19 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochtertje zit al zelfstandig en ik laat haar zo’n 10 minuten spelen en tussendoor was ik haar. Ik doe het nog steeds met 37 graden en ik was haar 1 keer per dag

2 jaar geleden

Altijd 37.5 a 38 graden hier. 37 vindt hij te koud. Als vanaf geboorte wou hij lekker warm water. 😅 Koelt inderdaad snel af.

2 jaar geleden

Reactie op Sbauwe

Altijd 37.5 a 38 graden hier. 37 vindt hij te koud. Als vanaf geboorte wou ...
Oh ja, en ik houd hem ook nog steeds vast hoor. Oftewel in zijn zitje oftewel bij mij. :-)

2 jaar geleden

En hier 1 a 2x per weer in bad. Maar dan wel een half uurtje ongeveer. :-)

2 jaar geleden

Denk dat het niet echt meer uit maakt op deze leeftijd met de temperatuur. Natuurlijk niet te koud. Om een voorbeeld te geven ik ga 1 keer per week zwemmen met me zoon van 6 maanden water is zoon 30 tot 34 graden en we zwemmen dan ongeveer max 40 min. En de kleine is van de 4 keer dat we zijn geweest 2 keer verkouden geweest. Heeft denk ik meer te maken gehad met de hygiëne in het zwembad dan met de kou. Om een voorbeeld te geven. Dus denk dat een kindje niet snel verkouden wordt van een thuis badje

2 jaar geleden

Je kan zo soortje zitje kopen dan hoef je hem niet steeds vast te houden. Ze zijn er ook met speeltjes op. Zoek maar eens op badzitje baby

2 jaar geleden

Reactie op Chann07

Je kan zo soortje zitje kopen dan hoef je hem niet steeds vast te houden. Z ...
Klopt maar dat daar stond vgm dus bij tot 8 maanden dus ja voor zo’n korte tijd hou ik heb dan zelf wel vast natuurlijk ik vind het ook leuk om er bij te zitten maar was benieuwd wat de gemiddelde leeftijd van zelf zitten is scheelt nogal veel aan en uitkleed en afdroog tijd 😂

2 jaar geleden

Reactie op Sbauwe

En hier 1 a 2x per weer in bad. Maar dan wel een half uurtje ongeveer. :-)
Wow zo lang ik wouw dat ik dat durfde haha en dan vul je steeds bij ? Teminste hier is t na 5 min echt koud water

2 jaar geleden

Mijn dochter zit/ligt hierin, ze kan nog niet zelfstandig zitten. Ik maak hem altijd op 37 en als het me te koud lijkt geworden, dan haal ik de stop eruit en zet de douche aan. Dus dat er weer warm water in komt, het bad staat onder de douche namelijk. Maar meestal was ik haar en is ze er binnen 5 minuutjes al weer uit.

2 jaar geleden

Reactie op momoflittlenugget

Wow zo lang ik wouw dat ik dat durfde haha en dan vul je steeds bij ? Temin ...
Ik ga er pas uit als ik het fris begin te krijgen en dat is steeds bij 35.5 heb ik al gemerkt. :-)

2 jaar geleden

Klopt maar dat daar stond vgm dus bij tot 8 maanden dus ja voor zo’n korte ...
Dit is vanaf 8 maanden juist! Als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten kunnen ze er niet in. Wij hebben hem ook en is echt handig, hij vind het helemaal leuk. Hij badderd hier trouwens gerust 15-20 min op 38 graden

2 jaar geleden

Hier 38 graden, en ik leg een hydrofiele doek op de bodem van het badje zodat hij zelf kan zitten, en niet zo snel uitglijd. Uiteraard blijf ik er wel altijd bij zitten voor het geval dat… hij gaat vaak ongeveer 15-20 minuten in bad

2 jaar geleden

Ik heb geen idee wat de temperatuur is. Als die niet te warm aanvoelt vind ik het goed en mn dochter ook 😅 denk dat ze er 10 min. In zit? Zij speelt dan, en ik was haar. Ze zit met een bad zitje in bad. Ze gaat 2x per week, en zonodig vaker.

2 jaar geleden

Klopt maar dat daar stond vgm dus bij tot 8 maanden dus ja voor zo’n korte ...
Zal eerder vanaf 8 maand zijn. Ons zoontje wordt donderdag 9 maand en gaat prima met zo'n badzitje. Spettert er vrolijk op los en ik zit er heerlijk naast

2 jaar geleden

Hier gaat ie 1 keer per week in bad en dan meestal wel 20/30 minuten. We gaan er uit als ie geen zin meer heeft of te moe word dus dat verschilt per keer een beetje. We gaan met z'n drieën of ik alleen met hem als m'n vriend geen zin heeft en we houden hem wel nog vast omdat het water te hoog komt om hem los op de bodem te laten zitten. Oh en je baby word niet verkouden van koud water hoor..

2 jaar geleden

Hier elke dag in bad ong 10 a 15 min. Zit zelfstandig sinds een 1,5 maand. Nu is hij 7,5maand. Hoort bij het slaapritueel. Wordt af en toe overgeslaan als het niet anders kan. We doen ong 37 tot 39 max.

MOD

2 jaar geleden

38 graden, om de dag, 5 a 10 minuten.

2 jaar geleden

Hier deden we eerst vooral douchen. En sinds 6 maanden ongeveer in een zitje (ongeveer hetzelfde als het groene zitje hieronder) in een badje/ plastic kuip voor de haard een keer per week. Ze kan goed zelf zitten, maar zo'n zitje vind ik toch wel makkelijk en veilig, je hebt daardoor zelf je handen vrij en we doen soms wat water eruit en weer warm water erin. Ze zit er ongeveer 15 minuten in, het is vooral met water spelen, ze krijgt ook wat bakjes en een bootje enzo.

2 jaar geleden

Onze zoon gaat tegenwoordig mee onder de douche. De keren dat hij in bad gaat vul ik ons bad tot ong net boven zijn navel 37,5-38 C. Ik heb dan ook de douche aan zodat ik warm water over zn romp kan laten stromen, ben bang dat hij kou vat. Ik zit er dan ook bij maar hij zit zelf in een badzitje.