14 Reacties
2 jaar geleden
Gewoon niet lezen wat wel en niet mag ,maar kijken wat mijn kind nodig heeft 😄
2 jaar geleden
Herkenbaar, onze dochter krijgt ook nog 3 flessen, nu al een tijdje met gewone melk, gemixt met water. Maar ook kwark, zuivel op brood. Schijnbaar te veel..
vind die Max 300 ml ook lastig te hanteren..
Kunstvoeding vind ik zelf niet nodig, en ook onnodig duur.
2 jaar geleden
Hier gaan we er ook ruim overheen hoor 🙈 altijd al gedaan overigens 🤭
Ik verbaaaaas me echt over wat er allemaal in ons zoontje verdwijnt, maar ik volg hem. Hij zal het nodig hebben. Geeft het ook overduidelijk aan wanneer hij vol zit. Ook dit respecteren we. De ene dag laat hii echt veel staan, de andere dag eet ie de oren van m'n kop😜 momenteel al een paar dagen niet te verzadigen🙈 ik zou gewoon kijken naar waar je kindje behoefte aan heeft!
(Hier werd overigens ook tijdelijk wat meer melk gedronken van de gewone melk toen we stopte met kv, maar dat was na 2 a 3 weken weer over 😁
2 jaar geleden
Wij mixen ook de flessen. Hij krijgt nog 2 flessen van ruim 250cc. Hiervan 120 melk en 130 water. De rest van de dag drinkt hij matig. Af en toe een slokje water, ongeacht hoe we het ook aanbieden dus ben al blij met 2x 250cc.
In de avond nog kwark
2 jaar geleden
Reactie op lisavl
Hoeveel water doe je en hoeveel melk wanneer je dit mixt?:)
Om 10.00 en om 15.00 doen we 90 melk + 60 water dus een flesje van 150 totaal.
En om 19.00 een grote fles die ze makkelijk op drinkt 😂 van 120 ml melk en 120 ml water.
Overdag drinkt ze zelf water uit een beker waar ze altijd bij kan. Maar in de ochtend eet een boterham en een schaaltje kwark en na het avond eten ook vaak nog wat yoghurt. En dan tel ik de zuivelspread en hutenkAsse op brood niet mee 😂
Ze houdt helemaal niet van zoet beleg, dus ik weet ook niet wat ik verder nog kan aanbieden.
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
En bedoel je dan 120 gewone koemelk en dat verdunnen met 130 water?
Klopt half volle melk
2 jaar geleden
Hier krijgt onze dochter (volgende week 14 maanden) nog elke ochtend en avond een melkfles (halfvolle melk) van zo’n 220 ml. Nooit eraan gedacht om het te verdunnen! Wel een idee..
Zuivel krijgt ze verder niet echt.
Was wel van plan om binnenkort in de ochtend havermout te gaan geven, met amandelmelk denk ik, omdat ik dat zelf ook lekkerder vind bij de havermout dan koemelk. Dan zou ze alleen nog voor het slapen een flesje melk krijgen.