17 Reacties

2 jaar geleden

Hier net zo ! Misschien probiotica preventief gaan innemen ?

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, om gek van te worden! Vraag me ook af of onze weerstand dan zo slecht is..

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, schijnt normaal te zijn. Weerstand tijdens zwangerschap is sowieso lager. Duurt altijd even voordat het weer helemaal is zo als het moet zijn.

2 jaar geleden

Hier ook!! Echt verschrikkelijk, al 2x fikse buikgriep en ook al corona gehad.

2 jaar geleden

Hoi allemaal, Dit topic heeft niks met de vaccinaties te maken en daarom heb ik een reactie verwijderd. Graag on topic houden, anders wordt het topic helaas gesloten. Groetjes, Lindsey

2 jaar geleden

hier is het andersom, onze dochter neemt alles mee van de kdv waardoor ik steeds kwakkel😅 voorheen was ik amper tot nooit ziek, nu om de 3/4 weken heb ik weer wat.

2 jaar geleden

Had het wel verwacht want je hoort het vaak. Ik heb de hele zwangerschap extra vitamines genomen, geregeld een Floradix kuur voor de ijzer. Gelukkig nergens last van, alleen de eerste maand had ik last van oorontstekingen. Ik slik wel nog steeds vitamines en dochter is pas 3 keer bij de opvang geweest. Tot nu toe nog niet ziek van de opvang, dus hopelijk kunnen we dat beetje volhouden tot einde griepseizoen. Wat misschien ook scheelt is dat ik nog steeds vooral thuis werk, sinds corona/thuiswerken ben ik niet ziek geweest, zelfs amper verkouden.

2 jaar geleden

Herkenbaar, en tussen het echte ziek zijn door ook "kwakkelen". Ik doe net als jij, netjes vitaminen, gezond en gevarieerd eten, wandelen en fietsen (echt sporten nog niet). Bloed laten testen op tekorten, maar niks te vinden. Vind het mega vervelend op het werk vooral, ervaar weinig begrip en probeer me niet meer ziek te melden, waardoor ik waarschijnlijk te weinig uitrust om echt aan te sterken. Misschien zit hier voor jou wel ruimte?

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Herkenbaar, en tussen het echte ziek zijn door ook "kwakkelen". Ik doe net ...
Precies dat.. ik heb geluk dat ik heel vrij ben in m'n werk, vooral ook met het thuiswerken, daardoor kan ik tussendoor iets meer m'n rust pakken wanneer nodig. Maar ik vind dat er nog zo weinig begrip is voor het leven na je zwangerschap, naar mijn idee zou er veel meer begeleiding moeten zijn voor vrouwen in het terugkomen naar de werkvloer.

2 jaar geleden

Misschien een onverwachtse vraag maar eet je veel rood vlees? En dan voornamelijk varkensvlees? Dit vlees kan namelijk zorgen voor een lichte ontstekingsreactie en als je dat te vaak hebt gaat je immuunsysteem achteruit omdat het steeds bezig is die lichte ontsteking op te ruimen.

2 jaar geleden

https://sups.care kijk eens hier naar! Dit zorgde bij mij voor een betere weerstand! En wordt ook in reviews goed gepromoot door nieuwe moeders!

2 jaar geleden

Reactie op Pasjuh

hier is het andersom, onze dochter neemt alles mee van de kdv waardoor ik s ...
Precies dit 😫 collega op werk gaf ook aan dat dit nog wel een jaar kon duren gezien kdv. Ik heb geen tips behalve overleven 💁🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op ChaChaTango

Precies dit 😫 collega op werk gaf ook aan dat dit nog wel een jaar kon dur ...
ja heerlijk hè… het is echt drama daar met snot maar goed wel weer beter voor hun weerstandjes opbouwen het is alleen jammer dat wij het ook oppakken😅

2 jaar geleden

Herkenbaar! Ik ben sinds ik bevallen ben ook veel aan het kwakkelen. Sneller moe, sneller ziek enz. Onze kleine gaat ook naar de opvang dus die neemt denk ik ook allerlei virusjes mee. Achja, worden we alleen maar sterker van he op langer termijn moeten we zo maar denken... En onze kleine ook hihi 😆

2 jaar geleden

Het ging een tijd goed, werk zelfs in de kinderopvang met genoeg snot om mij heen maar afgelopen weken jackpot.. 2 weken geleden week lang buikgriep gehad en nu corona..