15 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook niet echt meer, maar ik ga dan zelf met haar liggen tussen 16:00u en 17:00u. M’n dochtertje slaapt niet volgens een schema op dit moment.

2 jaar geleden

Hier de de ene keer wel andere keer niet, we zijn een beetje aan het puzzelen nu. Gisteren geen namiddagdutje, vandaag ineens 1,5 geslapen zijn namiddagdut.

2 jaar geleden

Hier geen derde dutje meer sinds 5/6 maanden. Heel af en toe als ze haar middagslaapje niet zo lang doet, dan leggen we haar weg en slaapt ze 15 min.

2 jaar geleden

alleen als het middag slaapje in duigen valt krijgt ze dat slaapje anders voel ik me net een octopus om haar te entertainen 🤣

2 jaar geleden

Hier ook wisselend. Ene dag wel, andere dag niet

2 jaar geleden

Hier vaak ook niet meer. Soms nog een powernap tussen half 5 en 5u van een kwartier (had ergens gelezen dat dat goed was ofzo) dus als hij vroeg zn slaapje al heeft gedaan in de middag doen we deze er nog achteraan.

2 jaar geleden

Hier al paar weken niet meer, zitten op ongeveer het 2-3-4 schema!

2 jaar geleden

Hier al vanaf 5 of 6 maand niet meer. Alleen ochtend en late middag (15:30) dut. En daarna nacht.

2 jaar geleden

O wow ok onze dochter slaapt nog 3x minimaal een uur

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Hier al paar weken niet meer, zitten op ongeveer het 2-3-4 schema!
Zijn dat de uren dat ze dan wakker is ofzo?

2 jaar geleden

Hier ook. Ik probeer de ochtenddut vaak 1 uur tot 1,5 uur te laten duren. Dan kan ie zo'n 2 a 2,5 weer vooruit. En leg hem daarna weer op bed voor de middagdut. Vaak wordt ie dan wakker rond een uur of 15:15, 15:30. En dan houd ik hem op tot een uur of 18:30. Dat is ook wel de max, want dan is ie wel heel moe. Sommige schema's vind ik zo raar op internet.. Dat een baby van 8 maanden tot 14.30 zijn laatste dutje moet doen en dan wakker houden tot 19.00.. Ik begrijp dat niet. Dat houdt onze kleine dus echt bij lange niet vol zo lang 😵😂 Van 15.30 tot 18.30 is al echt wel max vaak. Maar echt oververmoeid is ie dan niet inderdaad. Wel gewoon heel erg moe en daardoor jengeliger aan het einde van de dag. Als ik hem dan nog wel eens probeer op bed te leggen rond 4 uur (stel dat ie eerder wakker is geworden van de middagdut) dan wil ie echt niet gaan slapen. Hij heeft daar gewoon geen zin meer in haha

2 jaar geleden

Reactie op TessievHelvert

Ja klopt. Zodra ze dan wakker worden sochtends doe je de baby na 2 uur in bed. Als ze dan wakker worden 3 uur wakker en dan slapen en dan 4 uur wakker en dan naar bed voor de nacht

2 jaar geleden

Nee, hier ook maar 2 dutjes. Daarom hebben we ze wat naar achteren geschoven. Onze man slaapt nu meestal van 10.15 tot 11.45 en van 14.30 tot 15.00. Zo zijn de 'wakkere blokken' qua lengte ook eerlijk verdeeld.
Hier sinds ongeveer een maand niet meer dit ging eigenlijk vanzelf doordat de wakkertijden langer werden en de slaaptjes ook 1a 2 uur duurde. Hij word meestal wakker rond 8 uur dan rond 11 uur weer naar bed dan rond 1 uur weer wakker en dan rond 4 uur weer een dutje en dan rond 8 uur weer naar bed. We probeerde eerst 2-3-4 maar na 2 uur is hij niet moe genoeg en 4 uur in de avond was te lang. Nu dus 3-3-3

2 jaar geleden

Reactie op TessievHelvert

Yes, als ie wakker wordt tel ik 2 uur bij zijn moment van wakker worden op. Rond die tijd brengen we hem weer naar bed. Als die wakker wordt tellen we er 3 uur bij op (soms 3.5) en dan 4 uur (dat is dan avondbedtijd)