17 Reacties
2 jaar geleden
Hier hielp pruimen eten en buikje een beetje masseren. Naast genoeg water drinken
2 jaar geleden
Ah pruimen moes (AH biologisch babyvoeding voor 4 maanden) en Lactulose (via huisarts) hielp hier goed
2 jaar geleden
Als je bananen geeft moet je ook genoeg vocht toe dienen anders kan het juist verstoppend werken.
Maar belangrijkste vraag is heeft ze er last van?
2 jaar geleden
Hier werkt elke dag een kiwi super goed! En evt lactulose siroop, gewoon bij kruidvat te halen. Maar dat doe ik alleen als die kiwi geen effect heeft.
Fotlax kan, maar is wel medicatie dus via huisarts. Maar dat (werk zelf in de kinderzorg) zou ik enkel doen als kindje echt last heeft ook, bijv pijn bij poepen of weinig eten/drinken. Bij forlax is ook belangrijk dat wel veel vocht bij krijgt. Anders absoluut minder effect is mijn ervaring.
Laat je even weten hoe het gaat?!
2 jaar geleden
Hier helpen verschillende dingen...
Kv? 1 schepje minder waardoor ze automatisch meer vocht binnen krijgen..
Lactulose via de HA
Pruimen fruit potje van AH inderdaad
En het beste..
Krentenbollen 😅
2 jaar geleden
Bij de AH heb je bij de potjes babyvoeding 4m+ een potje puur pruimen. Dat werkt vaak wel of roosvicee laxo😁
2 jaar geleden
Pas op met de thermometer daar mee kan je de binnenkant kapot maken zonder dat je dit door hebt.
Als je olijfolie geeft moeten ze ook heel veel vocht drinken anders heeft dat nog geen zin. Vertelde de arts ons in het ziekenhuis.
Echte goede rijpen pruimen geven, werkt hier als een tierelier en de bruine bonen doen t ook goed.
Geleerd om juist geen laxo siroop te geven enzovoort omdat de darmen daar “lui” van kunnen worden
2 jaar geleden
Reactie op romy 123
Pas op met de thermometer daar mee kan je de binnenkant kapot maken zonder ...
Thermometer klopt idd!
Betreft de laxo gaat het met name om het veelvuldig gebruik van macrogol en lactulose, niet om de laxo van roos vicee. Dat is namelijk gewoon pruim☺
2 jaar geleden
Half theelepeltje suiker door de fles doen. Ik heb zelf vanaf geboorte obstipatie en dit hielp heel goed. Bij mijn zoontje helpt het ook