5 Reacties

2 jaar geleden

Ach nee sterkte 😘 wij hebben het net gehad. Enige wat hier goed werkte was koud eten (reepjes komkommer uit de koelkast, zelfgemaakte ijsjes) en snachts een paracetamol (op 120mg sliep hij al goed). Gelukkig was het maar een paar dagen echt vervelend voor hem.

2 jaar geleden

Hier was komkommer en vooral watermeloen favoriet. Ook heb ik mijn zoontje meerdere keeren per dag met komkommer ingesmeerd, met het idee dat het verkoelend werkt en de jeuk vermindert. Met het slapen zou je eventueel een kruik met koud water in het bedje kunnen leggen, met een zakje erom heen misschien. Dan kan hij dat vasthouden. En voor het slapen even douchen zonder zeep helpt het lichaam sneller af te koelen waardoor in slaapvallen wat makkelijker gaat met deze hitte. Zelf allemaal nog niet geprobeerd want wij hebben een airco, maar heb ik een paar dagen terug gelezen dat het kan helpen.

2 jaar geleden

Zo sneu, hier is het net weer voorbij. Ik heb vooral goed pcm gegeven, het is best heel pijnlijk die blaren, daardoor lukt het eten en slapen vaak ook minder goed enz. Met de zetpillen ging het wel goed, slapen in ieder geval. Verder er niet te veel aan komen, zodra ik er maar aan kwam was het brullen, als ik de boel gewoon met rust liet was het beter.

2 jaar geleden

Onze kleine heeft dit een half jaar geleden ongeveer gehad. Paar bultjes en vlekjes hier en daar en een paar dagen hangerig en koortsig. Het enige wat wij deden was elke ochtend en voor het slapen gaan een zetpilletje geven. Voor de rest je kindje lekker bij je houden mocht dat nodig zijn

2 jaar geleden

Bedankt voor alle tips en reacties! Zo zielig he, om je kleintje zo te zien. Ons zoontje was zo overstuur van die plekken in zijn mond, heeft echt een paar dagen en nachten gehuild om alles. Het gaat vandaag beter, hij eet weer wat gelukkig en de koorts is ook weg. Het hielp om zinkzalf op de plekjes te smeren, veel buiten en dan zo min mogelijk aan zeg maar, yoghurt eten en die mondgel gebruiken. En de hele dag bij me en dutjes samen doen. Hoop dat dit nooit meer terugkomt!