19 Reacties

2 jaar geleden

Ah wat klinkt dat pittig. Wat is zijn ritme nu? Waar slaapt hij? Eigen bed op z'n eigen kamer?

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Ah wat klinkt dat pittig. Wat is zijn ritme nu? Waar slaapt hij? Eigen bed ...
Ongeveer zo 7u wakker 9:15-10:00slapen 12:15/12:30 - 14:00slapen 16:30-16:45slapen Rond 19:00 slapen Of hij wordt wat later wakker rond 8 Dan doet hij in ochtend kort dutje van 45/60min en middag lang dutje van 2 uur. En gaat rond 18:00u slapen Zijn ritme is nu een beetje rommelig door de zware nachten en de overgang van 3 naar 2 slaapjes. Hij slaapt in zijn eigen bed op zijn kamer.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij zijn ook helemaal gesloopt 🥱 Geen tips helaas. Ga na de 3Hs fase beginnen aan een slaaptraining en hopen dat dat werkt

2 jaar geleden

Heb er zelf nog geen last van gehad, maar wellicht heb je wat aan deze tips: Wij hebben dagelijks een vast schema. We volgen het schema van nutricia waarbij er 6 eetmomenten zijn 9:00 uur ontbijt 11:30 uur fruitmomentje 13:00 uur lunch 17:00 uur tussendoortje 19:00 uur groente momentje 21:00 uur voor het slapen gaan Sinds we een vast scherm hebben slaapt onze dochter op vaste momenten die ze zelf heeft uitgekozen. Voor ons is dat na het fruithapje tot de lunch en dan na het groente hapjes tot 21:00 uur. Na de laatste voeding gaat ze voor de nacht slapen. Nog een tips die bij ons goed werkt naast het vaste schema is heeeel goed kijken naar slaapsignalen. Klinkt misschien lastig maar onze dochter gaat bijvoorbeeld in de oogjes wrijven, wordt gefrustreerd van speelgoed en laat het speelgoed wat we geven snel gefrustreerd aan de kant liggen. Nog een tip. Wij leggen ons dochterje wakker in bed overdag zonder slaapzak. Zodat ze een duidelijk verschil met de avond heeft. We laten haar gewoon haar gang gaan in haar ledikantje. Leggen haar af en toe weer recht maar pakken haar niet meer op tenzij ze heel overstuur is, maar dan leggen we haar als ze rustig is weer terug en praten we met haar. Laatste tip. Een vast slaapritueel. Bij ons is dit heel simpel. Overdag wakker in bed leggen, gordijnen dicht, muziekje van de babyfoon aan en slaaplekker zeggen. Dan de deur dicht doen. In de avond is dit Verschonen, slaapzak aan, pap geven en dan ook weer wakker in bed leggen, muziekje aan en slaap lekker zeggen. Hopelijk heb je er wat aan 😘

2 jaar geleden

Reactie op ssel

Ongeveer zo 7u wakker 9:15-10:00slapen 12:15/12:30 - 14:00slapen 16:30-16:4 ...
Op zich is je schema qua slaaptijden echt wel prima. Kan het aan de voeding liggen? Teveel of juist te weinig? Wat is je schema?

2 jaar geleden

Op zich is je schema qua slaaptijden echt wel prima. Kan het aan de voeding ...
Ik geef volledig borstvoeding. Eerst op verzoek, maar inmiddels is dat om de 3 a 3,5u geworden. Ene keer is het wat meer bv dan de andere keer

2 jaar geleden

Wat pittig voor je zeg, snap dat het heel vermoeiend is! Is er toevallig al gekeken of hij een allergie heeft? Je schrijft dat hij last van eczeem heeft en onrustig slapen kan daar ook bij horen.

2 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Heb er zelf nog geen last van gehad, maar wellicht heb je wat aan deze tips ...
Bedankt voor jullie schema en tip🥰 we hebben elke dag ook een schema, maar helaas gaan de hapjes er bij hem nog niet echt in. Hij weigerde de lepel en draait ook boos zn hoofd. Inmiddels laten we hem zn gang gaan met eten en eet hij zelfstandig een paar lepeltjes. We blijven oefenen🤣 We letten heel goed op zijn wakkertijden en idd de slaapsignalen.. De tip van slaapzak ga ik ook is proberen! Dankjewel voor je reactie

2 jaar geleden

Reactie op KwZvW

Wat pittig voor je zeg, snap dat het heel vermoeiend is! Is er toevallig ...
Ik denk dat ik hier echt om moet eisen bij de dermatoloog. Ik heb al paar keer gevraagd of het een allergie kan zijn en of we daar voor kunnen testen.. ik krijg te horen dat het dat niet is en dat hij gwn aanleg heeft voor eczeem🥲

2 jaar geleden

Reactie op mamafloor

Heel herkenbaar! Wij zijn ook helemaal gesloopt 🥱 Geen tips helaas. Ga na ...
Heel veel succes met de slaaptraining❤️ ben benieuwd hoe dat gaat

2 jaar geleden

Oh ik zou eens checken of hij geen koemelkeiwit allergie heeft! Dit klinkt allemaal heel herkenbaar. Ons zoontje heeft het in combinatie met reflux. Eczeem is vaak in combinatie met een allergie.

2 jaar geleden

Reactie op JJC

Oh ik zou eens checken of hij geen koemelkeiwit allergie heeft! Dit klinkt ...
Hier dacht ik ook aan.. hoe kwam jij erachter dat het koemelk allergie is? En geef je bv of kv?

2 jaar geleden

Ik heb 6maanden bv gegeven en daarna overgeschakeld op Nan evolia. Het is een heuse zoektocht geweest. Elke keer leek het alsof we het eindelijk hadden gevonden. Sprongetjes, last van de Groentehapjes (dus even een pauze in gelast), probiotica gegeven, osteopaat geweest, Lactosevrije melk, omeprazole tegen de reflux gestart en weer gestopt o.w.v. bijwerkingen op de darmpjes, slaapregressie?, De gewoonlijke kolieken?,.. Zo zijn we al maanden met goeie moed aan het zoeken. En zijn pas bij de kinderarts geweest. Zij vroeg om een dagschema en stelde nog een boel andere vragen. Ze constateerde koemelkeiwit-allergie en een zware vorm van reflux. We zijn meteen naar novalac allernova ar+ moeten overschakelen, zijn langs de osteopaat geweest en moesten een 3-tal dagen afwachten of het beter was en anders ook nog omeprazole opstarten. De nachten zijn ondertussen een stuk rustiger. Van +/-15x per nacht naar +/-5x is een vooruitgang. Morgen starten we ook nog de omeprazole op tegen de reflux, laten we hopen dat het dan eindelijk voorbij is, want slaaptekort is zwaar! Dus, i feel you! Bij ons was het ook echt heftig. 😓 Veel succes en goeie moed! 💪🏻🍀🤞🏻

2 jaar geleden

Via borstvoeding komt er ook lactose en koemelkeiwitten binnen. 😘

2 jaar geleden

Wij hadden een tijdje geleden ook slaaptraining gedaan. (Gecontroleerd huilen) My god, nooit meer. Ik denk dat ik er meer trauma aan heb overgehouden dan onze baby. Op dag 2 zijn we gestopt. Nu achteraf bekeken voel ik me eens zo schuldig. Hij had gewoon heel veel pijn 😢😓 Dus die Slaaptraining.. allemaal goed en wel als uw baby'tje niks mankeerd.

2 jaar geleden

Reactie op JJC

Ik heb 6maanden bv gegeven en daarna overgeschakeld op Nan evolia. Het is e ...
Pfff wat heftig!! Gelukkig hebben jullie en de kleine nu wat meer rust. Ik hoop dat het steeds beter gaat. Ik ga maandag maar is de ha bellen. Wellicht direct beginnen met een koemelk vrij dieet voor mij. Als ik mij niet vergis is het na 2 weken uit mijn lichaam en komen de stoffen dan niet meer voor in mijn melk. Hopelijk geeft dat meer rust. Dankjewel❤️

2 jaar geleden

Reactie op ssel

Pfff wat heftig!! Gelukkig hebben jullie en de kleine nu wat meer rust. Ik ...
Ik wens jullie ook echt superveel succes! En hopelijk brengt het jullie ook wat rust!🍀🤞🏻 Ivm hoelang het duurt heb ik geen idee van. Maar wat ik wel eens heb gehoord is dat je ook geen soja mag. Weet niet precies waarom. Vind het zelf ook raar maar wellicht is er veel info over te vinden. Veel liefs ❤️

2 jaar geleden

Reactie op ssel

Pfff wat heftig!! Gelukkig hebben jullie en de kleine nu wat meer rust. Ik ...
Hier ook koemelkallergie, ik kwam er gelukkig met 3 weken achter (vroeger zelf ook gehad dus was er alert op). Met een week waren bij mijn zoontje de klachten over. Het is altijd het proberen waard om op dieet te gaan🙂 (let wel op lactose vrij is niet melkvrij ging ik pas nog de fout mee in met als gevolg dat hij weer heel slecht sliep etc) Nu met hapjes geven ben ik bij alle dingen ook weer alert, ei reageerd hij ook heftig op(volgende dag rode uitslag) Huisarts gaf ook aan alert te zijn met nieuwe voedingsmiddelen(hapjes) omdat kindjes met eczeem vaak over gevoelig zijn op meerdere dingen. Heel veel sterkte en hoop dat er snel een oplossing voor jou en je kindje mag komen🤗

2 jaar geleden

Hoe is je nu met jullie kleine? Al enigzins verbetering of duidelijkheid wat er zou kunnen zijn?