16 Reacties

vor einem Jahr

Ik heb echr geen idee... sochtends eb smiddaf een half bekertje en savonds vla en een fles volle melk met naar bed gaan.

vor einem Jahr

Hier zitten we ook tussen 300 en 400 ml. Hij vindt het heerlijk en als hij s nachts onrustig is, dan geef ik hem ook nog wel eens warme melk.

vor einem Jahr

Hier ook van tussen de 300-400ml.

vor einem Jahr

Ik hou dat serieus dus niet eens bij .. hij krijgt geen flesjes meer, en bij zijn brood in de ochtend & middag kan hij aardig wat zuivel drinken. En vaak na warm eten nog toetje, maar hoeveelheden? Geen idee. Hoezo mogen ze die hoeveel dan?

vor einem Jahr

Hier sowieso nog 2 flessen van 210ml en soms ook nog wel yoghurt of kwark. Hou het niet bij, geef lekker wanneer hij het wil.

vor einem Jahr

's Morgens een bord met 200ml melk. Bij de maaltijd heb ik altijd een glas voor hem staan. Soms gaat die half op, soms een paar slokjes, soms helemaal niets. Met enige regelmaat zuivelspread op brood. En na het avondeten nog wat Griekse yoghurt; ook soms een halve bak, soms 3 happen. Hoeveel ml totaal per dag weet ik niet, maar rond de 300 zal ie vast halen. En als hij eens banaan/ei/havermout pannenkoeken eet als ontbijt is het wat minder. Tussen 300 en 400 ml lijkt me niet perse een probleem

vor einem Jahr

Reactie op Nanda8

Ik hou dat serieus dus niet eens bij .. hij krijgt geen flesjes meer, en bi ...
Dat vraag ik mijzelf dus ook af.. haha zal eens kijken of ik het op internet opgezocht krijg.

vor einem Jahr

Ow hier drinkt ze veel meer van 300. In de ochtend 120 en vaak is het daarna "mee mee" (meer dus) en 's middags bij de lunch idemdito. Na het avondeten yoghurt. Soms nog een tweede portie en voor het slapen nog een fles van 120. Heel soms s nachts ook nog een beetje. Dit dun ik sinds kort wel een beetje uit met water.

vor einem Jahr

Volgens mij is het vooral een richtlijn omdat ze aan 300 ml genoeg hebben qua voedingsstoffen. En de gedachte dat heel veel meer melk drinken misschien zorgt voor minder behoefte aan ander eten en dus ren minder gevarieerd eetpatroon. Zolang ze genoeg variatie hebben qua eten is er niet echt een probleem als ze meer drinken lijkt me. Heb ook wel eens ergens gelezen dat het te maken heeft met de grote hoeveelheid eiwitten in koemelk, maar hoe dat precies zit weet ik ook niet.

vor einem Jahr

Reactie op Thérèse

Volgens mij is het vooral een richtlijn omdat ze aan 300 ml genoeg hebben q ...
Ja klopt, het gaat ook om de hoeveelheid eiwitten. Met die reden geven wij ook vaak andere melk als hij zin heeft in melk. Bijvoorbeeld erwtenmelk, havermelk, amandelmelk etc. Allemaal zonder suiker natuurlijk.

vor einem Jahr

Tegen ons hadden ze gezegd totaal per dag tussen 300 en 500..

vor einem Jahr

In de ochtend 200ml in de havermout en in de avond een bakje yoghurt als toetje (wegen dat niet af, maar gok 100 g)

vor einem Jahr

Reactie op Vde

Tegen ons hadden ze gezegd totaal per dag tussen 300 en 500..
Dat is inderdaad de richtlijn hier in België. Zo zie je maar hoe relatief het is denk ik dan: verschillende adviezen op een steenworp van elkaar 🙈

vor einem Jahr

Wij zitten hier soms nog op zeker 600 per dag (melk + yoghurt). Soms minder. Eet verder goed. Probeer er wel vaker op te letten maar denk niet dat het heel erg is eigenlijk zolang hij verder goed eet.

vor einem Jahr

Reactie op estelerr_

Wij zitten hier soms nog op zeker 600 per dag (melk + yoghurt). Soms minder ...
Is volgens mij inderdaad niet erg. Enige waar je dan op moet letten is dat als je gewone koemelk en gewone yoghurt geeft het misschien wat te veel eiwitten op een dag zijn

vor einem Jahr

Hier krijgt ze elke dag: 150 ml halfvolle melk 200 ml nutrilon melk&plantaardig En schaal yoghurt