23 Reacties
2 jaar geleden
Huid op huid is hartstikke belangrijk vind ik! Nog steeds 🥰 het is niet meer net zoals in het begin toen hij echt nog newborn was dat we samen naakt op bed kroelen, maar mijn partner en ik slapen naakt en ons zoontje slaapt naast me in de co sleeper, regelmatig kruipt hij tegen me aan s nachts in bed. En onder de douche hebben we wel een huid op huid momentje. Ik heb altijd borstvoeding gegeven maar door de nieuwe zwangerschap heb ik geen melk meer. M’n zoontje wilt de borst ook niet meer. Behalve onder de douche, dan komt hij lekker bij me liggen en drinkt hij nog droog aan de borst, ik geniet enorm van die momentjes, en ons zoontje ook merk ik❤️
2 jaar geleden
Wij douche bijna altijd samen. Ze zit dan in een bad zitje op de grond. Na dat ik mijn haar gedaan heb ga ik naast haar zitten en ga ik haar wassen. Als zei klaar is gaat mijn man er onder. Droog ik en trek ik mijn pyjama aan. Gaat ze bij pap nog even op de arm onder de douche. En dan neem ik haar over.
Tot ze het fijn vind om met ons samen te douche is het goed. Vind ze het over een paar jaar niet meer fijn om te douche waar papa bij is dan gaan we dat anders doen.
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Huid op huid is hartstikke belangrijk vind ik! Nog steeds 🥰 het is niet me ...
Op wat mooi dat hij in de nacht tegen je aan kruipt. Mijn melk is helaas ook ermee opgehouden door de nieuwe zwangerschap. Ik mis het huid op huid contact zo erg. Mijn zoontje weigert helaas de borst. Op een dag was het klaar. Daarom vind ik het samen douchen zo belangrijk voor ons. Terug heel dicht bij elkaar. Mooi dat jullie nog dit momentje hebben samen onder de douche ❤️
2 jaar geleden
Hij drinkt nog aan de borst en zie niet in waarom hij niet huid-op-huid zou mogen krielen of douchen. En zou ook niet weten waarom dat op korte termijn zou moeten veranderen.
Hij moet de wereld ontdekken en dus ook menselijk lichaam. Ik vind daar niets geks aan. Het is mijn kind en ik zorg voor hem. Ik haal de snottebellen uit z'n neus, veeg de poep uit z'n bilnaad. Los van dat er een heleboel functioneel naakt is, laat ik hem graag opgroeien in een wereld waar naakt iets normaals is en niet iets om je voor te schamen.
2 jaar geleden
Vind het heel normaal. Wij douchen ook samen met hem. Vinden dat allebei juist zo'n heerlijk fijn momentje en ons zoontje wordt er helemaal rustig van. Ook kroelen we 's ochtends bij het aankleden nog vaak even met ontbloot bovenlijf in bed. Had het liefst ook nog borstvoeding gegeven maar dat stopte helaas een aantal maanden geleden.
2 jaar geleden
Dankjulliewel voor alle mooie en lieve reacties ❤
Ik werd een beetje onzeker gemaakt door mensen in de omgeving. Wij douchen altijd heerlijk samen, als ie wakker word in de nacht komt ie lekker bij ons in bed liggen, dan kruipt ie helemaal tegen me aan en plukt net zo lang tot ie m'n nachthemd aan de kant heeft om tegen m'n blote borst aan te kunnen liggen en soms knuffelen we ook heel bewust even met ontbloot bovenlijf en hij alleen een luier aan❤ geniet zo van deze momenten! Maar er werd laatst al gezegd dat dat echt niet meer kan nu enz en toen zei gisteren iemand dat het absoluut niet ethisch verantwoord is, terwijl ik juist het zo fijn vind voor onze band 🥰
2 jaar geleden
Reactie op bébé5juni
Op wat mooi dat hij in de nacht tegen je aan kruipt. Mijn melk is helaas oo ...
Jaa verder weigert mijn zoontje helaas ook de borst! Zoveel moeite mee gehad en soms nog steeds.. hoopte te kunnen tandemvoeden. Behalve onder de douche! Dan pakt hij direct de borst, heerlijk! Inderdaad even dicht bij elkaar, dat vertrouwde gevoel 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Ik werd een beetje onzek ...
Neejoh! Gewoon doen! Heerlijk die momenten ❤️
2 jaar geleden
Ik geef nog borstvoeding en ze slaapt nog bij ons in een cosleeper, maar meestal kruipt ze tegen mij aan. Omdat ik geen pyjama draag kan ze zichzelf snachts aanleggen. Douchen en in bad gaan doen we ook samen. Ik zou echt niet weten wat er mis mee is, lijkt me juist erg gezond.
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Niks van aan trekken en doen wat voor jou goed voelt! Iedereen heeft altijd overal een mening over. En dat mag, maar jij beslist!
Mijn oudste zoon is inmiddels 5 en ik douche nog steeds met hem samen. Niks raars aan vind ik...
2 jaar geleden
Ik ga samen met mijn dochter in bad. Verder heb ik zelf nooit veel behoefte gehad aan huid op huid contact. Dus heb ik nooit veel gedaan. Het is niet iets wat ik vermijd maar zoek het ook niet zelf op. Ik slaap in een T-shirt dus eigenlijk is er altijd wel een laagje kleding tussen ons behalve dus in bad.
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Laat je niks aanpraten hoor. Ik vind het echt volstrekt normaal. Sterker nog, ik zou bijna gaan twijfelen aan iemand die dat onethisch en not done vindt. Hoe kijk je dan naar je kind? Heb je er dan ook moeite mee een luier te verschonen en de geslachtsdelen van je kind aan te raken bijv? Wat een onzin!
Gewoon lekker kroelen en er volop van genieten!! Net als je kleine zo te lezen duidelijk ook doet. Waarom zou je dat jezelf en je kind ontnemen?
2 jaar geleden
🙈 Überhaupt nog nooit over nagedacht dat het op de 1 of andere manier ‘niet zou kunnen’, waar halen ze het vandaan 🤷🏽♀️ We hebben die wezentjes ja nèt gemaakt, ze zijn uit ons lijf gekomen 😎 Doen wat goed voelt, zo te lezen is iedereen het met je eens en ook ik knuffel zo vaak als ik kan met m’n hommel, hij hangt meermalen per nacht aan m’n lijf en dat mag hij nog lekker lang blijven doen 💙
2 jaar geleden
Reactie op DWB
Ik vind er niks raars aan! Dat iedereen samen doucht met de kleine ben ik s ...
Hier is ons zoontje ook te zwaar om te tillen onder de douche vanwege m’n nieuwe zwangerschap, maar wij hebben een krukje onder de douche gezet, waar ik dan op kan zitten en hij zit dan op mijn schoot zodat we toch het momentje samen kunnen hebben onder de douche😍