21 Reacties
2 jaar geleden
Tips? Let it goooooo, let it goooo😊 kijk dat moment gewoon hoe het gaat.. en waarom wakker maken? Gewoon proberen slapend in de maxicosi te doen, en je zegt zelf al stel ze word wakker geef je thuis flesje, wat is daar zo erg aan?🙈 als jij je zo druk maakt voelt zij dat ook, laat het op ze beloop, handel dat moment naar wat nodig is haar rustig te houden/krijgen. Wie weet gaat het hartstikke goed, zo niet weet je dat je volgende keer anders moet doen😬
2 jaar geleden
Het enige wat ik je kan meegeven is laat het over je heen komen en kijk hoe het gaat en ga die avond/ nacht gewoon mee hoe je dochter het doet. Dit geeft de minste stress en ik zou de dag erna gewoon weer rustig aan je ritme oppakken en een rust dag pakken. Hopelijk valt het allemaal mee en kijk je er straks goed op terug.
2 jaar geleden
Reactie op Kelsey32
Het enige wat ik je kan meegeven is laat het over je heen komen en kijk hoe ...
2e kerstdag komt mijn familie maar dan zijn we gewoon thuis, stuk makkelijker gelukkig.
2 jaar geleden
Wat zonde dat je je hier al zo lang zorgen om maakt! Ik denk dat ieder kindje anders is. Misschien kan het wel helpen om bepaalde rituelen/slaapassociaties te creëren die je kunt "meenemen"? Bijvoorbeeld een bepaald liedje, nachtlampje, bepaalde volgorde etc. Dan is het herkenbaar voor je kindje.
Ik zeg je eerlijk: Wij hebben dit laatst met Sinterklaas ook uitgeprobeerd en bij ons was het geen succes. Ik denk dat mijn zoontje toen ook echt overprikkeld was geraakt doordat iedereen zo druk en gek met hem was. Misschien duidelijk zijn naar iedereen dat je bijvoorbeeld wilt dat het laatste half uur even de focus niet op je kindje ligt en ze een beetje rustig proberen te doen.
Gewoon uitproberen! Als het niet goed gaat weet je dat ook en voor hetzelfde geld gaat het wel goed en heb je je voor niks zorgen gemaakt.
2 jaar geleden
Wat jammer dat je je zo druk maakt om “wat als…”. Stel dat je “wat als” uitkomt, heb je er twee keer last van. En als het niet uitkomt, heb je er nu voor niks last van. Laat het over je heen komen en kijk in het moment wat nodig is.
Een slechte nacht maakt niet meteen dat ze de rest van haar leven slecht gaat slapen
2 jaar geleden
Reactie op NikkiM
Wat jammer dat je je zo druk maakt om “wat als…”. Stel dat je “wat als” uit ...
Precies dit!
2 jaar geleden
Reactie op NikkiM
Wat jammer dat je je zo druk maakt om “wat als…”. Stel dat je “wat als” uit ...
Daar heb je zeker ook gelijk in! Het is gewoon die onzekerheid waar ik niet zo goed tegen kan, heb graag de controle, thuis gaat alles goed. Als ik wegga eventjes met dr ook, maar dit is de eerste keer dat we dit doen dus vindt het wel spannend!
2 jaar geleden
Ik snap het wel, ik had dit ook met mijn zoontje (nu 6 maanden). Ik hou erg ritme en regelmaat aan en plan echt om zijn schema heen, ik werk ook nog niet dus dat kan gelukkig ook gewoon :) de eerste keer dat hij meeging naar een verjaardag waar we tot laat in de avond zouden blijven was een maand geleden. Ik heb een camping bedje meegenomen, hem daar op het bed van mn tante gevoed, slaapritueeltje gedaan en hij is gewoon gaan slapen. Het was beneden echt lawaaierig maar daar heeft hij geen last van gehad. Hij werd later op de avond wel wakker en toen zijn we ook richting huis vertrokken, maar dat was nog wel een uur rijden. In de auto nog even geslapen, thuis nog een late voeding gedaan en daarna heeft hij gwn geslapen zoals altijd.. was de dagen erna ook niet uit zijn ritme. Ik zeg trouwens wel altijd dat mensen niet druk moeten doen als hij moet slapen, vind het ook helemaal niet raar om zoiets te zeggen.
2 jaar geleden
Ik ga rond 16:00 er heen voor het eten en zorg ervoor dat we om 19:00 weer thuis zijn voor de laatste fles en bedtijd.
Geen mogelijkheid dat je gewoon optijd weg kan gaan?
2 jaar geleden
Reactie op SavannahSade
Ik ga rond 16:00 er heen voor het eten en zorg ervoor dat we om 19:00 weer ...
Nee helaas niet want schoonzus moet ook nog werken die dag..
2 jaar geleden
Ik herken je probleem. Bij mijn schoonouders zijn ze ook altijd heel druk waardoor ze vaak als we thuis komen nog overprikkeld is en lastig in slaap komt. We gaan daarom iets eerder naar huis zodat ze thuis nog even kan landen.
Misschien een idee? Slapend meenemen hebben wij geprobeerd, geen succes en thuis feest met een kind dat niet meer wilde slapen.
2 jaar geleden
Wij maken het ons nooit moeilijker. En we passen ons niet aan daar aan😅
Wij laten weten dat ze om 19 naar bed moet en rond 18 moeten we thuis zijn voor haar. Dus maken ze het eten wel eerder. (En als dat niet kan, dan zijn we er even en dan weer naar huis) maar het kan hier meestal wel.
Wij hebben geen zin in een slechte nacht, hazenslaapjes of ons zorgen maken erom op de kerstdagen. We willen ook fijne dagen🤗
En anders.. Laat het weten zodat ze rekening ermee houden en zij zo min mogelijk prikkels krijgt, of zoek een rustig plekje samen met je baby als het teveel prikkels worden. En idd een beetje los laten..
2 jaar geleden
Reactie op linylia
Wij maken het ons nooit moeilijker. En we passen ons niet aan daar aan😅
Wi ...
Ja same here. Morgen gaan we rond 16:00 na haar middag slaapje en we gaan voor 19:00 weer naar huis.
2 jaar geleden
Wij hebben dit 1x gedaan tot nu toe en had dezelfde zorgen als jij. Wat als we dan de hele nacht in de weer zijn met haar? Dit viel mij heel erg mee. We hebben haar om 12 uur wakker gemaakt en in de auto gezet. Zodra we thuis waren gelijk weer in bed gelegd. Dit deden we wel met zo min mogelijk geluid en zo min mogelijk lampen aan. Onze dochter sliep daarna netjes verder tot de volgende ochtend.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze alleen bij opa en oma was en dus niet allerlei prikkels van andere mensen erbij kreeg wat je vermoedelijk wel zult hebben met kerst.
Gewoon een keer proberen? Misschien is het eens maar nooit weer maar het kan ook heel erg meevallen! :)
2 jaar geleden
Reactie op IngeH1987
Wij hebben dit 1x gedaan tot nu toe en had dezelfde zorgen als jij. Wat als ...
Jaa ik pieker er echt over. Ik weet dat ik het los moet laten, maar m’n dochtertje is echt van de regelmaat etc. Schoonouders en zwanger met vriendin hebben allemaal een luide stem, kan je van zeggen wat je wilt maar ze passen zich niet aan. Met m’n man besproken dat we naar huis gaan als het een gevecht wordt, dus dat is een hele gerust stelling. Gewoon op mezelf af laten komen denk ik 😌
2 jaar geleden
Ik heb al vaker onze kleine meegenomen naar mijn ouders die anderhalf uur verderop wonen. Mijn vader heeft ook een luide stem, we zeggen altijd dat hij met zijn stem de andere kant van het dorp kan bereiken.. En zij hebben geen boven of beneden; alles gelijkvloers dus extra gehorig. Ik probeer daar altijd zoveel mogelijk de wakkertijden en als laatste het bedtijdritueel aan te houden. Om 22 uur ofzo als we gaan, leg ik hem slapend in de maxi cosi (als hij wakker wordt, slaapt hij binnen 3 minuten nadat we de motor van de auto hebben gestart). Als we thuis komen met de maxi cosi naar boven, in bedje leggen en hij slaapt meestal direct verder. In de ochtend is het alsof er niks is gebeurd.
Lang verhaal kort; gewoon proberen. Het kan ook zomaar goed gaan.
Mijn motto al sinds het begin, die jou misschien ook helpt: "loopt het vandaag niet zoals ik had gewild, dan is er morgen weer een nieuwe dag." Anders word ik gek. Baby's vergeten en vergeven snel. Één dag verandering van spijs, doet niet meteen anders eten. 😉
Succes en veel plezier! Fijne kerst!
2 jaar geleden
Reactie op Kleintje06
Jaa ik pieker er echt over. Ik weet dat ik het los moet laten, maar m’n doc ...
Succes! En inderdaad gewoon lekker naar huis gaan als het niet zo lekker gaat. Volgend jaar nieuwe kansen, dan ziet het er alweer heel anders uit als die kleintjes een jaar ouder zijn :)
Fijne feestdagen!
2 jaar geleden
Mijn dochter ging wel overal mee naartoe en werd daardoor erg flexibel/makkelijk. Het is maar net wat je zelf prettig vind.
Ben benieuwd hoe het gegaan is😉