10 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, wat een vervelende situatie! Ik snap ergens dat je de keuze hebt gemaakt om terug te gaan voor je dochtertje, maar om eerlijk te zijn moet je voor jullie beide kiezen vind ik... Het zal even aanpassen zijn voor haar in een andere omgeving, dat kost even wat tijd. Maar zo'n kindje heeft rust nodig in haar omgeving, stabiliteit en veiligheid staan echt wel voorop. En als mama niet gelukkig en ontspannen is, zal je dat niet kunnen creëren.

2 jaar geleden

Reactie op CurlyShirley

Hoi hoi, wat een vervelende situatie! Ik snap ergens dat je de keuze hebt g ...
Ik sluit me volledig aan bij de post van curlyShirley. Uiteindelijk is het beter voor jullie beiden om daar weg te zijn, als ik het zo lees. Misschien lukt het toch de spullen nog terug te krijgen, maar het belangrijkst is dat jullie weg zijn uit een onveilige situatie..

2 jaar geleden

Wegwezen bij iemand die je mishandelt.... Miss dat je (een deel van) haar spulletjes uit het huis kan halen als je vriend/ex niet thuis is. Of miss dat je evt onder politiebegeleiding iets kan regelen. Heel veel sterkte! Jullie komen hier uiteindelijk sterker (en gelukkiger) uit dan in deze situatie blijven zitten.

2 jaar geleden

Ach lieve mama, wat hectisch en heftig voor jou en je kleintje! Sterk dat je bent weggegaan en zo fijn dat je bij je moeder terecht kunt. Is het veilig voor jullie om daar vanavond te blijven?!⚠️ Zo niet, regel dan hulp via de politie en geef aan hen aan welke spulletjes je in elk geval vannacht voor je dochtertje nodig hebt. Zo wel, dan zou ik voor nu de rust behouden en morgen een plan van aanpak maken met de hulpverlener die je gaat spreken. Je weet zelf natuurlijk ook dat daar blijven voor een paar spulletjes geen optie is. Dat wordt heus wel geregeld en anders is het jammer, maar ook aan nieuwe spullen gaat jouw dochter wennen. Een paar dagen onrust daarover wegen niet op tegen een toekomst die haar meer rust, stabiliteit en veiligheid brengt! ❤❤ Heel veel sterkte dappere mama!! 💪

2 jaar geleden

Sorry hoor maar wat is nou je probleem? Overweeg je nu serieus om in zo'n F relatie te blijven om wat spullen?? Ga lekker naar je moeder met je kindje waar jullie veilig zijn. Dan ga je toch alleen langs en neem je het hoog nodige mee. Ben je getrouwd? Regel de rest met een scheiding. Niet getrouwd of partnerschap en heeft je vriend geen recht op je kindje dan heeft hij ook geen recht op haar spullen als jullie vertrekken en anders regel je een Kanton rechter. Je leven en geluk is toch zeker meer waard dan wat domme spullen. Tot je je spullen hebt kun je altijd een beroep doen op Facebook groepen. Weggeeggroepen bijvoorbeeld als je daar een oproep doet dat met je haast op zoek bent naar kinderspullen en dat je vanwege omstandigheden ineens niks meer hebt dan zul je zien hoeveel lieve mensen er zijn

2 jaar geleden

Je bent al eens eerder onder politie begeleiding uit dat huis gehaald. Je zou de wijkagent kunnen benaderen om te vragen of hij/zij ja kan helpen/begeleiden het hoognodige uit die woning mee te nemen. Maar blijf er dan ook weg. Verder zijn het maar spullen Ze is klein. Ze went wel als je haar ergens een stabiele basis geeft. Haar heen en weer blijven slepen tussen rust en deze relatie doet haar geen goed. Dat ze niet tot rust kwam is niet gek na zo'n heftige dag vol emoties. Dat heeft een paar dagen nodig. Jouw dochter wordt niet gelukkig op die plek en als getuige van jullie giftige relatie. Het is jouw verantwoordelijkheid haar daar uit te halen en te houden. Zij kan net zelf niet

2 jaar geleden

Wat dapper van je om deze keuze te maken om weg te gaan. Je kan een melding maken bij veilig thuis ( als de politie dat nog niet gedaan heeft) en aan hen hulp vragen, of bij de gemeente aankloppen voor jeugdzorg en vragen of ze je kunnen helpen alles nu regelen rondom de spullen. Maar bijv. Ook een mediator of ouderbemiddeling kan helpend zijn.

2 jaar geleden

Pfff wat heftig! Ik heb precies het zelfde gehad alleen mijn dochter was wat jonger. Veel politie aan de deur.. vaak weer bij hem weg gegaan. Ik weet hoe moeilijk het is niet gek dat je weer terug gaat hoor! Ik ben zo vaak terug gegaan wat natuurlijk als buitenstaander heel makkelijk te beoordelen is. Maar als je in zo’n situatie zit is het onwijs lastig. Soms willen we dat iemand veranderd en blijven we die hoop houden. Ik ga nu bijna elk weekend naar de vader van mijn dochter en we onderhouden nu een lat relatie wat (voor ons) wel werkt. Dit is een tip vanuit mijn eigen ervaring. Zorg dat de spullen opgehaald worden wanneer hij er bijv niet is. en als dat niet kan vul een tas met je dierbaarste spulletjes. Ga een tijdje naar je moeder en laat de papa weten dat je tijd nodig hebt om na te denken. En neem die tijd! Ga niet te snel met beslissingen maken. Je bent een sterke mama 💓

2 jaar geleden

Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik weet heel goed hoe je je kan voelen. En de spullen van de kleine betekenen veel. Je wilt je kind namelijk rust en regelmaat geven en dat kan je niet optimaal doen. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Het was echt ontzettend zwaar! Maar volhouden volhouden volhouden is wat ik je kan zeggen. Op z'n duur heb je weer spulletjes voor de kleine en een eigen plek. Het zal echr weer normaliseren allemaal. Je moet echt alleen doorbijten en volhouden hoe moeilijk dat ook is. Nogmaals ik kan het weten en geloof me je bent echt zoveel beter af zonder hem. Iemand die je mishandeld...je houd je nu vast aan een ideale plaatje (eigen huis eigen spulletjes voor de kleine) maar die is er niet. Dus laat het los, zet em op voor je kleine en geef niet op! Heel veel sterkte en succes ❤️

2 jaar geleden

Weggaan en wegblijven. Mijn ex heeft mij ook (uit mijn eigen huis zelfs) weggepest. Heb hoogzwanger in een hotel moeten slapen. Het bleef maar doorgaan. Onze ouders continu hier in huis, kreeg hem er niet uit. Toen de kleine 6 weken was heb ik met politie erbij mijn huissleutels teruggevorderd. Pak je eigendommen en ga weg. Overal waar je bonnen van hebt en door jou betaald is kun je meenemen. Desnoods met behulp van de politie. Maar zorg dat jullie in veiligheid komen! En de kleine voelt jouw onrust ook. Dit is geen toekomst voor de kleine en voor jou ook niet. En ze heeft haar moeder nodig die gezond en gelukkig is. Echt die kleintjes voelen zoveel dingen feilloos aan. Sterkte 🤍