14 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochtertje was bij de geboorde woog ze 3,295 en was ze 52cm En nu is ze 7 maanden en weegt ze 6,700 en 62 cm is ze nu

2 jaar geleden

Ik heb dit bij mijn jongste nu. Hij is de laatste paar keer in de lengte niet goed gegroeid. Gewicht heeft ook even een dip gehad omdat hij buikgriep heeft gehad en niks binnen hield. Hij zat op het randje van wel of niet opnemen in het ziekenhuis. Nu moet ik met 9 maanden weer terugkomen. Als zijn lengte dan onder de -2 lijn is wordt ik ook doorverwezen naar de kinderarts. Ik maak me daar nu niet zo zorgen over want als ik kijk naar mijn andere kinderen die maken ook een dip met de lengte. Wij zijn zelf ook niet zo groot en zolang hij gewoon wel zich goed ontwikkeld en vrolijk is zal het wel meevallen.

2 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Ik heb dit bij mijn jongste nu. Hij is de laatste paar keer in de lengte ni ...
Dit is de mijne! En inderdaad ik en mijn partner zijn ook niet lang.. allebei rond de 1.68

2 jaar geleden

Reactie op lisavl

Dit is de mijne! En inderdaad ik en mijn partner zijn ook niet lang.. alleb ...
Ik ben 166 en mijn man is 168. Onze oudste zit nu in groep 2 en is de kleinste in de klas

2 jaar geleden

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik vind de WHO curves heel handig om dit bij te houden (app Child Growth Tracker). Hopelijk maak je je niet teveel zorgen, dat komt helemaal goed mama 👍

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, maar op het CB is er bij mij niks over gezegd 😬. Ik ben toevallig gisteren ook extra geweest. Ze is nu ruim 7 mnd (12 juni met 38wk geboren)) Gewicht: 6122 gr Lengte: 64cm Hoofdomtrek: 41,4 cm

2 jaar geleden

Hier groeit ze nu ook heel veel minder hard qua lengte dan in het begin (gelukkig maar want de eerste 3 maanden kwam er 5 cm per maand bij en vloog ze voorbij die bovenste lijn), met 5 maanden zat ze iets onder de bovenste lijn, dus curve boog ook echt af. Als het gewicht en de hoofdomtrek goed is zou ik me niet zoveel zorgen maken. Overigens meten ze ook echt niet zo nauwkeurig, ik heb altijd het idee dat ze er zo 2 cm naast zitten.

2 jaar geleden

mijn docther was 48 cm en 2840 kg geboren met 40 weken, al in de zwangerschap naar extra echos gegaan omdat ze beetje minder buikomvang had. ze is nu 7 maanden oud en 66 cm en 6,300 kg. dus nog steeds niet dun en groot, maar ze is vrolijk, actief en doet alles wat een 7 maandrn oude baby hoort te doen. we hadden ook een extra afsrpaak bij de cb na 5 maanden gehad maar ze zeggen ook dat tjah, ze is wel kleiner maar eet genoeg en komt wel aan in haar eigen lijn dus verder geen zorgen te maken. ik ben zelfs ook niet lang. ik denk vooral geen stress en het komt goed.

2 jaar geleden

Mijne was bij de geboorte 3158 gram en 51cm. Hij is nu 7200gram en 67 cm en heb nog nooit wat gehoord over z’n groei alleen dat hij vanaf z’n geboorte al onderin de curve zit🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu over een week 8 maanden, en hij weegt al 2 maanden 7,4 kilo, maar hij is ziek geweest, oor ontsteking keel ontsteking en beginede longontsteking Hij was 3 weken te vroeg geboren met 2620 gram Hij is wel al 69 gisteren bij het cb Maar zijn gewicht buigt wel af, nu moet ik er ook wel bij zeggen kind kan totaal niet stil zitten Hij gaat overal staan zitten kruipt de hele dag 🤣

2 jaar geleden

Bij mij hadden ze bij 5 maanden gezegd dat ze 68,5 cm was en toen ik 5 weken later voor een pret meting kwam bleek ze 68 cm te zijn …. Gekrompen dus?! 🤨 Ik ga nu eind januari weer. Ik denk zelf dat de 68,5 eigenlijk 66,5 had moeten zijn geweest, want ik neem niet aan dat kinderen krimpen. Iemand op t cb is aan een leesbril toe vermoed ik 🤓

2 jaar geleden

Ach, in de zwangerschap was elke week wel wat afwijkend: dan gr groei van rompje, toen weer hoofdje etc. Op cb laatste keer wat afbuigende lijn qua hoofdje. Ze is nu bijna 8 maanden en kerngezond dus ik maak mij geen zorgen 😊

2 jaar geleden

Reactie op lisavl

Dit is de mijne! En inderdaad ik en mijn partner zijn ook niet lang.. alleb ...
De curve van ons zoontje gaat precies hetzelfde. Alleen was ons "voordeel" dat hij ergens op 90% zat en nu op 50% dus dat vinden ze dan helemaal prima. Bij ons legde hij uit dat ze in het begin vaak heel hard groeien, vooral op borstvoeding omdat dat heel vet is de eerste maanden en daarna zoeken ze hun eigen lijntje op. Zolang hij vrolijk is en goed eet, dan is het gewoon zo toch. 😘

2 jaar geleden

Bij mijn dochter buigt hij inmiddels af. Maar omdat ze wel “aangekomen” was deden ze totaal niet moeilijk.