25 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat je naar 1 slaapje toe kan. Ik heb dit met m’n dochtertje ook gehad. Savonds deed ze er echt 2u over om in slaap te vallen en smiddags ook. Naar 1 slaapje toe gegaan en nergens geen last meer van.

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Ik denk dat je naar 1 slaapje toe kan. Ik heb dit met m’n dochtertje ook ge ...
Mag ik vragen hoelaat je haar dan op bed legde ‘s middags?

2 jaar geleden

Naar een slaapje en dan iets eerder, wij doen bv 12.00 tot 13.00/13.30

2 jaar geleden

Naar bed doen als hij moe is? Mijn dochter geeft zelf aan als ze wil slapen en slaapt binnen 5 minuten

2 jaar geleden

Ik gok dat 1 keer slapen voldoende is ,hier ook maar 1 slaap . Na 2,5 uur weer naar bed hoef ik hier al maanden niet meer te proberen hoor ,en dan heeft mijn zoontje zelfs nog een bloedziekte waardoor hij snel moe wordt...

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Naar bed doen als hij moe is? Mijn dochter geeft zelf aan als ze wil slapen ...
Dat is nu precies het probleem.. hij laat het niet zien. Dus we houden een soort 2-3-4 ritme aan, maar dat werkt dus blijkbaar niet meer

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Dat is nu precies het probleem.. hij laat het niet zien. Dus we houden een ...
Helemaal geen slaapsignalen? Een doekje, speen oid als verwijzer gebruiken? Mijn dochter slaapt sowieso de meeste dagen nog maar 1x

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Helemaal geen slaapsignalen? Een doekje, speen oid als verwijzer gebruiken? ...
Nee, helaas niet. Toen hij nog wel gewoon normaal overdag sliep, gaapte hij soms na 3 kwartier al. Verder krijgt hij geen rode oren, oren of wenkbrauwen, wrijft niet in z’n ogen. Speen en knuffeldoekje heeft hij juist alleen in bed, dus dat zou voor hem al een slaapsignaal moeten zijn. Uiteraard hebben we een bedritueel. Het drijft me op dit moment tot wanhoop. Vandaag weer een nieuw (negatief) record.. maar een half uur geslapen van 09:50 tot 10:20😩. Heeft net 2 uur wakker in bed gelegen (niet huilend) en geen seconde geslapen!

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Nee, helaas niet. Toen hij nog wel gewoon normaal overdag sliep, gaapte hij ...
Ik bedoel verwijzer juist andersom. Speen en/of knuffeldoekje beneden neerleggen zodat hij die kan pakken als hij naar bed zou willen. Verder zou ik hem sochtends zo vroeg al op bed leggen maar dan wat later en 1x proberen

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Dat is nu precies het probleem.. hij laat het niet zien. Dus we houden een ...
Wij hebben de eerste 8 maanden heel veel te maken gehad met slaapproblemen. Toen een babyconsulent ingeschakeld (geen slaapcoach) en dat heeft goed geholpen. Hij bleek al lange tijd oververmoeid te zijn maar dat was niet zichtbaar. Ook nu is het vaak voor anderen niet zichtbaar, doet hij heel druk en is lekker aan het spelen. Als ik hem dan is fases ontprikkel voordat hij gaat slapen merk je pas hoe moe hij eigenlijk is. Ik moet dat bij sommige leidsters op het kdv blijven herhalen omdat ze gezien zijn leeftijd neigen om hem 1 slaapje te laten doen. Maar omdat hij gevoeliger is heeft hij het nodig om minimaal 2 momenten per dag te hebben dat hij tot rust kan komen/kan slapen. Anders gaat hij steeds over zijn slaap heen en wordt het steeds moeilijker om te gaan slapen. Ik hoop jullie ook een oplossing gaan vinden die bij jullie past.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ik bedoel verwijzer juist andersom. Speen en/of knuffeldoekje beneden neerl ...
Dat zou ik dan alleen met z’n knuffel kunnen proberen.. speen wil ik echt alleen in bed, anders blijft hij er beneden mee rond lopen :). Ik heb idd getwijfeld om hem 1 x per dag te laten slapen, maar vond hem nog vrij jong. Maar zoals het nu gaat heeft het ook geen zin! Bedankt voor je tip!

2 jaar geleden

Reactie op Mies66

Wij hebben de eerste 8 maanden heel veel te maken gehad met slaapproblemen. ...
Dit is precies waar ik zo bang voor ben, oververmoeidheid! Hoe laat je jouw zoontje verder ontprikkelen? Hier is het uiteraard geen tv en druk speelgoed meer, maar hij heeft ook geen rust om bij je op schoot te zitten en bijvoorbeeld een boekje te lezen..

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Mag ik vragen hoelaat je haar dan op bed legde ‘s middags?
Wij hadden eerst sochtends dit ritme: Dag beginnen 7:00u Dutje om 10:30 tot 11:00 En dan smiddags ging ze tussen 1u half 2 naar bed. Ochtenddutje ging moeizaam daarna. Middagdutje ook. Op ten duur werd het een gevecht. Probeer nu de dag te beginnen om 7:30/8:00 en dan wakker te houden tot 12:00, dan middageten en dan gelijk naar bed. Zo slaapt ze tot half 4 en houd ze het vol tot half 7/7u :)

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Wij hadden eerst sochtends dit ritme: Dag beginnen 7:00u Dutje om 10:30 t ...
Half 3 bedoel ik

2 jaar geleden

Ik herken je verhaal. Ons zoontje doet ook steeds langer over het inslapen en doet ook nog 2 dutjes. Net als jullie zoontje niet huilen maar spelen in bed. Wij durven hem nog niet naar 1 dutje te doen omdat hij dat nog niet redt en dan ook oververmoeid wordt. Als hij wakker is staat hij aan, het maken van een rustmoment is daardoor heel lastig want stil zitten lezen of spelen kent hij niet. Kort samengevat is de dag te kort voor 2 slaapjes en te lang voor 1 😅.

2 jaar geleden

Ik herken je verhaal. Ons zoontje doet ook steeds langer over het inslapen ...
Precies dit hebben wij ook! Zo lastig 😥

2 jaar geleden

Reactie op Juni2021boy

Precies dit hebben wij ook! Zo lastig 😥
Ik zou de dutjes blijven aanbieden. Als hij dan niet slaapt maar speelt in bed, rust hij toch een beetje uit. Zelf denk ik dat het nog iets te vroeg is om over te gaan op 1 dutje, maar dat verschilt vast erg per kindje 😊

2 jaar geleden

Ons zoontje zit ook in de overgang naar 1 slaapje. Wij kijken een beetje naar wakkertijd en slaapsignalen. Als ik het zo zie dan leg je je zoontje weer op bed terwijl hij nog maar net 2u en driekwartier wakker is. Mijn zoontje zit op een wakkertijd van 3,5 a 4u op deze leeftijd. We hebben ook besloten dat we hem volgen, dat houd in dat hij de ene dag 2 slaapjes doet en de andere dag 1. We leggen 'm ook niet op exact dezelfde tijd op bed in de ochtend. De ene keer is hij om half 10 moe en de andere keer om 11u pas. Mijn bevinding is dat ze precies aangeven wat ze nodig hebben

2 jaar geleden

Onze meid doet al een tijdje 1 slaapje.. De ochtend houdt ze met moeite een wekkertje van 3 a 4 uur vol.. De middag daarin tegen houdt ze gerust 6 uur lang vol.. Ze gaat s ochtends in bed als ze vervelend gedrag gaat vertonen (teken dat ze moe is).. of sneller valt met lopen.. Soms 10 uur, soms 11 uur of alles er tussen.. Ze is dus tussen 12 en 14 weer wakker. Als ze 12 uur wakker is gaat ze 18 uur naar bed, ja dat is vroeg.. Maar het inslapen gaat zoveel makkelijker.. Als ze 15 uur uit bed komt.. hoef ik haar echt niet voor 20 uur in bed te leggen want dan is inslapen weer drama.. Conclusie: Te vroeg in bed is moeilijk inslapen. Nu wij haar volgen slaapt ze veeeel makkelijker in en heb ik spijt dat we het niet eerder bedachten..

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Dit is precies waar ik zo bang voor ben, oververmoeidheid! Hoe laat je jouw ...
Ja dat zou goed kunnen dat hij oververmoeid is. Mijn zoontje was ook continue onrustig toen. Het is even uitvinden wat werkt om te ontprikkelen. Hier werkt een boekje inmiddels goed, we bouwen ook de intensiteit van activiteiten af en wandelen was ook een tijd een optie. Ook een map met allerlei sluitingen (ritsen, knopen etc.) was super omdat hij van daarmee bezig zijn heel rustig werd. Het is echt zoeken wat bij je kindje past en dan daar een ritueel van maken en daaraan vasthouden. Onze consulente gaf aan om dit alles beneden te doen en op zijn kamertje alleen bijvoorbeeld zijn luier verschonen en dan gelijk in bed. Dus geen boekje voorlezen in zijn kamer. Maar het ontprikkelen helpt hem enorm om uiteindelijk te gaan slapen.