29 Reacties

2 jaar geleden

Laatst had mijn dochtertje ook ineens enorme uitslag, vurig rood en open. Ik mik het op doorkomende tandjes waardoor ontlasting vaker komt en anders is; agressiever voor de huid. Wassen met lauw water en droogdeppen deden we altijd al. Ik had de indruk dat extra insmeren met bephanten en zinkzalf weinig opleverde. Ze bleef gillen vd pijn en hielt letterlijk haar adem in wanneer we haar al op het aankleedkussen legden. Toen ben ik maizena gaan gebruiken, na wassen en drogen gewoon een flinke schep maizena op haar huid/in luier. Ik merkte aan alles aan haar dat ze daardoor verlichting ervoer. Wanneer ze nu een beetje plaste of poepte ‘beet’ het niet in haar huid. Dat was echt direct een verademing voor haar. Na een aantal dagen werd de huid rustiger, ging het beter en kon de huid herstellen. Succes!

2 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook toen zijn tandjes doorkwamen. Zo erg dat het zelfs soms ging bloeden 😢. Ik smeerde hele dikke penaten crème erop en dat leek wel te helpen. Met was wel met moeite want hij lag altijd met dichtgeknepen billetjes op het verschoonkussen

2 jaar geleden

Kokosolie, wel gegeurde! En als je borstvoeding geeft is dat ook dé oplossing, een beetje kolven en er op smeren

2 jaar geleden

Wij zijn vandaag naar de huisartsenpost geweest. Het bleek een schimmelinfectie te zijn. Nu die zalf smeren en met de billen bloot.

2 jaar geleden

Wat mijn aanrader is daktozin die kan je kopen bij de apotheek die werkt heel goed gewoon de billetjes proper maken met alleen lauw warm water goed laten drogen en dan die zalf erop doen tot dat het terug op de normale huid is die helpt super

2 jaar geleden

Kokosolie helpt hier toen de ze klein waren. En elke verschoon sessie met watjes en water de billen schoon maken droog maken en dan de Kokosolie erop doen.

2 jaar geleden

Beste ooit!!

2 jaar geleden

Wij hebben cicaplast balsem van La Roche Posay gehaald bij de apotheek. Na het gebruik daarvan ging het ineens een stuk sneller de goede kant op.

2 jaar geleden

Wij kregen de tip om grotere luiers te kopen. Dat werkt heel goed.