18 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou je kindje even de tijd geven om ook bij te komen. Ik begrijp maar al te goed dat het mega vermoeiend is, maar hij komt wel weer op zn ritme. Bij m’n dochtertje duurde het ook even en ik heb het ritme daarom een beetje losgelaten. Ze slaapt dan maar even wanneer ze slaapt. Wij zijn drie weken teruggekomen van onze vakantie.
2 jaar geleden
Rond 1 jaar hebben ze het 2-3-4 ritme of 3–3-4. Dus als jullie kindje om 2 uur slaapt, tot 4 uur bijvoorbeeld, dan 4 uur later, kom je rond 8 uur uit. Dat klinkt het ritme wat hij zelf aanhoud en dat zou ik ook volgen
2 jaar geleden
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-juli-2021/schemas-bijna-1-LE3M4d
Misschien heb je hier wat aan. Ze mogen rond 1 jaar overdag max 2,5 uur slapen. Zoals eerder genoemd denk ik dat jouw kleine overdag te veel slaapt.
Probeer hem 's avonds pas naar bed te brengen als je ziet dat hij slaapt heeft; oogjes wrijven, gapen, huilerig. Ik denk dat er dan ook veel meer strijd zal zijn.
2 jaar geleden
Denk idd dat ie te lang slaapt overdag, of was zijn ritme ookal zo voor de vakantie en ging dat toen wel goed? Dan kan het wellicht nog het omschakelen zijn van de vakantie.
Als hij wat meer slaap altijd nodig heeft dan kan je proberen z'n ochtenddut in te korten of dat helpt, als je over paar dagen nog steeds deze onrust merkt.
Zou hem ook niet na 15:00 laten slapen voor een ideale wakkertijd voor bedtijd.
2 jaar geleden
Wij hebben dat ook paar weken gehad sliep ze vaak tot 17.00 uur. Dan speelde ze gewoon nog wat langer en ging ze later naar bed. Daarna werd de wakkertijd nog langer en ging ze echt pas om 22.00 tegelijk met ons slapen. Toen hebben we gekeken of er het eerste slaapje konden laten vallen. Gaat rond 12.00/30 slapen tot ergens tussen 14.00 en 15.00. Nachten zijn ineens een stuk beter en ze slaapt nu weer van ongeveer 19.30-7.30, ongeveer 12 uur snachts en 2 uur overdag. Hebben tussendoor ook wel dagen gehad dat ze toch nog een ochtendslaapje nodig heeft.
2 jaar geleden
Onze dochter is van 23juni 1jaar geworden maar slaapt ook zo veel over dag, als ze een druk dag/nieuwe in druken mee heb gemaakt wil ze wel echt rond 19:00 naar bed, en soms slaap ze niet gelijk dan is ze gewoon aan het babellen en dan valt van zelf in slaap, ik denk dus niet dat ze te lang slaapt hoor, is gewoon even een periode denk ik
2 jaar geleden
2X 1,5 tot 2 uur slapen is misschien teveel voor je kindje. Onze kleine gaat in de ochtend max 1 uurtje naar bed en in de middag max 1,5 uur. Vóór 3 uur haal ik hem eruit. Dan gaat ie rond half 7 naar bed. Dit ritme gaat altijd perfect tot nu toe. Ieder kindje is anders qua hoeveelheid slaap natuurlijk. Maar ik denk dat je kindje overdag toch teveel slaapt
2 jaar geleden
Misschien heeft het ook iets met de ontwikkeling te maken of dat het lang licht is , hier namelijk dochter van net 1, niet op vakantie geweest maar precies zelfde verhaal als jij typt. Slaapt precies zelfde tijden overdag (en langer dan eerst) en leg haar om 19:00 op bed maar duurt zeker uur voor ze inslaapt, terwijl het eerder heel rap ging. Moppert en babbelt dan een beetje maar niet echt huilen.
2 jaar geleden
Persoonlijk geen voorstander van slaapjes inkorten en/of wakker maken. Ik zou eerder toegeven dat hij wat later moe is ‘s avonds en pas op bed leggen als hij echt moe is, misschien even lekker badderen of nog een boekje lezen. Als je hoopt dat ze gaan slapen duurt 1,5 uur om te proberen erg lang en brengt veel frustratie met zich mee.