12 Reacties
2 jaar geleden
Als je je eigen bedrijfje hebt dan is het wel handig om je kindje een (paar) keer in de week naar het kdv te brengen. Helemaal niks geks aan.
Je krijgt geen toeslag op het moment dat je een dag voor het huishouden wilt of tijd voor jezelf wilt. Er zijn voorwaarden aan verbonden om in aanmerking te komen voor de kdvt.
Kijk even wat de voorwaarden zijn en wat jouw reden zou kunnen zijn.
2 jaar geleden
Helemaal niet gek juist heel verstandig om een vast dagdeel voor jezelf te hebben. Happy mom blije baby. Als je goed voor jezelf zorgt en dus ook ergens bij kunt tanken kan je nòg beter voor je kleine zorgen! (Zeg ik en ik heb totaal geen me-time maar ben er ook hard mee bezig hoe moeilijk ik het ook vind 🙈)
2 jaar geleden
Vanaf volgende week ga ik ook weer tijdelijk 1 dag per week werken voor mijn oude werkgever. Helaas heeft de opvang pas plaats in mei en dan ben ik waarschijnlijk al weer klaar met dat project. We willen hem wel 1 dag per week brengen maar dat is ongeveer €400 per maand 😱
In dat geval kan ik beter een dag per week blijven werken
Als je zzp’er bent krijg je wel gewoon de opvang deels vergoed voor de uren die je werkt.
2 jaar geleden
Ik vraag het me vooral af voor de ontwikkeling. Ik heb het idee dat kindjes die naar de opvang gaan veel verder zijn (kunnen al kruipen etc.) en het is misschien goed sociaal gezien. Ik heb verder niet echt mensen met kinderen om me heen.
2 jaar geleden
Reactie op daphnepindakaas
Ik vraag het me vooral af voor de ontwikkeling. Ik heb het idee dat kindjes ...
Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Ben de hele dag met die kleine hier in de weer, hij kroop met 6.5 maand nu stapt hij al rondjes mode tafels en langs de bank af.
Hij is super lief en vrolijk en lacht naar iedereen en deelt zijn knijpfruitjes met mij. Kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk 🤷🏼♀️
Ik wil hem wel naar de opvang brengen 1 dag per week zodat hij meer uitgedaagd wordt en ook kan leren van kindjes die verder in de ontwikkeling zijn.
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Ben de hele dag met die kleine hie ...
Oh echt? Mijn dochtertje doet dat echt nog niet
2 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 8 maanden gaat 1 dag per week naar de opvang, gaat hartstikke goed daar. Maar ook hij kruipt en zit ook nog niet, ik denk echt dat dit gewoon vanzelf gaat de een is sneller dan de ander!
2 jaar geleden
Het maakt niet veel uit, want elk kindje doet het op zn eigen tijd. Mijn dochter kroop al met 6 maanden en loopt nu sinds 7,5 maand al langs m’n bed en ze gaat nog niet naar het kdv. Ik heb haar nooit geholpen, maar ze begon zelf. Daarna pas heb ik haar geholpen met voorzichtig zijn en ook de omgeving veiliger gemaakt.
2 jaar geleden
Wij hebben er voor gekozen ons zoontje niet naar de opvang te brengen. Ik ben de hele week thuis en zorg voor ons zoontje en het huishouden. Als ik tijd voor mezelf wil neem ik die savonds of op zaterdag, dan zorgt mijn man voor ons zoontje.
We vinden het fijn om thuis de rust en regelmaat te kunnen bieden, en dat we alle aandacht voor hem kunnen hebben.
Wel heeft hij veel neefjes en nichtjes dus leert hij wel omgaan met andere kinderen.
2 jaar geleden
Het maakt niet veel uit, want elk kindje doet het op zn eigen tijd. Mijn do ...
Ik denk ook dat het moeilijk is er iets van te zeggen omdat we niet weten hoe onze kindjes zouden ontwikkelen als ze wel naar de opvang zouden gaan. Het is wel zo dat kindjes die baat hebben bij rust en regelmaat. Ik denk wel dat doordat hij niet in een drukke omgeving is en optijd rust krijgt, hij meer energie overhoud om zich goed te ontwikkelen?
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Ik denk ook dat het moeilijk is er iets van te zeggen omdat we niet weten h ...
Dat zou idd best kunnen. Ik weet echt niet hoe het zit. M’n dochtertje heeft in ieder geval alle ruimte en rust om te doen wat zij nu kan