14 Reacties
2 jaar geleden
Dit is echt de oplossing bij ons geweest ook een hele slechte slaper gehad en alleen maar liggen woelen snachts zowel bij ons als niet bij ons.
De eerste nacht en avond heeft ze echt als een gek gekrijst en gepoept etc maar dit was nou eenmaal niet anders. Ik kon niet meer. Wij gingen er niet naartoe, alleen om te ruiken of ze geen poepbroek had.
Elke avond ging het een stukje beter. Na dag 2 a 3 was het huilen nog maar 10 minuten. Als het nu is dan is het nog maar 5 minuten al komt dit bijna niet meer voor. We geven haar nu een flesje warme melk en ze gaat liggen en slapen.
2 jaar geleden
Ik ben er niet echt een voorstander van maar snap je heel goed! En had in jouw geval miss hetzelfde gedaan. Knappe stap en ook dat je even ergens anders slaapt. Wat bij ons erg helpt (en klinkt beetje zweverig) maar is de mind-set. Dus wanneer wij alle vertrouwen hebben dat ze lekker gaat slapen zonder twijfel dan doet ze dat bijna ook altijd. We proberen onszelf rustig te houden en energie laag. Dat voelt ze feilloos aan. Ik ben ook heel consequent en resoluut in het slaapritueel. Dezelfde duur en volgorde. Zo weet ze altijd precies waar ze aan toe is. Ook zit het in kleine dingen; zoals niet vragen; ga je nou lekker slapen? Maar; zo, nu ga je lekker slapen.
Als ze wel eens verdrietig is dan knuffel ik haar even en zeg dat ik snap dat ze het niet leuk vindt om alleen te zijn maar dat we achter de deur zitten en dat ik haar leer om alleen te slapen en dat ik zeker weet dat ze dat goed kan.
Nou zo een beetje, miss heb je er nog iet aan ☺️. Ik hoop dat je snel je wel verdiende rust en energie terug hebt. Houd maar in je achterhoofd dat je daardoor alleen maar een betere moeder van wordt. Je doet het ook voor hem! Sterkte 🍀 en het komt zeker goed!
2 jaar geleden
Tips: doe het echt samen!! Het is pittig, maar bij ons heeft het ook geholpen (met 6 maanden gedaan) en sindsdien zelfstandig in slaap vallen en vrijwel altijd doorslapen (behalve bij tandjespijn of ziekte oid). Misschien heb je hier nog iets aan: https://snugglesanddreams.com/baby/slaaptraining-slecht-voor-de-hechting/
En ik weet dat het moeilijk gaat zijn, maar bedenk wel dat als je het 1 avond vol houdt en de 2e avond het niet meer kan doen, dat alle tranen en verdriet van avond 1 voor niets zijn geweest. Geef het niet te snel op, bedoel ik te zeggen! Bij ons was het met 3 dagen opgelost, al was hij wel een stuk jonger dan jouw kindje nu is. Maar hij was wel flink verkouden, daarom denken we dan het nog 3 avonden geduurd heeft. Maar wel zoo blij dat we het gedaan hebben! Heel veel succes! En houd je doel voor ogen: meer en betere slaap voor jullie allebei = meer energie die je weer positief kan inzetten!
2 jaar geleden
Dankjewel voor de lieve reacties. Ik hoop zo dat ik over een paar dagen kan posten dat het goed gaat. Dan kan ik door de dag heen ein-de-lijk eens aan iets anders denken dan de slaapproblemen van mijn zoon. En dan hoef ik niet meer met zijn ziel onder mijn arm topics te openen haha. Zijn jullie van me af!
2 jaar geleden
Ohh dat slapen kan zo heftig zijn!! Mocht je twijfelen als je bezig bent; dont feel bad, bent een goede mama! Alleen al omdat je t schrijft zoals je t topic schrijft. Maar poe wat kan t heftig zijn, he..
mocht je t toch lastig vinden, en werkt t niet? Bij mij heeft bureauvanslaap echt enorm geholpen! Dat is een niet-laten-huilen methode, just in case dat t je teveel wordt.
2 jaar geleden
Ik lees dit terwijl ik net weer 1,5u bezig ben geweest om mijn zoon in slaap te krijgen 🥲. Ik kan je geen tips geven, alleen maar heel veel herkenning. Je bent niet alleen! Ook hier na 14 maanden nog geen enkele nacht doorgeslapen en de laatste maand is het alleen maar erger geworden (lees: niet meer in eigen bed willen slapen). Ik ben erg benieuwd naar je ervaring. Wij hebben een temperamentvol kindje en heb al meerdere keren gecontroleerde huil methode geprobeerd, maar steeds opgegeven omdat hij na 3u huilen nog niet sliep.. dus ik kan wel wat tips en herkenning gebruiken..
2 jaar geleden
Zeker doen! Bij ons was dit dé oplossing. Paar nachtjes doorgezet en nu is onze dochter de beste slaapster ooit!
2 jaar geleden
Wat heftig voor jullie dat het slapen nog zo slecht gaat. Ik hoop echt dat dit de oplossing gaat zijn. Zelf geen ervaring maar mijn zus wel, heeft met een slaapcoach ook een methode toegepast om te laten huilen. 3 hele heftige nachten geweest met meerdere episodes van anderhalf/twee uur huilen, maar sindsdien gaat het echt beter! Hou vol, uiteindelijk gaat het ook jullie kindje rust geven en dat maakt je juist een goede mama 😘
2 jaar geleden
Ik hoop heel erg dag het werkt! Wij passen het nog steeds wel eens toe bij drama avonden/nachten zonder herkenbare aanleiding (zoals ziek/tanden/sprong enz).
Ik weet dat je geen tips wilt/zoekt, maar oordopjes en afleiding zijn onmisbaar 🤭
Wij doen steeds stapjes van 5 minuten. Dus elke keer blijven we 5 minuten langer weg (met een max van een half uur) en zetten een timer op onze telefoon.
Soms slaapt hij na totaal 3 kwartier bezig te zijn. Soms zijn we 3 uur verder 🙈
2 jaar geleden
Ik hoop voor je dat het werkt! Ben erg benieuwd! Wij hadden hier na 14 maanden ook nog steeds drama mbt slapen. Niet doorslapen, alleen in slaap vallen aan de borst blabla. Toen zijn we begonnen met de ‘chair methode’ en dat werkt voor ons zoontje heel goed. Ik heb ook het laten huilen geprobeerd, zowel gecontroleerd als niet maar dat had bij hem geen effect. Hem steeds oppakken en neerleggen werkte hier ook averechts. Wij zitten dus in zijn kamer en zeggen steeds ‘ga maar slapen, ga maar lekker liggen, mama is bij jou, ga maar slapen’ enz. Nu na 2 weken gaat hij zelf liggen en slapen binnen een kwartiertje meestal. De eerste dag duurde het een uur!