49 Reacties
2 jaar geleden
Hi, ben je wel eens bij een osteopaat geweest? Wij hebben daar echt veel baat bij gehad na vele onrustige slapeloze nachten. Ons dochtertje slaapt nog steeds bij ons in bed, maar ze slaapt teminste. Zo hebben we alledrie rust. Wellicht dat je dat ook kunt proberen. Uiteindelijk komt het goed, hoe cliche ook.
Je bent niet alleen lieve mama! xxx
2 jaar geleden
Ik volg.. ons zoontje slaapt ook alleen nog maar bij ons in bed en wordt huilen wakker als hij ons niet meer voelt. Overdag gaan de slaapjes wel goed (ook deze zijn tegenwoordig altijd in ons bed)
2 jaar geleden
Ik ben in het begin naar een osteopaat gegaan voor reflux. Daarna niet meer. Ik denk ook echt dat het extreme verlatingsangst is.
Mijn zoontje huilt ook niet op die momenten. Hij krijst, hij krijgt geen adem meer, hij is compleet buiten zinnen.
2 jaar geleden
Hier precies het zelfde, al een jaar.. heb me er ondertussen maar bij neer gelegd.. slaap nachten lang, uren lang, dagen lang, met hem in de schommelstoel op de kamer..
2 jaar geleden
Wij hebben veel gehad aan een consult van een babyconsulent. Zij keek mee naar het gehele plaatje van mijn zoontje, alle details van hoe een kind is geboren tot het dagritme en slapen. Met een paar aanpassingen waren de slaapproblemen verleden tijd. Zonder allerlei hulpmiddelen.
Verder gaat hij regelmatig naar de osteopaat en homeopaat ter ondersteuning.
2 jaar geleden
Ja ik ben benieuwd wat voor tips we maandag meekrijgen.
Zou het laten vallen van het ochtenddutje misschien helpen? Of is dat een heel gek idee?
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Wel herkenning maar niet echt tips ons zoontje lag nu ook pas om 22:00 te s ...
Ik drukte te vroeg op versturen maar ik wilde nog zeggen dat ik hem bij ons in bed heb gelegd en toen is hij in slaap gevallen als hij snachts wakker wordt leg ik hem ook bij ons in bed. Gelukkig slaapt hij dan wel 3/4 keer verder.
2 jaar geleden
Geen tips, wel herkenning. De nachten die onze zoon heeft doorgeslapen (hij is net 1), zijn op 2 handen te tellen. Overdag gaat het slapen wel goed. Voor de nacht hebben we alles al geprobeerd, maar hij blijft gewoon krijsen en overstuur gaan tot 1 van ons er bij is. En dan nog is hij constant onrustig en aan het bewegen/jammeren. Vannacht vanaf 22.00 uur bezig geweest en rond 1.30 sliep hij ein-de-lijk. Om vervolgens om 2.30 wéér wakker te zijn 😭 Hij is net ziek geweest, krijgt weer tandjes en zal ongetwijfeld last hebben gehad van de warmte.
Het is zielig voor hem, ik kan gelukkig nog steeds redelijk rustig blijven (en anders loop ik weg), maar het is echt om gek van te worden. Met onze oudste zoon nooit slaapproblemen gehad, en we doen precies hetzelfde bij de jongste. Zo zie je maar weer dat elk kind anders is.
Maar je gevoel is heel begrijpelijk, dat slaaptekort is echt vreselijk. Ik hoop dat de slaapcoach iets voor jullie kan betekenen. Hou vol, sterkte en een dikke knuffel ❤
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Ik drukte te vroeg op versturen maar ik wilde nog zeggen dat ik hem bij ons ...
Dit heeft ons zoontje ook! Zo nu en dan is hij s’nachts z’n speen kwijt, en als we er dan niet optijd bij zijn word hij echt wakker. Enigste manier om hem weer te laten slapen is bij ons in bed. Nou helemaaaal prima haha! En stiekem vind deze mama dat heerlijk 🤗!
Verder heb ik ook niet echt tips.. ons zoontje slaapt ook bagger. Hier gaat het 3 dagen goed, en dan ineens 2 weken slecht. Het is echt vermoeiend! En dan heb je die sprongetjes tussendoor nog, en idd die verlatingsangst 🥹
2 jaar geleden
Heb je medische oorzaken laten uitsluiten alvorens je start met slaapcoachen en osteopathie? Het lijkt me niet normaal om dit 1 jaar lang continue te hebben.
2 jaar geleden
Ach wat zielig!
En slaapt hij wel door als je bij hem ligt?
Mijn dochter is tot 11 maanden ook elke nacht gekomen. Ineens sliep ze door.
Had van alles geprobeerd ik heb zelfs een jaar lang een logboek van al haar eten, poepen en slapen etc bijgehouden in de hoop iets te kunnen vinden.
Ik wijd het gewoon aan haar karakter. Het ene kindje slaapt makkelijker en sneller zelfstandig dan de andere.
Nu nog af en toe wilt ze bij mij op bed in slaap vallen. Vervolgens leg ik haar in haar eigen bed en slaapt ze door.
2 jaar geleden
Ach wat sneu, voor jullie zoontje en jullie zelf. Zo lang zo slecht slapen maakt je geen gezelliger mens.
Hier dezelfde situatie helaas, ook al een jaar lang. Hard krijsend wakker worden uit het niets en in slaap vallen in onze armen, maar direct wakker en krijsen zodra hij merkt dat we hem in zijn bedje laten zakken zeg maar. Overdag slaapt hij wel goed en ook gewoon uit zichzelf.
Ons kindje heeft veel last van oorontstekingen, om de anderhalve week is het wel raak. De huisarts adviseerde daarom om pas met slaapcoaching te beginnen zodra we zeker weten dat er geen oorontsteking speelt (bij neerleggen komt er druk op de oortjes en dat doet veel pijn). Dus van tevoren even laten checken bijv.
En verder.. tja.. vaak weten we niet wat er aan de hand is. Tandjes, sprongetje, te warm, te koud, oververmoeid of verlatingsangst. Super frustrerend en na zo’n lange tijd gaan je dagen en relatie eronder lijden 😖. Hoop met je mee dat dit gauw overgaat en we het geduld kunnen blijven opbrengen om te weten dat onze kindjes het niet expres doen en ons nodig hebben. Sterkte lieve mama 💕 het is topsport wat je doet, fysiek en mentaal!
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu met jullie kindjes? Hier is het nog steeds drama 🥲
Heeft de slaapcoach niet geholpen?
2 jaar geleden
Wat vervelend dat het nog slecht gaat! En dat terwijl je ook een slaapcoach hebt ingeschakeld!
Ons zoontje slaapt eindelijk 2 weken door! Inmiddels 39 weken zwanger, dus werd ook wel tijd 😴.
Wij lieten hem eens huilen, zal ik anders nooooit doen. Maar ik kan straks geen uren met hem bezig zijn, terwijl ik een baby’tje in huis erbij heb. Hij heeft nog geen 15 min gehuild, en is vanzelf in slaap gevallen. En dat bij elk slaapje! Wel vind ik 15 min ook de max, en liep/loop er anders weer opnieuw even heen. Hij word serieus s’nachts dus ook niet meer wakker, en slaapt netjes van 7 tot 7/ half 8. Ik weet niet wat me overkomt haha.
2 jaar geleden
Hier ook hoor. Heeft tot 7 maanden doorgeslapen en ineens begon het. Slaapt nu in zn eigen bed naast ons bed. Dan gast het goed. Zodra we een nachtje proberen in zijn eigen kamer wordt tie wakker tussen 12 en 3 en dan is het bal. Hij raakt compleet in paniek als tie ons niet ziet. Tenminste dat denk ik, want bij ons op de kamer wordt hij niet wakker. Niet merkbaar in ieder geval. Wellicht wordt hij wel wakker, ziet ons liggen en slaapt dan verder. Heb me er maar bij neergelegd dat hij bij ons op de kamer slaapt tot hij zelf niet meer wilt