20 Reacties

2 jaar geleden

Als je er niet klaar voor bent dan zeker niet stoppen.

2 jaar geleden

Helemaal mee eens, pas stoppen als je er zelf echt 100% achterstaat want je kunt niet meer terug 😊 Ik had zelf ook nooit gedacht zolang te voeden maar het bevalt me nog steeds heel goed en vind het nu heel handig worden met uitstapjes en ‘s nachts 😊 Dochter tot 3,5 gevoed, zoon tot 2 en nu baby van 9,5 maand drinkt ook nog volop 💪🏻🥰

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Helemaal mee eens, pas stoppen als je er zelf echt 100% achterstaat want je ...
Maar hoeveel productie hebben jullie nog? Ik wil ook niet dat ze te weinig binnen krijgt

2 jaar geleden

Reactie op Funne2017

Maar hoeveel productie hebben jullie nog? Ik wil ook niet dat ze te weinig ...
Dat weet ik niet. Ze groeit goed dus voldoende

2 jaar geleden

Pas stoppen als je er klaar voor bent. Het is helemaal niet raar dat je productie ook wat wisselt. Heb je het idee dat ze nog trek heeft na de voeding? Ik herken wel wat je zegt, hier ook een baby die de borst niet goed leegdrinkt. Ik heb een hele tijd na elke voeding nog 10 minuten gekolfd om de productie te stimuleren. En ook nog 's nachts een wekker zetten om te kolven. Wij zitten nu nog op 3 voedingen per dag. Ik heb inmiddels besloten om door te gaan tot 1 jaar, maar niet meer alles op alles te zetten om de productie op peil te houden. Alleen na de ochtendvoeding kolf ik nog na. Zolang ze bij me wil drinken en dan niet gefrustreerd raakt, is het goed. Inmiddels eet en drinkt ze ook genoeg andere dingen om geen honger en dorst te hoeven hebben. Maar af en toe even een troosttiet kunnen geven, is ook wel heel makkelijk. Geen idee hoe ik haar moet troosten als ik dat niet meer kan doen. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Funne2017

Maar hoeveel productie hebben jullie nog? Ik wil ook niet dat ze te weinig ...
Ik heb ook geen idee hij drinkt zoveel als dat hij nodig heeft (ook nog ‘s nachts), hij groeit idd goed dus zou voldoende moeten zijn.

2 jaar geleden

Ik vind 2 voedingen per dag wel erg weinig, het is wel logisch dat je productie dan terugloopt, krijgt ze tussendoor kunstvoeding?

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Ik vind 2 voedingen per dag wel erg weinig, het is wel logisch dat je produ ...
Nee ze krijgt geen kunstvoeding. Ze eet gewoon ontbijt, lunch avondeten en tussendoortjes. Ze meldde zich telkens later of niet meer voor de middag voeding dus deze is weggevallen en hier mocht ik ook mee stoppen van het consultatiebureau. Dat was prima voor haar leeftijd. Volgende week is ze 10 maanden..

2 jaar geleden

Ik geef nog erg veel borstvoeding (9,5 maand) mr ging laatst weer eens kolven en kwam niets meer uit. De hoeveelheid die je kolft zegt niets over je productie. Weet niet of je instagram hebt mr anders kun je het account ‘Moomysmilk’ volgen voor info en tips om de productie eventueel te verhogen. https://instagram.com/moomysmilk?igshid=YmMyMTA2M2Y=

2 jaar geleden

Ik geef nog 4 voedingen op een dag. Kolven overdag als ik werk ben ik mee gestopt. Als ik thuis ben drinkt hij nog wel. Lijkt voorlopig goed te gaan. Toen ik overdag kolfde werd de opbrengst ook steeds minder. Soms een krappe 100ml waar dit eerder wel eens 250ml was. Als ik er niet ben drinkt onze zoon ook flessen van 200ml gekolfde melk. Ik heb me laten vertellen dat dit na 9 a 10 mnd ook niet gek is, omdat je lichaam zich niet meer laat "foppen" met een kolf. Ik heb nog voldoende voorraad om het tot bijna 11 mnd te redden volledig bv te geven als ie op kdv ofzo ben (er komt niets meer bij nu ik niet meer kolf). Daarna gaan we nog een maandje over op kv en daarna mag ie gewone melk. Ik wil vooralsnog de ochtend en avond nog live blijven voeden. Overdag zolang als mn productie het trekt.

2 jaar geleden

2 voedingen is (te) weinig… dat houdt je productie niet vol en dan stopt het dus. Meer voeden betekend meer productie

2 jaar geleden

Hey, ik kolf over de middag op t werk nog af. De maandag is dat beperkt (max 100cc), tegen de vrijdag loopt dat weer op tot 200cc. Overdag drinkt mijn dochter niet meer aan de borst, maar ik heb "het geluk" dat ze s nachts nog niet doorslaapt. Ze drinkt dus nog om 19u, 1u, 4u en 7u aan de borst. Soms eens niet om 4u. Is een beetje variabel..

2 jaar geleden

Ik geef ook enkel borstvoeding ‘s morgens en ‘s avonds (soms wel 2 keer ‘s avonds om 17 u en rond 18:30-19 u wanneer hij gaat slapen). Maxim is 10 maanden oud. Mijn oudste zoontje van 2,5 drinkt nadien ook wel. Bij mijn oudste zoontje gaf ik rond 10 maand ook 2 ā 3 keer. Dat was voldoende. Toen hij 1 jaar werd dronk hij ook (afwisselend) volle melk en groeimelk en ‘s avonds borstvoeding.

2 jaar geleden

Afhankelijk hoeveel je kindje eet en drinkt naast BV kan het prima zijn dat de behoefte naar Bv minder wordt en dat je productie zich aanpast. Daarnaast is kolfproductie niet representatief voor wat je kindje uit je borst krijgt. Ik houd mezelf vast aan: groeit ie goed gewicht/lengte? (Je kan extra weeg en meet moment doen bij het CB) Genoeg natte luiers? Tevreden na het drinken? Oogt hij/zij alert en vrolijk? Dan zal het wel goed zijn.

2 jaar geleden

Zelf zit ik op 3 voedingen trouwens 06:30 11:30/12:00 18:30/19:00 Denk dat de lunch voeding de volgende is die hij laat vallen hij drinkt minder heb ik het idee en m'n kolfproductie loopt ook terug (al kan dit ook kolfmoeheid zijn). Je kan proberen met de hand na te kolven of met een handkolf. Krijg ik nog wel eens wat meer uit! En altijd Bv aanbieden voor het vaste eten helpt ook!

2 jaar geleden

Ik kolf ook niet meer de 180-200 cc van eerst, eerder 100-120 cc. En we zitten nog wel op een voeding of 5 (ook snachts nog). Volgens mij stabiliseert rond de 10 maanden je productie waardoor je minder kan voeden/kolven en toch genoeg melk hebt. En blijkbaar wordt kolven dan ook lastiger. Hier ben in eindelijk van de overproductie en lekkages af. Ik zou me niet zo snel druk maken om je productie dus, zeker als je kindje genoeg andere dingen eet, goed groeit en tevreden is.

2 jaar geleden

Ik ben gestopt met bijna 10 maanden🙊ik heb nog steeds melk

2 jaar geleden

Ik geef nog de hele dag op verzoek (en momenteel snachts ook weer...) en als ik werk kolf ik 2/3 keer. Hij krijgt nog 2 a 3 flessen op de crèche van 130 ml Maar hij is zelf nu wel aan het over schakelen op meer vast eten en minder van zijn fles.

2 jaar geleden

Lekker doorgaan zolang jij dat wil en zolang het goed voelt. Mijn productie is ook minder geweest, maar heb naast extra kolven toen bewust de stap gezet naar de huisarts gezet voor Syntocinon neusspray. Dat gebruik ik nu voor het kolven en dat heeft ertoe geleid dat mijn productie echt weer hoger geworden is.

2 jaar geleden

Gewoon blijven voeden als je dat graag wilt. Ik kolf ook helemaal niet veel meer, je lichaam schijnt dat steeds minder makkelijk te doen. Toch heb ik niet het idee dat mijn kindje te weinig vocht binnen krijgt. Hij is tevreden en heeft voldoende plasluiers. Ik heb helaas geen voorraadje melk dus als hij naar de oppas gaat krijgt hij kunstvoeding ernaast en dat is ook prima