21 Reacties

één jaar geleden

Mees is 17 maanden en ik geef hem een pyjama papje voor het slapen hij eet ook niet goed dus ik stop ook niet hij is 8,9 kilo

één jaar geleden

Ik vond het toen ook heel spannend om de fles eraf te halen. Ik ben in 1x gestopt en het ging echt goed. Hij werd niet wakker en sliep gewoon zoals altijd. Misschien kan je het proberen? Kijken hoe het uitpakt? Mijn zoontje krijgt nu bij het avond eten wat water(neemt dan paar slokjes) en dan pas volgende ochtend weer drinken.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 16 maanden krijgt nog altijd een fles melk (halfvolle) 180 cc. Overstap op gewone melk ging goed, niks aan gemerkt. Hij drinkt overdag weinig en als hij de fles ziet wordt hij helemaal blij. Overigens alleen in de avond.

één jaar geleden

Mijn dochter bijna 17 maanden krijgt zowel in de ochtend als in de avond 120 ml half volle melk met 2 schepjes pap. Ze eet en drinkt de hele dag door gewoon goed maar ze vind het gewoon lekker en wordt ook helemaal blij als ze fles ziet, vind het persoonlijk ook nog wel lekker dat momentje samen 🥰

één jaar geleden

Reactie op Lisvos

Ik vond het toen ook heel spannend om de fles eraf te halen. Ik ben in 1x ...
Dit hadden wij ook! Afgebouwd tot 120 en daarna ineens gestopt, dat ging ook heel goed. Wij hebben het voor het eerst geprobeerd in het weekend, mocht het dan niet lukken, hoefden we niet de dag erna weer te werken.

één jaar geleden

Reactie op Jennekee

Dit hadden wij ook! Afgebouwd tot 120 en daarna ineens gestopt, dat ging oo ...
Ja precies. Heb het toen ook in het weekend gedaan.

één jaar geleden

Hier in de ochtend en de avond nog een fles. Ik ben van plan dit ook te blijven doen tot 2 jaar. Beker melk drinkt hij maar een paar slokken van, dus dan krijgt hij niet genoeg melk binnen. Vullen nu ook nog aan met yoghurt voormiddag om aan de aanbevolen hoeveelheid melk te komen. Ik geek bewust nog KV omdat in koemelk veel eiwitten zitten en hij eet al hele graag en best veel vlees, dus zou anders wat te veel eiwitten binnen krijgen.

één jaar geleden

Ik geef ook nog ochtend en avond flesje van 120 , en hij kan het prima hebben ! En vindt het ook nog zo gezellig en hij ook❤️

één jaar geleden

Ik ben gestopt toen ons zoontje 2 jaar was maar hij was er nog niet aan toe het cb adviseerde om normale melk te geven dat heb ik gedaan iedere keer wat minder nu krijgt hij gewoon water in diezelfde fles en slaapt hij heel de nacht door. Je kan het altijd proberen als hij 's nachts wakker word van de honger kan je hem altijd weer geven.

één jaar geleden

Hier met ruim 16 maanden ook elke avond een flesje voordat hij gaat slapen. Hoeveelheid pas ik aan aan hoe goed hij zijn avondeten heeft gegeten maar als basis 90 cc met een beetje melkpoeder. Het is ook even een rustmomentje en hij eet weinig zuivel dus ik vind dat prima.

één jaar geleden

Ja hoor, 17 mnd en elke avond nog een flesje koemelk. Hij krijgt ook nog een flesje voor zijn middagdutje. Het hoort bij zijn slaaproutine (thuis). Hij is altijd super enthousiast als hij zijn flesje ziet. Weet nog niet wanneer we ermee stoppen, ik denk als hij zelf aangeeft het niet meer te willen.

één jaar geleden

Nee, alleen warm avondeten en kwark. En nog een beetje water na. Ik vond dit ook heel spannend hoor. Heb zelf wel een positieve ervaring mee gehad: Wij zijn op vakantie geweest eind juni met de familie. En hij dronk toen nog sochtends en savonds een fles. Op de 1 op andere dag toen we daar waren alle 2 de flesjes in 1x weggelaten. Want hij at echt genoeg. Ik vond het ook heel spannend! Want ik dacht echt hij gaat dit merken. Maar 0,0 invloed gehad op onze kleine. En cold turkey in 1x 2 flessen weggelaten. Hij was er echt aan toe denk ik. kijk gewoon naar je kindje. Als hij er echt aan toe is om te stoppen met de fles dan geeft ie het wel aan denk ik

één jaar geleden

Nee hij stopte met BV met 15 maanden en heb toen nooit een flesje aangeboden!

één jaar geleden

Nee vanaf dat hij bijna 15mnd was. Toen we op vakantie waren was het steeds zo'n gedoe om melk op te warmen dat we het een paar keer zonder probeerde en het maakte geen verschil. Toen we thuiskwamen helemaal geen flesjes meer! Kv kreeg hij vanaf zijn eerste verjaardag niet meer. De bus was leeg en hij dronk melk net zo goed.

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Nee vanaf dat hij bijna 15mnd was. Toen we op vakantie waren was het steeds ...
Overigens krijgt hij gewoon melk oid tijdens zn brood in de ochtend & middag!

één jaar geleden

Reactie op Mar0202

Ik ben gestopt toen ons zoontje 2 jaar was maar hij was er nog niet aan toe ...
Sorry 1 jaar

één jaar geleden

Mijn dochter is 17 maanden en heeft tot 13 a 14 maanden een fles gehad. Wij zijn over gestapt naar griekse yoghurt als toetje na de warme maaltijd en dit gaat uitstekend. Ze krijgt express griekse yoghurt omdat ze aan moest komen in gewicht

één jaar geleden

Hier krijgt ze ‘s avonds nutrilon melk & plantaardig 1+. Ze vind t heerlijk. Hiervoor kreeg ze nutrilon a.r. Ze hebben melk & plantaardig ook 2+ dus ik blijf het lekker geven. Ze geniet ervan dus waarom stoppen?

één jaar geleden

Nee geen fles meer! Wij hebben nog een tijdje pap gegeven maar daar ondertussen ook mee gestopt. Slaapt hele nachten door

één jaar geleden

Ja hoor. Dikke fles gewone melk. Warm. Kan geen kwaad vind ik!