5 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook, omdat hij een voorkeurshouding had. We hebben een aantal keer een fysio aan huis gehad daarvoor. Zij zei dat het tot 9 maanden kan bij trekken en daarna is de stand van de schedel definitief.

2 jaar geleden

Reactie op Mvvk

Mijn zoontje heeft het ook, omdat hij een voorkeurshouding had. We hebben e ...
Wat bizar dat de meningen zo verdeeld zijn, want bij ons heeft de fysio aangegeven dat het hoofd tussen 3 en 5 jaar de ‘echte’ vorm gaat krijgen. Heb dit zelf gezien bij mijn zoontje. Hij had een afplatting links en lichte afplatting achterhoofd. Nu heeft hij een hele mooie ronde hoofd 😊

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook met onze dochter. Onze fysio zegt dat de fontanellen van de schedel na een jaar hard worden, dus dan vormt de schedel zich. Maar naarmate ze ouder wordt, groeit alles mee, dus haar schedel blijft ook nog groeien zolang zij groeit. Dus eventuele afplattingen kunnen ook later nog rechter groeien.

2 jaar geleden

Ik zie heel vaak kinderen en ook volwassenen met platte hoofden. Ik persoonlijk heb daar echt bij alle 3 de kinderen heel erg op gelet en zelfs bij de 3e al voortijdig fysio ingeschakeld want ik vind het zo zonde. Ja het kan blijvend zijn, ja het kan nog wat wegtrekken maar beter zeker voor het onzekere en zoveel mogelijk aan doen.

2 jaar geleden

Wij hadden een speciaal kussentje aangeschaft, deze is veilig voor de kleine en zorgt ervoor dat het hoofdje niet afplat.. zij kreeg rechts een behoorlijke afplatting toen ben ik gaan zoeken wat het beste was, hoofdje terug draaien de andere kant op had geen zin.. ze draaide net zo snel weer terug 😅 het kussentje hebben we toen een paar maanden gebruikt en de afplatting is volledig verdwenen en ook niet weer teruggekomen.. ze is nu 8 maand.. weet even niet meer hoe dat kussentje heet maar is vast wel op Google te vinden als je zoekt op afplatting hoofdje baby en kussentje ☺️