17 Reacties

2 jaar geleden

Hier hielp pruimen eten en buikje een beetje masseren. Naast genoeg water drinken

2 jaar geleden

Forlax junior halen en geven tot het terug normaal is

2 jaar geleden

Banaan kan helpen

2 jaar geleden

Ah pruimen moes (AH biologisch babyvoeding voor 4 maanden) en Lactulose (via huisarts) hielp hier goed

2 jaar geleden

Banaan kan inderdaad helpen, dan moet je wel een overrijpe banaan geven.. dit werkt laxerend

2 jaar geleden

Als je bananen geeft moet je ook genoeg vocht toe dienen anders kan het juist verstoppend werken. Maar belangrijkste vraag is heeft ze er last van?

2 jaar geleden

Hier werkt elke dag een kiwi super goed! En evt lactulose siroop, gewoon bij kruidvat te halen. Maar dat doe ik alleen als die kiwi geen effect heeft. Fotlax kan, maar is wel medicatie dus via huisarts. Maar dat (werk zelf in de kinderzorg) zou ik enkel doen als kindje echt last heeft ook, bijv pijn bij poepen of weinig eten/drinken. Bij forlax is ook belangrijk dat wel veel vocht bij krijgt. Anders absoluut minder effect is mijn ervaring. Laat je even weten hoe het gaat?!

2 jaar geleden

Hier helpen verschillende dingen... Kv? 1 schepje minder waardoor ze automatisch meer vocht binnen krijgen.. Lactulose via de HA Pruimen fruit potje van AH inderdaad En het beste.. Krentenbollen 😅

2 jaar geleden

Pruimen of kiwi eten, drupje ofijfolie door de fles, overrijpe banaan (niet rijp werkt verstoppend!) En als laatste noodhulp lactulose bij de appotheek halen! En veel water drinken natuurlijk 🍀

2 jaar geleden

Bij de AH heb je bij de potjes babyvoeding 4m+ een potje puur pruimen. Dat werkt vaak wel of roosvicee laxo😁

2 jaar geleden

Pas op met de thermometer daar mee kan je de binnenkant kapot maken zonder dat je dit door hebt. Als je olijfolie geeft moeten ze ook heel veel vocht drinken anders heeft dat nog geen zin. Vertelde de arts ons in het ziekenhuis. Echte goede rijpen pruimen geven, werkt hier als een tierelier en de bruine bonen doen t ook goed. Geleerd om juist geen laxo siroop te geven enzovoort omdat de darmen daar “lui” van kunnen worden

2 jaar geleden

Bij ons heeft gekookt spinazie altijd gelijk effect!

2 jaar geleden

Reactie op romy 123

Pas op met de thermometer daar mee kan je de binnenkant kapot maken zonder ...
Thermometer klopt idd! Betreft de laxo gaat het met name om het veelvuldig gebruik van macrogol en lactulose, niet om de laxo van roos vicee. Dat is namelijk gewoon pruim☺

2 jaar geleden

Half theelepeltje suiker door de fles doen. Ik heb zelf vanaf geboorte obstipatie en dit hielp heel goed. Bij mijn zoontje helpt het ook

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie tips! Ik ga die zeker meenemen wanneer het weer voorkomt. Inmiddels heeft ons meisje vanavond in korte tijd 3x ontlasting gehad. Dus het komt eindelijk los.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Thermometer klopt idd! Betreft de laxo gaat het met name om het veelvuldig ...
Ja klopt en pruimen werken ook erg laxerend. Het is maar wat de mdl arts ons vertelde hier over.