10 Reacties

2 jaar geleden

Dit klinkt naar mijn idee niet als verlatingsangst? Al weleens naar een arts geweest hiermee? Zou hij niets iets van krampjes hebben ofzo iets? Mijn zoontje krijgt een provocatietest voor koemelk, hij heeft de eerste paar maanden ook enorm gehuild dus ik weet helaas hoe dat voelt😔

2 jaar geleden

Hoeveel melk krijgt hij nog? En hoeveel dutjes doet hij? Misschien wilt hij meer melk? Of is hij een beetje over vermoeid? Als mijn dochtertje ontroostbaar is en alleen wandelen of lopen helpt dan is bij ons de enige oplossing melk. En soms extra dutje. Als medisch alles uitgesloten is kan je proberen om wat extra melk te geven?

2 jaar geleden

Ons zoontje laat dit gedrag ook zien, wel in iets mindere mate. Bij hem komen er nu 3 tandjes tegelijk door. Dit kan oorpijn veroorzaken en kan bij liggen meer pijn doen. Maar er zijn zoveel redenen te bedenken waarom een baby'tje huilt of niet wil eten. Hopelijk is het een fase die snel over gaat. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op Simoon5

Dit klinkt naar mijn idee niet als verlatingsangst? Al weleens naar een art ...
Nee, nadat ik het getypt had, begon ik toch weer te twijfelen omdat mijn gevoel telkens zei dat er meer aan de hand is.. vooral het opeens huilen tijdens de hapjes vind ik erg vreemd en zorgelijk. We zijn pas nog naar de huisarts geweest en die zag wel dat hij erg grote keelamandelen heeft. Misschien dat het toch daarmee te maken heeft. Allergietesten hebben we al gehad, niet voor koemelk want hij had naast eczeem geen andere symptomen van kma. De noten en ei allergietesten en provocatietest hebben we gehad. Hoe gaat het nu met je zoontje en met jou? Heeft het op jou nu nog z'n weerslag als hij bijvoorbeeld gaat huilen?

2 jaar geleden

Reactie op Firstbebie

Hoeveel melk krijgt hij nog? En hoeveel dutjes doet hij? Misschien wilt hij ...
Dutje 's ochtends van 45 minuten en 's middags 1,5 tot 2 uur. Dan 's avonds kwart over 6 naar bed en slaapt hij de nacht door. Melk: 210 ml +pap 's ochtends, tussen de middag 120 ml en 's avonds 210 ml. En dan nog fruit, brood, groenten, water. Zou hij dan tekort hebben? Vind dat lastig in te schatten!

2 jaar geleden

Reactie op G_F

Ons zoontje laat dit gedrag ook zien, wel in iets mindere mate. Bij hem kom ...
Ja, hier net het 2e tandje door, maar het huilen was daarvoor ook al 3 weken en was juist voor het doorkomen van het tandje iets minder gek genoeg. Nu weer volop. Maar het is idd lastig, er kan zoveel zijn🥴

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ja, hier net het 2e tandje door, maar het huilen was daarvoor ook al 3 weke ...
Ik probeer idd ook voor elk gedrag een reden of oorzaak te zoeken, maar die is er gewoon niet altijd 🙈 probeer dan maar te denken dat alles weer een keer over gaat en dat er dan weer iets anders komt. Je kan verlatingsangst trouwens met spelletjes proberen te verminderen. Verschillende varianten van kiekeboe spelen kunnen hierbij helpen

2 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde met mn dochter. Ik raak ook enorm gestrest van het huilen. Ik houd mn hart nu al vast voor het moment dat ik weer moet koken..

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Nee, nadat ik het getypt had, begon ik toch weer te twijfelen omdat mijn ge ...
Mijn zoontje huilt nu gelukkig een heel stuk minder! Maar ik merk wel inderdaad dat ik er niet zo goed meer tegen kan als hij nu weleens huilt.. ik raak daar zo gestresst van

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Dutje 's ochtends van 45 minuten en 's middags 1,5 tot 2 uur. Dan 's avonds ...
Oh hij drinkt en eet wel goed zo te zien. Denk niet dat hij te kort komt dan. Je zou 60ml in de middag nog kunnen proberen. Misschien dat het hem rustig maakt? Of het ligt echt aan de wagen😢 hoop dat je er snel achter kan komen wat het probleem is want met dit weer is het indd niet zo leuk als je niet lekker stukje kan wandelen😢. Je kan ook proberen de buggy te instaleren en het daarmee proberen? Misschien wilt hij gewoon echt niet liggen? ❤️❤️❤️❤️