5 Reacties

2 jaar geleden

Dat geen melk meer willen herken ik deels! Onze dochter wilde ineens ook alleen maar voor het slapen een fles of in de ochtend. Uiteindelijk als nog 3/4 flessen per dag maar wel in een heel ander ritme. Wilt hij misschien meer vaste voeding? Het slechte slapen kan ook komen door evt een sprong of door volle maan, dat heeft heel veel invloed op kinderen!

2 jaar geleden

Ik herken dit hellemaal onze dochtertje is ook net 9 maanden geworden en wilt haar fles savonds niet meer ze weigert die ze duwt de fles de helletijd weg en word heel lastig als ik het toch blijf proberen smorgens drink ze dan weer wel de fles bijna hellemaal leeg Tis ook ons eerste dochtertje dus we maken ons ook wel wat zorgen omdat ze haar flesje savonds niet meer wilt

2 jaar geleden

Reactie op Amber98

Ik herken dit hellemaal onze dochtertje is ook net 9 maanden geworden en wi ...
Ik herken dit probleem van mijn oudste zoontje. Hij weigerde pertinent zijn avond fles! Hij werd gewoon woedend als hij de fles zag aankomen. Wij hebben hem dan een alternatief aangeboden. Hebben hem dan yogolino’s gegeven omdat hij dan wel zijn zuivel binnen zou hebben. Hij is nu 3 jaar en heeft tot zijn 2 en half een ochtend fles gedronken. Nu lust hij alleen nog chocomelk. Uiteindelijk komt alles goed hoor. Maar snap dat je ongerust bent. Was ik ook.

2 jaar geleden

Reactie op Amber98

Ik herken dit hellemaal onze dochtertje is ook net 9 maanden geworden en wi ...
Ja, dat herken ik. Het is ook ons eerste kindje. Dus ik vraag me af of hij nu wel voldoende binnen krijgt. Hij eet verder prima en drinkt gelukkig wel wat water.

2 jaar geleden

Zou ook door de antibiotica kunnen komen. Onze dochter heeft net een antibiotica kuur gehad van 5 dagen wegens bacteriële infectie (ontsteking op luchtwegen en in 1 oortje) en dronk ook plots heel slecht haar flessen of weigerde ze soms helemaal. Ik ben vrijdag nog langs de huisarts geweest om te checken of de antibiotica geholpen heeft en meteen gevraagd of dat minder eten en fles weigeren door antibiotica komt en dat zou dus best wel eens kunnen. En oorontsteking zelf zorgt ook vaak voor minder eetlust. Onze dochter neemt sinds dinsdag geen antibiotica meer en drinkt nu sinds dit weekend terug beter haar flessen. Slecht slapen kan ook door de oorontsteking zijn. Doet namelijk meer pijn wanneer ze liggen.