28 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat je kindje het wel zelf aangeeft wanneer het genoeg is, of niet? Daar zou ik op vertrouwen🙂. En als hij gewoon goed groeit, slaapt en actief is, is het vast prima. Ben wel benieuwd hoeveel hij dan eet! Wil je dat delen?

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ik denk dat je kindje het wel zelf aangeeft wanneer het genoeg is, of niet? ...
Dat gelukkig allemaal! Hij krijgt: 7:00 180+6 09:00 100 gram fruithap 11:30 boterham zonder korstjes 12:00 fles 180+6 14:30 broodkorst, yoghurt, soepstengel of iets dergelijks 17:00 150 gram groenten/aardappel/vlees of vis 18:30 fles 180+6 Maar erbij zeggende; soms huilt hij na z’n eten nog haha. En kijkt bij alles wat een ander eet het eten uit z’n mond en begint dan daarna te huilen. Het lijkt mij zo wel genoeg. Al zou ik hem nog meer aanbieden, dan eet hij het zonder problemen op

2 jaar geleden

Ja hier!! Tegen wie ik t ook zeg, ik krijg altijd 'dan zal hij wel honger hebben' ja dat zal best, maar ik heb hem nog nooit iets zien weigeren 😅 oprecht geen idee hoe dat er uit ziet bij 'm! Als ik na een 200gr potje nog 210cc fles zou geven dan drinkt hij t nog op ..

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Dat gelukkig allemaal! Hij krijgt: 7:00 180+6 09:00 100 gram fruithap 11:30 ...
Dit is echt niet veel hoor. Sterker nog: volgens het boekje.

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ja hier!! Tegen wie ik t ook zeg, ik krijg altijd 'dan zal hij wel honger h ...
En idd, aaaaltijd huilen na t eten ..

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Hier nog geen 8 maanden, maar zit nog op 4 flessen. Krijgt ook qua fruit en groente meer dan die van jou. Gewoon lekker je kindje volgen 😊

2 jaar geleden

Ik vind het ook mee vallen hoor.. 3x 180 en 1x 150... Fruit Yoghurt Half broodje en korstjes Avond eten En wij hebben een "fijn" meisje.. Ik vind haar aan de dunne kant 😄

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Volgens mij idd een goed gemiddeld eetpatroon hoor! Mijne eet ongeveer hetzelfde (geen tussendoortje smiddags), maar dan nog met 4 flessen ipv 3🙂. Het verschilt natuurlijk wel per kindje! Hier niet huilen na het eten. Ik hoor wel altijd dat het een stevig mannetje is (dat is het ook😅), maar maakt ook soms onzeker of ik niet teveel geef.

2 jaar geleden

Ik vind het ook meevallen. Mijn zoontje eet meer. We zijn toevallig sinds gister gewoon gestopt met 1 fles omdat het echt teveel was. Hij krijgt nu om 7:00 210+7 schepjes 8.30 brood of pap 11.30 180+6 14.00 200gr fruit Tussendoor nog koekje/soepstengel ofzo 17.00 200gr groente 18.30 180+6. Zolang ik eten aanbied eet hij het ook op. Geboren met 3046 en nu al 9300gr. Dus we houden het voorlopig hierop.

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Klinkt goed ! Mijn dochter heeft wel een duidelijke ‘stop ik heb genoeg’ en toch eet ze 200 gram fruithap in de ochtend, gek op fruit. Groentehap met moeite, ik moet dan Bumba aanzetten zodat ze gaat eten🤣 Flesjes gaan nooit helemaal op. Maar goed, zolang ze goed groeien 🤗 Mijn nichtje had ook geen stop, ze is nu 3 en eet nog steeds alles wat je haar geeft 🤣 maar gezond gewicht. Wel makkelijker als ze geen stop hebben lijkt mij 😜

2 jaar geleden

Ik vind het ook meevallen ik zou eens meer fruit en groente proberen als ik jou was. Je kan z'n ochtend fles eventueel aanvullen met granen, dat vult al wat meer, je kan bijvoorbeeld beginnen met fijne granen als hij nog geen 'papfles' gewend is

2 jaar geleden

Reactie op Hanie

Ik vind het ook meevallen. Mijn zoontje eet meer. We zijn toevallig sinds g ...
Wat dat betreft blijft hij ook wel een smal mannetje. Geboren met 2780 gram. Is nu wel al 74 cm, gewicht weet ik niet eens, maar alles is qua lengte al snel te klein alleen in de breedte veel te groot. Dus waar het eten allemaal blijft?🤷🏼‍♀️ niet aan vet op zijn lichaam in elk geval!

2 jaar geleden

Ik dacht ook wat eet m'n ventje veel en het is nooit genoeg! Soms wel 2 boterhammen smiddags met korst. En fruit, snack, avondeten en drie flessen. Ik was ook bang voor overvoeden, ook al is mijne ook super beweeglijk net als jouwe, tijgert al het hele huis door. Maar nu al twee dagen denk ik, ik ga jou volgen, ik blijf brood aanbieden in stukjes, kijken wat er gebeurd.. En nu al twee dagen haalt hij plotseling een broodstukje terug uit z'n mond en krijg ik die in m'n hand gestopt. En zet de beker water niet meer aan z'n mond, en daarvoor nam hij telkens slokjes. Dus nu ben ik overtuigd dat hij het zelf kan aangeven hahaha

2 jaar geleden

Reactie op Siem87

Ik dacht ook wat eet m'n ventje veel en het is nooit genoeg! Soms wel 2 bot ...
-Smorgens 180+6 -Half uur later een boterham incl korst -Na het slapen in de ochtend een portie fruit (bv 1banaan) en nog een fles van 180+6. -Lunch met brood, tegenwoordig dus 2 boterhammen en water (min enkele stukjes brood, genoeg is genoeg dus voor meneertje) -Na het slapen een halve soepstengel en stukje komkommer, en water. -Savonds ruim 200gram groenten met aardappel, te weinig is brullen dus. -Vlak voor slapen nog een fles, dus heb ik vorige week opgehoogd naar 210+7 ivm brullen. M'n kleintje zit qua lengte net boven z'n curve en qua gewicht net onder z'n curve, dus een lange normale baby , sowieso niet te dik, ondanks deze enorme berg eten! Ik las laatst ergens dat baby's soms wel meer eten in hoeveelheid dan peuters, omdat ze in verhouding meer groeien. Desondanks wonderlijk 😊

2 jaar geleden

Hier ook een grote eter. 7:30 210+7 9:30 200 gram fruit 11:30 1 snee brood 12:30 210+7 15:00 maïs vinger en 100cc melk 17:00 250 gram warm eten 18:30 210+7 met 15 gram pap erin. En nog is hij een smale baby, maar heel bewegelijk🙈. Op het cb zeggen ze ook hij verbruikt heel veel daar zijn vele bewegen.

2 jaar geleden

Hier ook een grote eter! Ochtend 180+6 fles met een boterham. Na zijn ochtend dut 200gram (2 stuks) fruit Als lunch 2 boterhammen Dan later 180+6 fles Nog een snackje Eind vd dag een warmte maaltijd 200 gram Voor het slapen een fles van 180+6 We hebben ook wel veel 💩luiers 😂

2 jaar geleden

Reactie op mamafloor

Hier ook een grote eter! Ochtend 180+6 fles met een boterham. Na zijn ochte ...
Vervelende bijkomstigheid he?! Hahaha herkenbaar

2 jaar geleden

Spugen jullie grote eters ook nog zo? Hier namelijk wel .. eigenlijk na elk eet moment, en soms ook nog na zn flesje 🤷🏻‍♀️ Volgens cb heel normaal tot 1jaar

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Spugen jullie grote eters ook nog zo? Hier namelijk wel .. eigenlijk na elk ...
Af en toe nog wel, maar dan ook maar een klein beetje vergeleken met eerst. Dit ook omdat hij voornamelijk meer vastevoeding krijgt en minder minder dan voorheen. Wil er niet eens aan denken😅 Maar het kan idd duren tot 1 jaar, en omdat hij er gelukkig verder geen last van heeft geef ik er niks meer om. Soms zie ik het veel later dat hij gespuugd heeft, eerst hoorde je dat heel duidelijk wanneer hij spuugde, nu niet meer.

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Af en toe nog wel, maar dan ook maar een klein beetje vergeleken met eerst. ...
Minder melk*