijn man dan thuiskomt en die heeft ie heel de dag niet gezien dan wil ie dat ik hem vasthoudt haha... Alsof ie zijn vader als een vreemde ziet ofzo haha. Heel raar. Gelukkig gaat ie niet huilen als ik hem bijvoorbeeld bij de opvang afzet.

2 jaar geleden

Onze dochter is volgend week 1 jaar maar dat heb ze ook gaat 2x in de week naar de opvang waar ze het super naar haar zin heb om met ander kinderen te spelen, ik merk wel als ze van de opvang vandaan kom dat ze veel makelijker zelf kan spelen, dus met ander kinderen is alleen maar juist goed. En bij de ouders zijn is ook goed om niet te vergeten, maar snap het wel wat je bedoel hoor