33 Reacties

2 jaar geleden

Hai, wij ervaren hier precies hetzelfde sprong 6 en de 8 maanden slaapregressie... Ik volg even.

2 jaar geleden

Hier ook vaak wakker snachts huilend. Alleen stil te krijgen met de borst

2 jaar geleden

Hoe ik het ervaar bij m’n dochter: - hangerig en huilt meer dan normaal - eet net zo goed brood, groenten en fruit (rapley methode) - ik mag niet weglopen naar de keuken of wc

2 jaar geleden

Aanvulling: ze slaapt gelukkig gewoon goed en wordt nog steeds 1 of 2 keren wakker in de nacht + meer nachtmerries

2 jaar geleden

Wij zitten ook in sprong 6 nu.. Vind het de pittigste tot nu toe. Overdag slapen is een hell, slaapjes zijn max 30 min. Heel zeurderig en hangerig eigenlijk niks is goed. De nachten gaan gelukkig wel goed.

2 jaar geleden

Ik merk zelf niks meer van de sprongen sinds sprong 4, behalve de nieuwe vaardigheden wel. Heb je de app ‘oei ik groei’ ? Daar kun je zien wat de signalen zijn en wat ze ontwikkelen in die tijd; Meestal wel slecht slapen en humeurig enz.

2 jaar geleden

Reactie op Roan1991

Wij zitten ook in sprong 6 nu.. Vind het de pittigste tot nu toe. Overdag s ...
Idd slechte slaapjes overdag ook. Max 30min hier ook. 🙈

2 jaar geleden

Reactie op linylia

Ik merk zelf niks meer van de sprongen sinds sprong 4, behalve de nieuwe va ...
Jawel maar die zijn zo standaard. ☺️

2 jaar geleden

M’n meisje slaapt stuk slechter, is humeurig en erg huilerig (huilt normaal Max anderhalf uur per week en dat is dan veel).. eten gaat ook heel moeizaam wilt alleen flesjes, vast voedsel word ineens geweigerd 🥲 super hangerig en wilt de hele dag bij me knuffelen en slaapt ook gewoon niet meer in haar eigen bedje, alleen maar bij mama

2 jaar geleden

Hier ook een stuk slechter slapen en hangerig! Sinds het weekend is in de avond slapen echt een drama, maar ook komt het eerste tandje door, verkouden en volle maan/storm.. Hopelijk wordt het slapen wel weer beter. Afgelopen nachten zelfs weer een fles gegeven om te laten slapen, kreeg ze al 4 maanden niet meer. Hopelijk went ze er niet te snel aan..? 😐

2 jaar geleden

We zitten nu exact onder de storm (oei ik groei app) ze slaapt slecht, alleen op de borst of in mijn armen valt ze in slaap. S’nachts wordt ze ook heel vaak wakker soms om te drinken maar soms gewoon huilend en wilt dat ik haar vastpakt. Zij is ook overdag vaak gefrustreerd dat ze niet kan kruipen. Het is echt pittig 😮‍💨

2 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met sprongen, maar lees veel dingen in het topic waar wij de laatste weken ook mee stoeien: slechter drinken, 's nachts krijsend wakker worden, alleen aan de borst in slaap en over het algemeen minder vrolijk. In ons geval blijkt het (ook?) een fikse oorontsteking te zijn, vorige week 1 oortje, nu allebei, dus antibiotica gekregen. Misschien een tip om te laten checken voor de mama's die twijfelen wat het kan zijn🙂

2 jaar geleden

Onze kleine is er net een dag of 2 uit volgens het 'oei ik groei' schema. Vanaf 7 maanden tot nu eigenlijk is ie in de nacht wat onrustiger gaan slapen. Sneller wakker en dan huilen enz. Flessen drinken gaat nu weer wat beter. Afgelopen dagen de hele tijd speen in, speen uit enz enz.. 😂 Groentehapje, brood en avondmaaltje ging eigenlijk altijd heel goed. Geen problemen mee gehad de afgelopen weken dus dat is fijn. slaapjes overdag ook gewoon goed opzich. Soms hazenslaapjes. En in de avond/nacht soms huilend wakker worden.

2 jaar geleden

Reactie op Babygirljune

Hier ook een stuk slechter slapen en hangerig! Sinds het weekend is in de a ...
Flessen geven snachts hebben wij inderdaad vanaf de 7 maanden ook een paar keer weer gedaan. Vanaf 2,5 maand was dat niet meer nodig. Maar die slaapregressie is langsgekomen en de sprong en de tandjes. Het is voor zo'n kleintje ook allemaal niet niks natuurlijk

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Flessen geven snachts hebben wij inderdaad vanaf de 7 maanden ook een paar ...
Nee precies, vind het ook niet erg, hoop alleen niet dat ze er aan went 😉. Hopelijk is het allemaal weer snel voorbij voor haar en alle andere kindjes ☺️

2 jaar geleden

Oh man, wij zitten er ook in nu.. zoveel huilen (maar dan ook echt krijsen), echt bij alles.. in de kinderstoel zetten, op de commode leggen, slab om is blijkbaar echt vreselijk... De slaapjes overdag en 's nachts gaan nog redelijk goed, maar het eten is ook niet zo geweldig. Vanmiddag ineens geen fruithap willen, uiteindelijk pas stil geworden toen ik hem een flesje gaf. Volgens mij komt ook z'n 2e tandje door, dus daar zal hij ook wel last van hebben. Maar het voordeel is wel dat ik inmiddels weet dat er weer een einde aan komt, meestal is de echte krijsfase bij ons een week en daaromheen nog wat hangerigheid. Maar leuk is anders en ik krijg ook vrijwel niks in huis gedaan en van rommel krijg ik ook stress dus pff..

2 jaar geleden

Wij gaan nu richting het einde van sprong 6 volgens de oei ik groei app. Kan niet helemaal achterhalen of het nou door een sprong komt of doordat er nieuwe tandjes doorkomen. Ze is in ieder geval hangeriger, huilt wat sneller, sneller boos/gefrustreerd als ze iets niet voor elkaar krijgt.

2 jaar geleden

Hier kwam rond sprong 6 precies het eerste tandje door daarna de eerste keer ziek etc. Dus waar het dan aan lag. Dan heb je ook nog de 8 maanden slaapregressie. Dat zou dan zijn rondom het leren kruipen en zitten. Zitten kan ze echt al even, en kruipen ook maar daarin ontwikkeld ze zich wel door. Waar ik 3 weken terug nog het hele huis vol wilde leggen met hoogpolig tapijt ben ik nu helemaal niet meer zo bang dat ze wegglijd en op haar gezicht valt. Terwijl ze veel sneller gaat dan toen. We hebben hier ook slechte nachten gehad, moeite met overdag slapen, snel gefrustreerd, niet meer zelf willen / kunnen spelen. Ze is nu ineens weer heel vrolijk.

2 jaar geleden

Mijn dochter lijkt er net uit te zijn, heeft hier ongeveer 3 weken geduurd en in die tijd heeft ze ook buikgriep gehad 😣 Slapen ging gelukkig nog wel goed, al had ze soms ineens weer een nachtvoeding. Ze was vooral erg zeurderig, niks was goed en alleen spelen ging nauwelijks. Nu speelt ze weer zoet en lacht ze weer ☺️ Kan niet echt zeggen dat ze tijdens de sprong nieuwe vaardigheden heeft geleerd trouwens… tijgeren kon ze al een tijdje

2 jaar geleden

Hier sinds 2 dagen in sprong 6. (Hier begon hij week 35). Waar ze week 33 en 34 eindelijk doorsliep na maanden slapeloze nachten komt ze nu weer voor fles om de zoveel uur. Avondfles/nachtfles + vroege ochtendfles. Einde dag jengelig, vermoeid, maar dan niet eventjes willen slapen. Slaapjes overdag korter. Max een uurtje soms met een half uur weer wakker. Eten gaat er altijd in hier zelfs toen ze buikgriep of corona had dus daar merk ik niks aan.