36 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ik lees graag even mee! Hier ook een koukleum, kachel aan, dikke winter slaapzak, wollen pyjama, lange mouwen romper, etc etc. Maar ons zoontje word standaard elke nacht huilend wakker, temp is dan rond de 35,2.. ik weet ook niet wat ik nog meer kan doen, al helemaal niet hoe ik dat van de winter moet doen als het vriest馃槗

茅茅n jaar geleden

Ik heb ook wel eens gehoord dat eten heel belangrijk is voor de temperatuur van je kindje. Als hij overdag weinig eet, kan dit s nachts leiden tot een lage lichaam temperatuur. En anders misschien een wollen dekentje?

茅茅n jaar geleden

Gebruik je ook een laken en een deken?

茅茅n jaar geleden

Misschien inderdaad handig om even te vermelden. Maar onder een deken blijft hij helaas niet liggen, hij kruipt echt zijn hele bed door, dus dat gaat helaas niet lukken.

茅茅n jaar geleden

Sowieso daalt ieders lichaams temperatuur snachts.

茅茅n jaar geleden

Wollen rompers/pyjama? En je weet heel zeker dat het kou is waardoor hij wakker wordt? Een ondertemperatuur snachts is niet gek maar zn nek is dus koud?

茅茅n jaar geleden

Ik heb gehoord dat wol heel goed is! Zelf geen ervaring mee, maar zie het op instagram constant voorbij komen, en iedereen daar is er h茅茅l tevreden over! Blijkt heel temperatuur regulerend te zijn.

茅茅n jaar geleden

Onze dochter heeft een wollen deken over haar matrasje liggen. En daar het hoeslaken overheen. Dit in combi met een slaapzak met lange mouwen, en een paar dekens gaat goed. 馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Naast andere tips hier, misschien de verwarming een tikje hoger zetten oo zijn kamer? Anders nog 2 pyjama鈥檚 aan over elkaar.

茅茅n jaar geleden

Geen tips helaas maar wat een verschillen tussen kindjes. Ons zoontje heeft een romper met korte mouwen aan en een dun pyamaatje en ligt in t herfstdeel van de puckababy in een kamer waar t snachts 14gr wordt en sochtends haal ik m alsnog superwarm uit z'n slaapzakje 馃き
Heb je een velvet pyjama van polyester of van katoen? Polyester is een synthetisch stof en verwarmd en ventileert slecht. Ik zou gaan voor een wollen of katoenen pyjama zoals eentje van flanel. Succes 馃拫

茅茅n jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Er zitten zeker bruikbare tips bij. Ik ga een paar wollen rompers en wollen pyjamas aanschaffen, hopelijk helpt dit hem. Een deken vind ik nog wel een eng idee, hij zal er waarschijnlijk niet onder blijven liggen maar het lijkt me ook nog niet veilig. Ik weet wel echt zeker dat het door kou komt, zijn nek is inderdaad ook koud vandaar dat we zijn temperatuur hebben gecheckt. De verwarming kan helaas niet per kamer of verdieping geregeld worden, maar we hebben de verhuurder gevraagd of ze de verwarming kunnen nakijken om te zien of dit wel na behoren werkt. Dit komen ze gelukkig vandaag al doen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Ann_32

Geen tips helaas maar wat een verschillen tussen kindjes. Ons zoontje heeft ...
Apart is dat he, mijn zoontje slaapt ook met korte mouwen romper, dunne pyjama, slaapzak 2.0 tog zonder mouwen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Appelbloesem

Bedankt voor de reacties! Er zitten zeker bruikbare tips bij. Ik ga een pa ...
Ik maak het bedje altijd kort op. Dus het laken eerst en de deken daarna en dan vouw ik een stukje laken terug over de deken. Ik kan haar best goed instoppen. Als ze gauw in slaap valt blijft ze erover. Maar halve wegen de nacht ligt ze er meestal niet (helemaal) meer onder. Hopelijk helpen alle tips hier zodat je zoon het gauw lekker warm heeft.

茅茅n jaar geleden

Veel warmte wordt verloren via het hoofd, dus als hij nog niet zo veel haartjes heeft is een mutsje misschien een idee? Als hij dat op laat dan..,

茅茅n jaar geleden

Hier doet ik een extra klein dekentje in zijn slaapzak. Dat helpt hier 馃檪

茅茅n jaar geleden

De lodger 3.3 tog is ook echt wel lekker warm. Geen ervaring in vergelijk met puckababy. Maar mijn koukleum dochter slaapt er goed in. Ik durf ook nog niet zo goed aan de deken. Maar de delen in de slaapzak vind ik wel een idee!

茅茅n jaar geleden

Je kan een schaap wollen topper bovenop het matras doen. Dus gewoon zoals een normale topper. Deze reguleren de temperatuur heel goed. Zoek maar eens op.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Steph3

Hier doet ik een extra klein dekentje in zijn slaapzak. Dat helpt hier 馃檪
* doe ik (typfoutje)

茅茅n jaar geleden

Je hebt van daaloumaa een merino wollen slaapzak, is alleen wel erg prijzig. Wij slapen zelf ook met merino wol en is echt heerlijk warm.