17 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat de tandjes doorkomen, het zijn echt symptomen daarvan. Het kan echt wel even duren voordat je ze ziet maar dat ze er toch al last van hebben. Wat je kan proberen is dentinox en extra drinken aanbieden ookal zijn het elke keer maar kleine beetjes

2 jaar geleden

Klinkt wel als een tandje! Maar kan echt vanalles zijn, ook oorzaken los van elkaar. Virus, sprongetje, slaapregressie...

2 jaar geleden

Reactie op SuuzAnn

Klinkt wel als een tandje! Maar kan echt vanalles zijn, ook oorzaken los va ...
Haha, ja, dat is het probleem he. Het kunnen altijd 100 dingen zijn 😕 niet dat je er zo veel meer mee bent als je de echte oorzaak kent. Maar toch. Dan begrijp je ze precies toch beter ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op EvelienM23

Haha, ja, dat is het probleem he. Het kunnen altijd 100 dingen zijn 😕 niet ...
Lastig he, haha. Kan niet wachten tot het moment dat ze kunnen aangeven wat er mis is. Maar op basis van wat je beschrijft denk ik toch echt een tandje. Liggen is dan ook niet fijn. Was hier een week de situatie die jij beschrijft en toen opeens waren de twee ondertandjes door. 's Avonds nog niets te zien of voelen en 's morgens opeens zichtbaar onder het tandvlees, nog een dag later doorgebroken.

2 jaar geleden

Heeft ze misschien oorontsteking? Ontroostbaar is bij ons altijd een teken van oorontsteking. Heel zielig!

2 jaar geleden

Reactie op June2021

Heeft ze misschien oorontsteking? Ontroostbaar is bij ons altijd een teken ...
We waren gisteren nog bij de dokter. Een oortje zag wat rood, maar niet ontstoken

2 jaar geleden

Ik denk ook tandjes… ruikt haar adem een beetje anders ook? En meer vloeibare poep of vaste poep? Het ruikt in elk geval veel sterker! En ineens veel kwijlen… Het kan helpen om iets onder haar matrasje te leggen zodat hoofdeinde iets omhoog komt. Dan is er minder druk op dr tanden. Hier hetzelfde probleem namelijk 🙈 eerste tandje is al door. Tweede komt er nu aan zie ik. Ze kan niet zelf in slaap vallen en ik wieg haar dus tot ze echt in diepe slaap is. Ze zet het op een schreeuwen als ze nog niet helemaal slaapt en ik haar in dr bedje leg en ze het matras voelt… Pittige tijd vind ik hoor…

2 jaar geleden

Reactie op Mariette-Jet

Ik denk ook tandjes… ruikt haar adem een beetje anders ook? En meer vloeiba ...
Ja, ik vond deze week geregeld dat haar adem onfris of gek rook. Hoofdeinde is eigenlijk altijd al opghehoogd geweest, van toen ze reflux had.

2 jaar geleden

Reactie op Mariette-Jet

Ik denk ook tandjes… ruikt haar adem een beetje anders ook? En meer vloeiba ...
Kwijlen amper, maar ze was ook wat aan het uitdrogen doordat ze weinig drinkt, dus misschien heeft ze daardoor weinig kwijl. Ze heeft ook amper tranen als ze huilt

2 jaar geleden

Gek is dat soms eh. Het kan wel echt vanalles zijn of combinatie van. Ik heb het hier vrijdag nacht gehad van 2 tot 5 met hem in de weer gezeten wou alleen maar op mij slapen. Terug in bed meteen heel hard huilen en dat hield hij wel 30 minuten vol. Ook hier heeft hij dat sinds de 3 maanden nooit meer gehad eigenlijk. Toen zaterdag leek er niks aan de hand. Hij drinkt enkel nu heeeeel weinig. En dat deed hij al. Vaste voeding vind hij dan weer wel fantastisch nog altijd. Maar goed hij is verder vrolijk en slaapt nu 2 nachten wel weer goed. Alleen het inslapen was zaterdag nog lastig (is overigens al 2 weken dat hij ineens 1 uur na het slapen savonds in standje paniek raakt). Volgens mij hebben we hier gewoon ook vanalles lopen, corona gehad en daarna is dit begonnen, tandjes, verkouden erachteraan, verlatingsangst lijkt het soms ook lichtelijk. Ja het blijft lastig 😅😂

2 jaar geleden

Reactie op SuuzAnn

Klinkt wel als een tandje! Maar kan echt vanalles zijn, ook oorzaken los va ...
Wij hadden vorige week deze 3 tegelijk 🥲

2 jaar geleden

Dit klinkt alsof ik het zelf geschreven heb. Vorige week ging het precies zo bij ons en ze had last van een virusje, sprong, netelroos en ze maakt nu de overstap van 3 naar 2 dutjes. Dat laatste zorgt er bij ons voor dat ze het 3e dutje pertinent weigert, dus leggen wij haar 30 a 45 min eerder op bed. Ik denk dat het bij jullie ook meerdere dingen tegelijk is. Verlatingsangst kan nu ook een factor zijn bijvoorbeeld.

2 jaar geleden

Kan idd een combinatie zijn maar wat je omschrijft klinkt voornamelijk als tandjes. Probeer iig paracetemol zetpil te geven, dan weet je of het pijn is waardoor ze zo huilt. Dat was bij ons de oplossing. Uur na de paracetemol dronk hij ook weer veel beter (eten niet). Paar dagen later waren ineens 2 tandjes door.

2 jaar geleden

Reactie op XilianRose

Wij hadden vorige week deze 3 tegelijk 🥲
Oh nee, arme jullie 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Kan idd een combinatie zijn maar wat je omschrijft klinkt voornamelijk als ...
Ik vind het zo lastig. Ik heb nu twee avonden pilletje gegeven omdat het bij bedtijd zo'n kriksen was. Ik denk wel dat ze pijn heeft, maar dat weet je niet. Voor t zelfde geld geef ik een pil tegen verlatingsangst of sprongetje, en dat wil ik liever niet natuurlijk. Maar ze weent ook als ik naast haar bedje sta, praat en over bolletje aai, dus dat lijkt me toch meer pijn dan angst. Zucht

2 jaar geleden

Dit hebben wij vorige week precies hetzelfde gehad. Minder eten. Normaal at ie een heel potje warm eten zo op. Vorige week maar een paar happen en het was alweer klaar. Ook melk drinken ging stroef. Uiteindelijk was zijn 2de boventandje erdoorheen gekomen en was het meteen weer over. Dus hij had duidelijk last van tandjes. Daarbij had ie ook elke dag wel 6 of 7 poepluiers en mega luieruitslag. Dat is nu ook weer over

2 jaar geleden

Oorontsteking? Dat zou verklaren dat ze plat liggen niet fijn bui d’r