15 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind het een rare reactie en zou mooi aangeven dat dat tijdstip mij niet uitkomt. Ik zou voortaan bij die afspraak met oma willen zijn zodat je in de gaten kan houden of iemand mn dochtertje aanraakt (in het gezicht of iets vind ik al niet oke)

2 jaar geleden

Ik vind het een rare reactie en zou mooi aangeven dat dat tijdstip mij niet ...
Dankjewel voor je reactie 🥰 Soms vraag ik mij af of ik dan te heftig reageer.. maar ben blij om te horen dat je dezelfde mening hebt.

2 jaar geleden

Mijn ouders maken ook wel eens zulke opmerkingen, maar dat is uit pure trots en niet als sieraad bedoeld. Maar wij kunnen niet oordelen over jullie band, over het gedrag van je moeder etc we kunnen jullie niet. Dus of ik je reactie heftig vind, ja. Maar dat is meer vanuit mijn situatie beken nogmaals is moeilijk oordelen😊

2 jaar geleden

Mijn schoonmoeder is ook zo. Ze past 1 dag in de week op en krijg altijd een oververmoeid en overprikkeld kind terug. Hebben nu “laatste waarschuwing” gegeven. Ze vind het belangrijker om met hem een rondje door het dorp te lopen en mensen te zien dan het eet/slaapschema van ons aan te houden. Dus nee ik zou dat totaal niet accepteren en ook aangeven dat je dat echt niet wil op die manier

2 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Mijn ouders maken ook wel eens zulke opmerkingen, maar dat is uit pure trot ...
Dankjewel voor je reactie! 🥰Ik snap dat het moeilijk oordelen is omdat je verder geen achtergrond informatie hebt. Het heeft altijd wel goed gelopen tussen mijn schoonmoeder en mij, tot dat ik zwanger werd.. Ze is ontzettend bang achtergesteld te worden terwijl ze bij alles wordt betrokken.

2 jaar geleden

Reactie op Riichelle

Mijn schoonmoeder is ook zo. Ze past 1 dag in de week op en krijg altijd ee ...
Dankjewel voor je reactie ! 🥰 Ohh pff dat meen je niet & als iets belangrijk is voor die kleintjes is het wel regelmaat .. Ik snap ook echt wel dat ze trots zijn , maar die kleine moet wel voorop blijven staan!

2 jaar geleden

Dit is voor mij niet herkenbaar, maar als mijn eigen moeder of schoonmoeder mijn zoontje zou willen meenemen op een tijstip wat mij niet uitkomt dan hebben ze pech. Qua haar reactie ‘kan ik even pronken’ zou ik me persoonlijk niet aan ergeren. Snap van de ene kant wel hoe trots ze zijn en dergelijke.

2 jaar geleden

Ik denk dat ze gewoon trots is. Merk aan mn eigen ouders ook wel dat opvoeden vroeger anders ging en zij die strakke schema's die wij tegenwoordig aanhouden niet kennen. Dat zorgt soms voor irritatie, maar gelukkig houdt mijn moeder zich er wel aan. Dat je er misselijk van wordt vind ik misschien wel een beetje overdreven 😅

2 jaar geleden

Herkenbaar. Mijn schoonmoeder zegt het wel altijd op een leuke manier. In de vorm dat ze gewoon trots is. Waar ik misselijk van wordt is mijn eigen moeder. Die noemt mijn dochterje haar kind 🤮

2 jaar geleden

Zou het niet toelaten om mijn kind mee te nemen op een tijdstip dat mij niet uitkomt. Wat betreft het ‘pronken’, ze is vast gewoon hartstikke trots op haar kleinkind en kiest (zonder dat ze het weet) woorden die jou triggeren.

2 jaar geleden

Ik zou me inderdaad minder ergeren aan het pronken maar meer dat ze haar mee wil nemen wanneer het haar uitkomt. Zo werkt het niet, ze ontlast je toch ook alleen maar op momenten die jij prettig vindt? Anders heeft het nog geen zin..

2 jaar geleden

Voor mij hetzelfde als wat hieronder al staat. Als het tijdstip jou niet uitkomt, houdt het op. Over het woord pronken… Daar heb ik geen moeite mee. Tuurlijk is ze trots. Dus ja, ik vind je reactie ook te heftig.

2 jaar geleden

Reactie op Juni2021boy

Ik zou me inderdaad minder ergeren aan het pronken maar meer dat ze haar me ...
Ik sluit me aan bij jou, fijn dat ze je wil ontlasten, maar ze heeft met rekening te houden met jou en het schema van je dochtertje. Wij zeggen ook wel eens tegen elkaar dat we lekker met ons zoontje gaan pronken als we met 'm op pad gaan. Daar zou ik niet te veel achter zoeken. Denk dat veel oma's trots zijn op hun kleinkind en dat willen laten zien.

2 jaar geleden

Als het moment jou niet uitkomt dan is dat jammer voor oma, maar pronken is wel uit trots en om te zeggen dat je er misselijk van wordt.. Heb je een slechte band met je schoonmoeder?

2 jaar geleden

Verwijderd lid…