11 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Hier 9 maanden en 2 flessen van 180ml per dag. Daarnaast drinkt bij wel wat ...
Hij drinkt tussendoor ook wel water en thee, en inderdaad rond 10:00 uur krijgt hij fruit, 12:00 brood, rond 14:30 uur fles maar soms drinkt hij dat niet helemaal op, rond 16:00 cracker of koekje en in de avond warm eten. Misschien moet ik ook over naar 2 flessen van 180. Kijken of dat beter gaat…
2 jaar geleden
Reactie op Feyza S.
Hoe gaat dat? Wat eet hij/zij overdag?
Ik geef in de ochtend ipv de fles 2 broodjes met een klein beetje melk. 10/11uur fruit tegen 1300 weer 2 broodjes. Tussen de middag snacks dit varieert.
Om 1730 warm eten en om 1900 fles soms pap fles ma soms ook gewoon normale fles.
Tussen door drinkt mijn zoontje veel water thee of Roosvicee.
2 jaar geleden
Hier een mannetje van 9 maanden. Eten en drinken ziet er ongeveer zo uit;
Ontbijt: 210cc pap en wat thee
Tussendoor: 2 a 3 stuks fruit met water of thee
Lunch: belegde boterham en cracker met water of thee
Tussendoor: fles 210cc
Diner: 200 a 250 gram warme maaltijd met water of thee. Varieert, gelukkig eet hij bijna alles. Vandaag zoete aardappel met courgette en kip.
Voor het slapen: fles 210cc.
Alles gaat op 🙈 De middagfles na de boterham gaat wel wat moeizamer nu, dus die zullen we ergens de komende weken gaan vervangen voor wat yoghurt ofzo.
Vanaf 10 maanden hebben ze voldoende aan 2 flessen van 150 tot 200 ml per dag. Tussendoor water of thee geven uit een gewone beker. Ieder kindje is anders, dus het kan best zijn dat jouw baby meer behoefte heeft aan vaste voeding en wat minder flessen. Gewoon uitproberen denk ik, zolang hij of zij tevreden is en goed plast kan het denk ik weinig kwaad...