7 Reacties
2 jaar geleden
In principe is buikslapen niet gevaarlijk zodra ze zelf kunnen omrollen op dat moment zijn ze sterk genoeg om terug te rollen. Wat ik wel fijn vond op dat moment was alle lakens en dekens weg te halen en alleen nog maar een slaapzak aan te doen zodat mijn zoons alle vrijheid hadden om te bewegen
2 jaar geleden
Wat ik online lees is dat op de buik babies net wat minder zuurstof binnenkrijgen(net als volwassenen trouwens). Dat is geen probleem als ze het zelf op kunnen lossen, door het hoofdje te verleggen of terug te rollen bijvoorbeeld. Dit moeten ze wel echt goed kunnen omdat in de slaap de spierkracht weer ietsje minder is.
Onze zoon kan al terugrollen, maar voor nu leggen we hem nog vast door een deken als een sjaal om te rollen en dan over zn buikje aan beide kanten instoppen. Hoeft niet eens echt strak en dan kan ie niet naar zn buik. Hij slaapt ook in een slaapzak trouwens.
Wij leggen hem zo neer tot we er gerust genoeg op zijn dat ie zn eigen slaaphouding kan kiezen. Voor ons werkt dit fijn!
2 jaar geleden
Onze dochter is vanaf een maand of 4 al buikslaper. Ze slaapt wel op dat lucht doorlatende matras van de Ikea dus maak me niet zo zorgen (heb het wel uitgebreid zelf getest haha). Maar als ze sterk genoeg zijn om terug te draaien ed moet het geen probleem zijn dacht ik 🤔
2 jaar geleden
Mijn dochter sinds een week ook ineens. Ik leg haar op haar rug weg en ze wordt iedere ochtend wakker op haar buik. Ze slaapt er iig een stuk beter door en ze is sterk genoeg.
2 jaar geleden
Wij hebben ons in het begin ook enorm zorgen gemaakt. Hij begon met 3 maanden met rollen en op zijn buik slapen (ook met gezicht recht in het matras 🙃). We hebben gelijk een Aerosleep topper gekocht, en wat extra slapeloze nachten gehad en veel kijken of hij na een poos wel zn hoofdje draaide/optilde, en dat deed hij dus kregen we vanzelf meer vertrouwen erin.
Ik denk ook dat als je kleintje zelf op zn buik rolt dat die sterk genoeg is om het hoofdje opzij te draaien of op te tillen.