13 Reacties
2 jaar geleden
Ahh je bent denk ik oververmoeid! Heb je iemand die op de kleine kan letten of oppassen zodat je even een middagje goed kunt uitrusten? Huilt je dochter echt of is het meer gejengel/aandachttrekkerij? Heel veel sterkte toegewenst ❤️
2 jaar geleden
Reactie op JessicaArs
Ahh je bent denk ik oververmoeid! Heb je iemand die op de kleine kan letten ...
Het is echt huilen wat ze doet.
Soms slaapt ze bij mn schoonouders. Maar ik voel me zo schuldig als ik haar weg breng voor een nacht. Ik doe het zo min mogelijk ookal weet ik dat het goed is om te doen soms 😅
Dankjewel🥰
2 jaar geleden
Helpt het misschien om een dutje met haar mee te slapen en alvast, wanneer je bezig bent met eten maken, extra klaar te zetten in de bakje zodat je haar direct wat kan geven wanneer ze wakker is? Dit helpt mij iig als alleenstaande. De rest doe ik dan op een rustiger tempo zodat ik niet weeer opgebrand raak.
2 jaar geleden
Heel veel sterkte! Het is heel zwaar elke dag zo vroeg wakker, en al helemaal icm werk!!
Zelf hier ook een zware periode gehad waardoor ik om de haverklap zo in huilen kon uitbarsten. Denk als tip dat je toch echt vaker aan jezelf mag denken en om hulp durven vragen. Heb zelf ook veel hulp gehad waardoor ik er redelijk bovenop ben gekomen! Nog steeds moe maar niet zo oververmoeid en tegen het randje van een burnout/depri aan.
Heel veel sterkte en hoop dat deze zware periode gauw voorbij is ❤️
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Heel veel sterkte! Het is heel zwaar elke dag zo vroeg wakker, en al helema ...
"Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben.
Wat moet dat zwaar voor je zijn geweest 😔
Aan jezelf denken is natuurlijk ook heel belangrijk!
2 jaar geleden
"Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben.
Wat moet dat zwaar voor je zij ...
Kan je soms wel even opladen? Ik lees dat je kindje soms uit logeren gaat, maar dat je je dan schuldig voelt. Slapen/uitrusten heeft bij mij echt wonderen gedaan!
Ik kreeg als tip om het te bespreken op werk (met de vertrouwenspersoon / bedrijfsarts) maar daar voelde ik mij persoonlijk niet zo fijn bij. Misschien dat het jou wel kan helpen, en dat ze er ook rekening mee houden op werk.
2 jaar geleden
He,
Wat pittig! Ik denk dat af en toe een nachtje niet voldoende is. Ik heb dit tot 9mnd ook gehad, het was echt heel heel zwaar. Wij hebben een slaap coach gehad en sindsdien slaapt hij door. Hierdoor voel ik me herboren want ik slaap 7 of 8 uur achter elkaar! Sterkte
2 jaar geleden
Ach lieve vrouw, je bent niet alleen en je doet zooo je best!! Wees aub lief voor jezelf. Ons zoontje heeft vanaf 6 maanden ook continu oorontstekingen en moest nachtenlang heel erg veel huilen. Na 2 maanden in dezelfde situatie zoals jij beschrijft te hebben gezeten, hebben we toch het slapen aangepakt met een pedagoog van het consultatiebureau!! Door het vele zieken zijn is het slapen een drama geworden. Vraag daar alsjeblieft om, kost niks. Zij nemen de hele situatie onder de loep en komen met tips om je kindje weer zelfstandig te laten slapen. Ons zoontje slaapt inmiddels van 18:30-5:30/6:00 zonder te huilen!! Daarnaast hebben we een afspraak bij de kno arts gemaakt en die adviseerde ons toch om buisjes te laten zetten. Onze huisarts gaf aan dat het een fase is, maar deze fase kan echt nog wel tot 4 jaar duren. De kno arts begreep ons en zag echt de ernst van de situatie in en de noodzaak van buisjes! Deze worden binnen nu en 3 weken geplaatst. Zoveel pijn is voor een kindje echt niet goed, logisch dat ze ons nodig hebben en moeten huilen van de pijn ❤️.
2 jaar geleden
Reactie op June2021
Ach lieve vrouw, je bent niet alleen en je doet zooo je best!! Wees aub lie ...
Dankjewel voor je bericht. Vind hetnzo fijn om te lezen allemaal!
Onze dochter krijgt 28 juni buisjes gelukkig. En ik weet ook wel dat het ondertussen een gewoonten is geworden om vroeg wakker te worden natuurlijk .
Dankjewel voor je tips🥰
2 jaar geleden
Heb je een partner die eventueel wat kan overnemen?
Ik heb me ook echt waar al zo gevoeld. Op een bepaald moment met hem besproken dat ik het zo echt niet ging blijven aankunnen. Hij doet nu altijd de nachten ❤️ hij staat op, troost hem en m'n man kan dan daarna gewoon meteen verder slapen.. ik lag altijd opnieuw minstens een uur wakker als ik uit bed was geweest.. nu word ik ook wel wakker, maar omdat ik niet uit bed moet, kan ik meestal meteen terug verder slapen. In het weekend verdelen we het: ik slaap 1 ochtend langer en hij slaapt 1 ochtend langer. Dit werkte voor ons en heeft echt veel voor mij gedaan. Ben hem daar ook enorm dankbaar voor. Ondertussen hebben we hier al een tweetal weken ononderbroken nachten. Geen idee voor hoe lang deze keer, maar ik geniet ervan zolang ze er zijn 🙈 ik hoop voor jou dat je binnenkort ook weer wat van slaap kan genieten
2 jaar geleden
Pff super zwaar! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt tot onze dochter 9 maanden was. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar ik ging vaak om 20uur naar bed zodat ik wel mijn uren maakte. Mijn vriend bleef dan juist langer op om de avond/begin vd nacht te pakken. Misschien heb je daar iets aan.
En.. wat ik wel eens als tip voorbij zag komen was om je baby steeds iets langer in bed te laten liggen. En zo te rekken naar een menselijker tijdstip. Dus elke keer een paar minuten later oppakken. Sterkte!