14 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter is ook 7,5 manden oud en kan alleen van buik tot rug draaien (alleen van rechts 😂) en ze probeert telkens van rug tot buik maar het lukt het niet helemaal.... Ik maak me geen zorgen want ik had het ook als baby. Het duurde wat langer maar uit eindelijk is alles goed gekomen.
2 jaar geleden
M’n dochter is ook 7,5 maand en kan al zitten + staan. Ze is er zelf vroeg mee begonnen. Het enige wat ik heb gedaan is om haar heen steeds veilig gemaakt met kussens zodat ze niet op haar hoofd valt en haar ook zoveel mogelijk ruimte gegeven om te spelen. Het komt echt vanzelf.
2 jaar geleden
Onze dochter is 8 maanden en draait om haar as als ze op haar buik ligt. Af en toe gaat ze nu ook naar achteren en ze doet haar best om vooruit te bewegen, maar dat lukt nog niet zo goed.
Wanneer ze gaan zitten verschilt echt per kind. Belangrijk is inderdaad wel om ze zoveel mogelijk zelf te laten ontwikkelen. Af en toe neerzetten is niet erg, (bijvoorbeeld met eetmomenten) maar voor de lichamelijke ontwikkeling is het beter als ze het uit hun zelf doen. Spelenderwijs stimuleren kan natuurlijk altijd.
Geen zorgen dus. Ieder kind ontwikkeleld in zijn of haar eigen tempo. En het kan dadelijk ook ineens heel hard gaan.
2 jaar geleden
Met 9 maanden kon mijn oudste zitten en met 10 maanden kruipen. Het is echt heel normaal dat je baby zo 'n soort dingen nog niet doet, maak je niet druk.🙂
2 jaar geleden
M’n dochter is precies 8 maanden en kan nu ongeveer een maand tijgeren en omrollen deed ze al vanaf week 12. Maar zitten? Nee hoor, nog nooit een poging gedaan. Het komt wanneer het komt
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Onze kleine stimuleer ik heel erg om meer te gaan rollen en zijn beentjes onder zijn rompje te krijgen. Hij wil zo graag. Ook zet ik hem wel eens met beide benen zo op de grond neer en dan hou ik hem vast onder zijn oksels. Dat vind ie helemaal geweldig!! Hij wil dan ook al lopen, maar dat gaat natuurlijk nog niet. Hij is de laatste dagen ook vrij opvliegerig en gefrustreerd als hem iets niet meteen lukt. Dan begint ie te kraaien en te jengelen. Heel vervelend. Ik zou hem zo graag willen helpen maar de ontwikkelingsstap van op zijn buik en rug liggen naar kruipen moet ie toch echt zelf maken.
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Heel herkenbaar! Onze kleine stimuleer ik heel erg om meer te gaan rollen e ...
Dat heb ik ook!! Ik wil haar zo graag helpen, en dan jengelt en moppert ze. Legt ze haar hoofd op de grond, zo met haar neus tegen de vloer hahaha.
En we zitten in een sprongetje volgens mij, o God... 🤭🤭