23 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
Hmm oke dit wordt moeilijk 😅 de meerderheid zegt 170ml tellen 🙈
Vanwaar je vraag? Als in.. Maakt het echt uit?
Niet verkeerd bedoeld hoor 😇
Die van mij drinkt bijvoorbeeld gedurende de dag water uit een beker naast de melkflessen. De ene keer is dat ding leeg, en soms nog een restje erin. Als hij mopperig wordt zet ik die beker voor hem neer, hij drinkt gelijk, en soms niet, dus hij bepaald zelf de ml's daarin, om maar zo te zeggen 😊
2 jaar geleden
Ik doe het aantal ml water, dan weet ik in ieder geval wat hij minimaal binnen heeft gekregen. Want door de schuim lijkt het soms meer dan wat er werkelijk in de fles zit.
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
Hmm oke dit wordt moeilijk 😅 de meerderheid zegt 170ml tellen 🙈
Zo heeft mijn vroedvrouw het altijd gezegd. Uiteindelijk is dat enkel in het begin van 'belang' op de hoeveelheden van je huidige flessen gaat 20 ml verschil niet heel veel doen 😆. Hier twee flessen van 240 ml water met 8 schepjes dus net geen 500 ml. Maar tussendoor ook wat water en vocht genoeg via groenten en fruit. Kinderarts zei mij dat die 500 ml melk echt geen vereiste was 🤷♀️. Maar iedereen heeft vaak een andere mening over alles uiteraard 😅.
2 jaar geleden
Reactie op BEMN
Zo heeft mijn vroedvrouw het altijd gezegd. Uiteindelijk is dat enkel in he ...
Ohja tegen mij zei vroedvrouw altiud wel minstens 500ml en dat lees ik ook bij kind en gezin ( belgie )
Ik kan niet meer dan 150ml per keer geven want dan gaat ze teveel spugen 🙂 Dus ik moet zien hoe ik dat verdeel 🙈 niet simpel haha 😛
2 jaar geleden
Reactie op BEMN
Zo heeft mijn vroedvrouw het altijd gezegd. Uiteindelijk is dat enkel in he ...
Die minstens 500ml zou blijkbaar toch wel belangrijk zijn tot een jaar. Ze halen veel makkelijker voedingsstoffen uit hun melk dan uit vaste voeding, daarmee. Heb deze info van een kinderdiëtiste en lactatiekundige. Maar je mag dan echt de totale hoeveelheid wel tellen. Op 240ml melk is dat ongeveer 270ml. Dus als ie dat op drinkt 2x per dag, zit je wel goed.
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
Ohja tegen mij zei vroedvrouw altiud wel minstens 500ml en dat lees ik ook ...
Dat spugen is lastig he..
Misschien kan je een deel van de melk nog verwerken bij pap, bijvoorbeeld smorgens of smiddags havermoutpap maken in plaats van een boterham, dan eet je kindje de melk in plaats van drinken, maar heeft het wel de voedingstoffen uit de melk 😊
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
Ja je kindje moet 500ml per dag binnenhebbrn van melk. En zo weet ik hoe te ...
Als het om de ml vocht gaat zou ik de hoeveelheid zonder poeder aanhouden 🤷🏼♀️ Die 20cc die je toegevoegd is poeder, het water word niet opeens meer, toch? 😊 Dit is mijn beredenering iig 🤭
2 jaar geleden
Reactie op debora 👨👩👧
Als het om de ml vocht gaat zou ik de hoeveelheid zonder poeder aanhouden � ...
Wel, dat is het net. Het gaat niet om 500ml vocht binnen krijgen, want dan zou water ook goed zijn. Een kindje heeft echt 500ml melk nodig tot een jaar per dag: bv of kv. Omwille van het feit dat dit zeer calorierijk is en je nooit zoveel voedingsstoffen uit dezelfde hoeveelheid vast voedsel kan halen. Dus dan lijkt het mij dat je het poeder er wel bijtelt, want dat is net het essentiële 😉