29 Reacties

2 jaar geleden

Nog 2! Ze raden pas tussen de 15 en 18 maanden af te bouwen naar 1 slaapje. (Natuurlijk zijn er uitzonderingen en zijn er vast kindjes die het nu al goed doen op 1 slaapje) Maar ons zoontje slaapt s ochtends nog zeker 1,5 uur en s middags ongeveer 2 uur.

2 jaar geleden

Zoontje 14 maanden, slaapt zeker nog 2 keer en zie geen reden het af te bouwen. Dat komt vanzelf wel! 9-10 13-15 Avondbedtijd rond 19:00 (wakker om 06:00/06:30) Vorige week rondom een ontwikkelingssprong zelfs 9-11 13-15 19-7 Waarom zou je het willen afbouwen? Zolang hij snachts goed slaapt en de slaapjes goed doet, geen signalen geeft dat het nodig is om af te bouwen zij ik het lekker zo laten.

2 jaar geleden

Hier soms zelf nog 3 slaapjes. Verschilt beetje van dag tot dag. 0630 wakker worden 0830-1030 slapen 1330-1500 slapen 1630-1700 powernapje. De laatste slaat ze nu af en toe over. Soms slaapt ze dan van 1330 tot 1430. Als we echt wat gaan doen tussen 1030 en 1400 dan kan ze wel lang slapen. Bijvb in het weekend naar het bos oid. Maar kijk heel erg naar waar zij behoefte aan heeft.

2 jaar geleden

Hier sinds zijn 1ste verjaardag 1 slaapje van 12.00/12.30 tot 15.00/15.30. En dan in de avond tussen 18.30/19.00 naar bed en slaapt die tot 07.30🙈. Hier is het neerleggen kus geven en hij slaapt al voor je de kamer uitloopt. Ben zelf wel benieuwd tot hoelang dit goed gaat.

2 jaar geleden

Hier zo'n uitzondering die vanaf 11 maanden maar 1 slaapje doet. Was dus ook niet tijdelijk, want is nu 13 maanden. Op een gegeven moment er maar bij neergelegd. Is in de ochtend wel echt moe, dus bij ons is het juist het middagslaapje dat hij niet meer doet. Hij slaapt om 10.15/10.30 en dan 1.5 tot 2.5 uur. En later in de middag leggen we hem nog wel even in bed om te rusten. Ene keer ligt hij een beetje, andere keer speelt hij, maar gaat niet slapen.

2 jaar geleden

Ons zoontje is nooit een goede slaper geweest.. sinds kort was het een ramp om hem smorgens in slaap te laten komen en dan sliep hij smiddags maar een half uurtje. Nu heb ik het ochtendslaapje sinds vandaag geskipt en sliep hij smiddags 2 uur. Echt lang voor zijn doen.. Maar zolang jouw kindje het ee nog goed op doen dan zou ik hem lekker laten slapen zoveel die wilt!

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt in de middag nog van 12:00-13:00/13:30 en gaat om 19:00 naar bed tot 07:30 meestal

2 jaar geleden

Ons mannetje is bijna 15 maand en heeft denk ik vanaf 11 maand alleen al 1 slaapje van 's middags de ene keer 1,5 uur maar kan soms ook wel 3 uur wezen dat hij dan slaapt. 'S avonds vaak tussen 19.00 en 19.30 naar bed. De ene keer is hij vroeg wakker maar kan soms ook wel 9.00 uur wezen voor hij wakker is.

2 jaar geleden

Hier wisselend 1 of 2 slaapjes.. soms slaapt ze van 19u30 tot 8u30-9u dan krijg ik ze maar voor 1middag slaapje in bed andere dagen rond 7u-7u30 wakker dan gaat ze van 9u15 tot 10u in bed

2 jaar geleden

Hier nog 2 slaapjes, heeft hij echt nog nodig. Anders raakt hij oververmoeid en worden de nachten nog rukker dan ze al zijn 😅 Maar zijn wakkertijden worden wel steeds langer merk ik.

2 jaar geleden

Onze kleine is nu 14 maanden en ook nog 2 slaapjes. Dat gaat nog goed. Zodra onze kleine bijvoorbeeld niet meer in de ochtend of middag wilt slapen, en dat houd een tijd aan, dan zal ie wel toe zijn aan 1 dutje. Zolang hij nu nog slachts goed slaapt en de 2 dutjes overdag goed doet hou ik het nog op 2 dutjes

2 jaar geleden

Nog twee slaapjes. Ze gaat s avonds wel later slapen dan voorheen (20.30 ipv 19h), maar vind dat niet heel erg in de zomer. Als ze overdag al om 9.30 in slaap kan vallen denk ik dat twee slaapjes echt nog goed voor haar zijn. Anders duurt de dag erg lang

2 jaar geleden

Ik volg mijn dochter. Ze is nu 14 maanden en ze zit de laatste dagen op 1 slaapje maar soms 2. We merken dat ze met 1 slaapje einde van de dag echt versleten is, maar 2 slaapjes dan is het echt feest om naar bed te gaan....als in dan slaapt ze pas echt laat.

2 jaar geleden

Wat heerlijk dat jullie kids zoveel slapen!! Hier sliep m'n zoontje ook nog 2 lange dutjes, totdat hij 's nachts opeens urenlang wakker bleef. Inmiddels ochtenddutje afgebouwd naar 20 minuten en 's middags 2 uur (ik maak 'm dan wakker), maar helaas nog steeeeds slechte nachten 😩 14 maanden is hij sinds gister

2 jaar geleden

Hier slaapt ze in de ochtend 20-30 minuten tussen 9-10 en dan van 12.30/13.00-max14.30u. Als we haar langer laten slapen dan krijgen we haar om 19u echt niet in bed. Misschien eens beginnen met inkorten ipv meteen proberen over te slaan?

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Hier sinds zijn 1ste verjaardag 1 slaapje van 12.00/12.30 tot 15.00/15.30. ...
Haha onze kleine is ook een hele goede slaper. Leg hem neer en het is goed. Vaak komt ie dan nog wel overeind zodra ik de kamer uit loop. Maar het is nooit een gevecht gelukkig. Ik vraag mij ook altijd af hoelang gaat dit nog goed haha! Het is vaak te mooi om waar te zijn lol

2 jaar geleden

Lekker 2 slaapjes hoor!

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties!(: ik ging namelijk even twijfelen omdat ze hem op de opvang soms maar 1 slaapje laten doen en een juf vroef of hij thuis nog 2 slaapjes doet. Daar werd ik wat onzeker van en dacht hoe doet de rest dat dan? Maar nu ben ik weer gerust, en gaan we nog niets afbouwen zolang hij het hier goed op doet.

2 jaar geleden

Reactie op Doryy

Bedankt voor jullie reacties!(: ik ging namelijk even twijfelen omdat ze he ...
Onze opvang doet op de dreumesgroep ook maar 1 slaapje. Maar ze houden rekening met de jongere dreumessen. Wij hebben daarom aangegeven dat hij voor z'n ritme echt 2 slaapjes nodig heeft. En dat gaat goed nu ook op de opvang!

2 jaar geleden

Reactie op Doryy

Bedankt voor jullie reacties!(: ik ging namelijk even twijfelen omdat ze he ...
Thuis slaapt onze zoon altijd 2x zonder problemen. Op de opvang wilt het nooit lukken… blij als het daar 1x is gelukt.