11 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook is 16 maand! Negatieve aandacht is ook aandacht hè ik nergeer het en dan houdt die wel op

één jaar geleden

Hier was het een teken van ooronsteking, maar wel met lichte koorts.

één jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook is 16 maand! Negatieve aandacht is ook aandacht h ...
Als wij er niet op reageren dan gaat ze alleen maar door en word het van kwaad tot erger.

één jaar geleden

Wat een leuke foto 🥰 Voordat je pedagogisch naar oplossingen gaat kijken zou ik persoonlijk altijd eerst iets medisch uit willen sluiten. Toch even oortjes nakijken, temperatuur blijven opvolgen, krijgt ze tanden/kiezen, kan ze andere pijn hebben? Zit er enige voorspelbaarheid in wanneer ze dit doet? Ik geloof zelf wel meer in altijd reageren en uitzoeken wat er is, en dat is natuurlijk een opvoedkeuze die voor jullie anders kan zijn. Dit kan je overigens heel goed naast het aanhouden van je grenzen doen (wel reageren op verdriet, niet alsnog datgene geven wat niet mocht bijv). Op deze leeftijd is de reactie echt nog zo primair. Ook al zou ze het 'om aandacht' doen, dan is daar wel een reden voor. Ofwel heeft ze jullie nodig omdat ze ergens last van heeft, niet opgelost krijgt, nabijheid mist etc. Ofwel zijn haar emoties haar teveel en vraagt ze om hulp.

één jaar geleden

Reactie op Bebe21

Wat een leuke foto 🥰 Voordat je pedagogisch naar oplossingen gaat kijken ...
Te snel op enter gedrukt.. Dus als voor nu er niets medisch blijkt te zijn en het flesje helpt haar genoeg om weer rust te vinden, zou ik haar dat aan blijven bieden. Als je je zorgen maakt om teveel voeding misschien met water geven, of aanlengen, zodat ze wel de nabijheid en het mogelijk troostende zuigen ervaart. Maar lijkt me heel naar om je kleintje zo te zien. Hopelijk is get een fase waar jullie snel doorheen komen.

één jaar geleden

Mijn dochter doet dit ook als ze boos is… ik deed het ook vroeger. Ik zeg duidelijk tegen haar dat ze het niet moet doen want dan doet het “au” en ik zeg dit op een strenge/aardige toon. ze maakt dan de beweging nog wel. Gewoon echt blijven benoemen. Hoop dat ze er snel mee ophoud 💓

één jaar geleden

Ons zoontje heeft dit ook een tijdje gedaan, en het bleek bij hem een fase te zijn. Bij hem lijkt het een uiting te zijn geweest van frustratie, omdat hij het woord nee leerde te begrijpen of omdat het niet zo ging als dat hij wilde. We proberen hem eerst minder aandacht te geven, maar hij deed zichzelf soms echt pijn. Dus toen zijn we begonnen met hem in ieder geval te stoppen dat hij kon bonken (oppakken). Maar het zou zoals iemand anders al zei ook oorontsteking, tandjes of iets zijn

één jaar geleden

Onze dochter doet dit ook. Als wij nee zeggen of ze krijgt haar zin niet, dan laat ze zich met veel drama vallen en bonkt ze met haar hoofd op de vloer. Met af en toe een bult tot gevolg. In het begin nam ik haar altijd op en probeerde ik haar af te leiden. Nu zeg ik dat mama dat niet leuk vindt, dat ze zichzelf hier allemaal maar mee pijn doet en verder probeer ik het te negeren. Dit werkt eigenlijk het beste. Ze maakte de associatie dat ze ging opgepakt worden als ze dit gedrag vertoonde. Nu weet ze dat ik het negeer. Soms doe ik haar ook na (helpt ook kei goed). Zelf met heel veel drama huilen nadoen 🤣. Ze schrikt hier altijd van en stopt fan gelijk. Waarschijnlijk wel niet helemaal opvoedkundig correct maar nood breekt wet 🤣🤣

één jaar geleden

Mijn zoon doet het ook! En als hij niet ergens op kan bonken slaat hij zichzelf op zijn hoofd😅 Ik zeg gewoon steeds 'niet doen', maar probeer er ook niet teveel aandacht aan te besteden. Ik deed het zelf vroeger ook en heb er niks aan over gehouden, haha

één jaar geleden

Is het hoofdbonken inmiddels gestopt? Mijn zoontje doet het ook ineens uit frustratie denk ik? Kiezen komen door en hij loopt nog niet zelfstandig en zegt ook nog niet zoveel woordjes. Hopelijk is het snel voorbij, vind het verschrikkelijk om te zien. Gaat ook gepaard met zichzelf achterover gooien en krijsen.

één jaar geleden

Reactie op MommyN

Is het hoofdbonken inmiddels gestopt? Mijn zoontje doet het ook ineens uit ...
Het hoofd bonken is nog niet gestopt. Wel is het gelukkig al een stuk minder. Ze is gelukkig sinds een paar dagen officieel uit sprong 10 weg. Die heeft hier helaas heel lang geduurd. Ze slaapt nu soms weer eens een nachtje door. Maar komt denk ik ongeveer 2 a 3 keer in de week nog voor een flesje. Daarna slaapt ze gelukkig wel door tot ze echt uit bed moet. Hier heb ik het idee dat haar 2de kies ( alle 1e kiezen zijn al door aan alle kanten) door komt. Ze zit de laatste tijd vaak savonds als een malle te kauwen op haar speen.