39 Reacties

2 jaar geleden

Slaapt door sinds dat ze 11 maanden is Geen slaaptraining gehad We slapen niet samen Ik laat haar niet huilen Ik geef kunstvoeding Ik heb een schema maar volg haar hierin wel Nee soms gaat ze binnen 2-3 uur na haar middagslaapje alweer naar bed Ze heeft geen verstopte neus, wel lange tijd gehad (bijna half jaar) Ze slaapt thuis 2 x 1 tot 1,5 uur Nee ik maak haar niet wakker overdag Ze heeft geen nachtvoeding meer Nee ze krijgt snachts geen water Ja ze heeft een speen in bed die pakt ze zelf wanneer ze behoefte heeft eraan Ze heeft sindskort moeite als ik wegga. Dit is sinds een week of 2

2 jaar geleden

Ja sinds ze 9 weken oud is slaapt onze dochter door We hebben met haar elk slaapje vanaf het begin getraind omdat ze altijd heel slecht kon slapen vanaf 1e momentum. We ging naast haar zitten tot ze rustig was en verlieten dan de kamer als ze wakker was maar rustig. Begin sliep ze dan na 45 min en nu is dat na 5 min. En hoeven we er niet naast te blijven zitten. Gewoon in bed en kusje en verhaaltje en dan weg. Nee we hebben nooit samen geslapen. Ja soms huilt ze ook voor het slapen. Ik laat haar makkelijk 10 min huilen, dan loop ik naar binnen, leg haar terug neer geef een keus aai over de bol speentje en knuffel erbij en verlaat de kamer. Ik heb 14 dagen borstvoeding gegeven. Ja mijn kind heeft vanaf allereerste dag een heel vast schema, qua eten, slapen drinken spelen verschonen alles! Mijn kind heeft nog 2 slaapjes van 9.00 tot 11.00 en van 14.00 tot 15.30. Ze gaat dan weer om 19u naar bed. Om 6.30 is ze weer wakker. Verstopte neus: om de paar weken een goede verkoudheid Onze dochter slaapt 3,5 uur overdag op de opvang slaapt ze heel slecht overdag soms maar half uur. Ze heeft vaste slaaptijden: ik haal haar eruit als ze 3,5 u heeft geslapen. Ik geef sinds week 9 al geen nachtvoedingen meer. S nachts wil mw absoluut geen water als ze wakker wordt. Dan accepteert ze alleen melk! Maar overdag drinkt ze altijd zelfstandig Ze heeft een speen. Deze hou ik er minimaal nog een jaar in, ze vind het fijn en laat zich niet door ons troosten maar speen helpt wel. Mijn dochter is heel wisselend met verlatingsangst. Ene keer meer last van dan andere keer. En bij papa meer dan bij mama. Succes mama ik hoop dat het je inzichten geeft die je zoekt

2 jaar geleden

Ze slaapt meestal door! maar pas vanaf 10a11 maanden. Geen slaaptraining heb haar in het begin eigenlijk vrij weinig vast gehouden en ze viel dan altijd los van ons in slaap. soms slapen we samen! maar met inslapen sws niet! soms pakken we haar in de nacht. We laten haar niet huilen, soms wel even mekkeren Kunstvoeding ja we hebben een strak schema. uiterlijk 7.15 uit bed 9.30 tot10.00 slapen dan 13 tot 14.30 /1500 ligt er aan hoe de nacht was, als het goed was maken we haren rond 14.30/45 wakker dan slaapt ze beter in en dan rond 18.45 de nacht in. niet vaak verstopte neus,als dat wel is slaapt ze minder goed. we maken haar wakker. geen nacht voeding sinds 11a10 maanden nee ze kan niet zelfstandig drinken Speentje ja verlatingsangst met fases

2 jaar geleden

Heel begrijpelijk dat het lastig is als slapen niet makkelijk gaat. Hopelijk gaat het gauw beter! 💙 Doorslapen: meestal wel, pas sinds een paar weken (hij is 13mnd) Slaaptraining: nee, weleens geprobeerd met pick up put down (werkte averechts) en gecontroleerd huilen (werkte toen niet en voelde ook niet prettig voor ons) Samen slapen: alleen als hij ziek is Huilen voor het slapen: nee, hij valt bij ons in slaap (zittend of wiegend). Soms leg ik hem wakker weg (dan merk ik dat hij onrustig is bij mij), dan mekkert hij wat en blijf is afhankelijk vd situatie bij hem (rugje wrijven, op zn billen kloppen) Borstvoeding: helaas niet Vast schema: wij letten op de wakkertijden en slaapsignalen, dat is nu ongeveer 3-3-4 Na 4 uur wakker naar bed: ongeveer, soms na 3 uur en soms na 4,5 uur, ligt echt aan de dag/hoe moe hij is Verstopte neus: ja sinds hij naar de opvang gaat verkouden dus heel regelmatig ook zwaar verstopt in de nacht Wakker maken: nooit tenzij we ergens naartoe moeten Nachtvoeding: slaapt sinds kort nagenoeg door… als hij wel wakker wordt en dorstig lijkt krijgt hij een fles (wij hebben dit ook nooit bewust afgebouwd oid) Zelfstandig water drinken: kan zelfstandig drinken maar nooit fles in zijn bedje gelegd oid Speen: met 3 mnd gestopt omdat hij het eigenlijk nooit echt wilde Verlatingsangst: begint net denk ik, merk het de laatste dagen bij afzetten bij KDV voor de rest niet echt

2 jaar geleden

Alleen even herkenning en een dikke knuffel! ❤

2 jaar geleden

Mijn kindje slaapt door vanaf 6 maanden. Heb nog nooit slaaptraining hoeven te doen. Hij slaapt vanaf 14 dagen in zijn eigen bedje Als mijn zoontje huilt voor het slapen, laat ik hem liggen of hij moet al hysterisch worden dan zou ik hem oppakken. Ik heb na 11 dagen moeten stoppen met de borstvoeding, helaas. Ik geef vanaf 6 weken een vast schema. Heb ik bij beide jongens gedaan, en werkt perfect! Ik maak hem wakker rond 15 uur en gaat erna om 19 uur na bed. Overdag slaapt hij 2.5 uur en sncacht 12 uur Als hij langer slaapt dan maak ik hem wakker Hij heeft met slapen een speen En heeft totaal geen verlatingangst .

2 jaar geleden

Zoontje slaapt 9/10 door. Geen slaaptraining gedaan. Slapen niet meer samen. Laat ons kindje nooit huilen voor het slapen gaan, bij huilen wordt er getroost. Geen bv. Redelijk vast schema. Nee, vaak later dan 4u na middagslaapkamer: Heeft een vaste bedtijd 's avonds en tijd na de middagdut hangt dan af van hoe laat hij wakker wordt, is wisselen. Regelmatig een verstopt neus 's nachts, dan zijn de nachten vaker onderbroken. Slaapt overdag 2 tot 3 uur in totaal. Bij de ochtenddut maak ik na max een uur wakker, bij de middagdut maak ik niet wakker. Geen nachtvoeding. Hij kan 's nachts niet drinken. Heeft nog een speen bij het slapen. Heeft verlatingsangst, maar wel veel beter dan het geweest is, op het hoogtepunt ging dat met erg slechte nachten gepaard (sliep toen enkel tussen ons beiden in, 1 van de 2 was niet voldoende).

2 jaar geleden

Slaapt je kind door?: Ze is er net mee begonnen, nog niet iedere nacht en pas rond 13 maanden Heb je een slaaptraining met je kind gedaan?: Nee Slapen jullie samen?: Ja Laat je je kind huilen voor het slapen?: Nee Geef je nog borstvoeding: Ja Heb je een vast schema dat je hanteert door de dag?: Nee, wel ongeveer maar afhankelijk van wanneer wakker, wanneer moe. Gaat je kind na 4 uur wakker zijn na middagslaapje naar bed?: geen hele vaste tijden, de meeste dagen doet ze nu één slaapje en is ze na 4 uur nog niet moe, eerder 5 uur. Heeft je kind snachts vaak een verstopte neus?: Nee Hoeveel uur slaapt je kind overdag? Tussen de 1,5 en de 3,5 uur. Met één slaapje meestal ruim 2 uur. Met 2 slaapjes eerder 3 uur. Maak je je kind wakker overdag als hij langer slaapt dan "de bedoeling is"?: Nee, ze gaat dan vaak later naar bed. Wakker maken wel geprobeerd maar ze is dan minder vrolijk Geef je nog nachtvoeding?: Ja, behalve als ze doorslaapt. Kan je kind snachts zelfstandig water drinken uit een fles wanneer nodig?: Zou kunnen maar wil ze niet. Als ik een nacht niet thuis ben drinkt ze niks. Heeft je kind nog een speen?: Nee, alleen op de opvang met slapen (thuis valt ze vaak aan de borst of op ons in slaap) Heeft je kind veel last van verlatingsangst?: Soms

2 jaar geleden

Mijn zoon slaapt ook slecht, nooit doorgeslapen. Ik heb de chairmethode geprobeerd en geeindigd met naast zijn bed zitten tot hij slaapt. Overdag gaat deze methode goed. In de avond met naar bed gaan ook, maar daarna lukt dat niet goed en beland hij vaak halverwege de nacht tussen in bij ons. Ik geef inmiddels geen bv meer, hij krijgt rond 23.00u nog een fles melk. Ik laat hem niet huilen. Overdag gaat hij rond 9.00u naar bed en in de middag rond 13.30u Beetje afhankelijk hoe lang hij slaapt, ik kijk naar de moe heid signalen. Nooit meer na 16.00u naar bed. In de avond gaat hij tussen 19 en 20 uur naar bed. Verstopte neus heeft hij niet. Hij slaapt nu slecht omdat er 2 kiezen aan het doorkomen zijn, vermoed ik. Hij heeft mij nodig om te slapen en zal geen flesje water zelf pakken om te drinken. Hij heeft nog wel een speen, hij pakt deze soms zelf.

2 jaar geleden

1. Ja mijn dochter slaapt door al sinds de verplichte nacht voedingen er af zijn. 2. Nee 3. Nee al sinds ik denk dat ze een maand of 3 oud was op haar eigen kamer 4. Nee of max 5min 5. Nee ook nooit kunnen geven 6. Ja, ze is rond 7 uur wakker dan flesje in bed en daarna beneden korstjes, rond kwart voor 10 fruit, 10 uur weer in bed, dan slaapt ze tot ongeveer half 12, boterhammen, rond kwart voor 3 tussendoortje dan slapen van 3 tot half 5 ongeveer, avond eten en voor ze naar bed gaat nog een flesje dan slaapt ze weer rond half 8. 7. Zie hier boven 8. Ze is wel snel verkouden, heeft met kleine 4 maanden in het ziekenhuis gelegen met dubbele longontsteking en rs virus dus pakt het erg heftig op elke verkoudheid. 9. 3 uur ongeveer 10. Nee nooit of ik zou echt weg moeten 11. Nee al sinds het niet meer verplicht moest niet meer. 12. Nee snachts niet maar de hele dag door heeft ze wel water 13. Alleen snachts anders nooit een speen 14. Ja met naar bed gaan maar gaat al weer een stuk beter! Mijn dochter is van 18 juni

2 jaar geleden

1. Nee 2. Nee 3. Ja 4. Nee 5. Nee 6. Een beetje, we volgen 3-3-4 maar qua bedtijd is dat dus elke dag anders, ligt eraan hoelang hij slaapt etc. 7. Ja of eerder als hij eerder moe is. 8. Nee 9. Tussen de 2-3,5 uur 10. Nee 11. Ja 2 12. Geen idee 13. Ja 14. Ja

2 jaar geleden

1. Ja. Wordt wel lichtjes wakker, maar slaapt vrij snel weer verder. 2. Nee 3. Ja vanaf 23:00u ongeveer. Dan word ze wakker en mag ze naast mij slapen 4. Nee 5. Nee 6. Ongeveer wel ja 7. Ja en nee. Soms nog een laat middagdutje rond 4. Ze slaapt dan ook later dan haar gewoonlijke bedtijd (19:30u) 8. Nee 9. 2 uur 10. Nee 11. Nee geen nachtvoeding meer. Laatste fles wilt ze zelf rond 23:00u 12. Ja staat ook standaard naast het bed 13. Ja 14. Soms

2 jaar geleden

1. Ja 2. Nee, maar wel heel veel gelezen over slapen. Ik ben er ook van overtuigd dat je slapen moet leren, net zoals bv. lopen en praten. Dus mijn dochter ook heel erg begeleid in het leren slapen. Dus met alles wat ik heb gelezen, van alles gepakt wat mij aansprak. 3. Nee 4. Nee, wel kletsen/brabbelen 5. Nee, nooit gegeven 6. Ja, in de ochtend een dut van max 45 min en in de middag een lange dut van 2 uren. 9.30 - 10/10.15 en 13 - 15 7. Ja 8. Ja en last van happy wheezing/ astma dus heftige verkoudheden hier. 9. Hangt er van af hoe moe ze is. Maximaal 2 uur en 45 minuten. Ideaal is 2 uur en 30 minuten. Als ze 2 dagen naar de opvang is geweest moet ze bijtanken en heeft ze wat meer slaap nodig. 10. Ja, dit is ook niet zielig of schadelijk. Te veel slaap overdag is een slechte nacht. Dit staat veilloos met elkaar in verbinding hier. 11. Nee, is ze zelf mee gestopt door er niet voor wakker te worden. 12. Als ze verkouden is geef ik haar beker water in het bed. Als ze niet verkouden is geen water in bed. 13. Nee, vanaf 4 maanden al niet meer. 14. Nee, niet meer dan gemiddeld denk ik

2 jaar geleden

1. Ja, word soms wakker maar 5 minuutjes huilen slaapt ze weer. 2. Ja 3. 'Cry it out' 4. Nee 5. Ja 6. Nee 7. Ja 8. 07:30 wakker worden 12:00 naar bed voor 2 uur. 9. Nee 10. 1,5- 2 uur 11. Ja 12. Nee 13. Nee 14. Ja 15. Nee

2 jaar geleden

1. Meestal wel 2. Ja, waiting approach/gecontroleerd huilen 3. Nee 4. Ja 5. Ja 6. Ja 7. Ja 8. Nee, de hele dag door 😂 9. 1,5u-2u 10. Ja, 2,5u is het maximale 11. Nee 12. Nee 13. Nee 14. Soms
-Slaapt je kind door?: Ja, sinds kort -Heb je een slaaptraining met je kind gedaan?: Nee, alles op gevoel -Slapen jullie samen?: Nee, sinds hij zelf doorslaapt wil hij niet meer bij ons in bed. -Laat je je kind huilen voor het slapen?: Nee -Geef je nog borstvoeding: Nee -Heb je een vast schema dat je hanteert door de dag?: Nee maar zijn ritme is wel elke dag ongeveer hetzelfde 2,5-3,5-3,5. -Gaat je kind na 4 uur wakker zijn na middagslaapje naar bed?: Nee meestal is hij na 3,5 wel klaar om naar bed te gaan -Heeft je kind snachts vaak een verstopte neus?: Nee -Hoeveel uur slaapt je kind overdag?2-3uur -Maak je je kind wakker overdag als hij langer slaapt dan "de bedoeling is"?: Ja, bij het middagslaapje wel anders gaat hij savonds pas laat slapen. Geef je nog nachtvoeding?: Ja, tussen 23:00 en 00:00 200cc Kan je kind snachts zelfstandig water drinken uit een fles wanneer nodig?: Nee Heeft je kind nog een speen?: Ja Heeft je kind veel last van verlatingsangst?: Nee, niet meer

2 jaar geleden

1 ja/meestal 2 nee 3 nee 4 nee als hij gaat huilen is hij nog niet moe. Wel eens geprobeerd om te laten huilen, maar dat werkt niet. 5 nee 6 nee ik volg hem grotendeels 7 nee soms eerder soms later. Hij laat goed merken als hij moe is. 8 nee maar hij heeft het wel regelmatig gehad. Sindsdien liggen er boeken onder zijn bedje bij het hoofdeind. 9 2 tot 3 uur 10 ja in de ochtend wel, omdat hij anders de rest van de dag niet meer gaat slapen en wel moe is. Hij slaapt dan maximaal een uur. En dan in de middag nog 2 uur. Soms slaapt hij in de ochtend niet en dan slaapt hij in de middag 2 tot 3 uur. 11 soms als hij er voor komt wel. 12 Heeft hij niet nodig 13 ja 14 nee

2 jaar geleden

Slaapt je kind door; ja Slaaptraining; nee Slapen jullie samen; nee Huilen voor het slapen; ja maar is slechts 5min tot ze slaapt Borstvoeding; nee Vast schema; ja min of meer Na 4u middagslaapje; nee, om 12u naar bed tot max 15u Verstopte neus; nee Uur slaap overdag; +-2.5 uur Wakker maken overdag; ja dus tot 15u Nachtvoeding; nee Zelfstandig water drinken; ja Speen; ja alleen in bed Verlatingsangst; ze wil wel graag bij me blijven, maar angst is het niet denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op Lisanne09

Slaapt je kind door; ja Slaaptraining; nee Slapen jullie samen; nee Huilen ...
Verkeerd gelezen; na ongeveer 4u na middagslaapje gaat ze wel weer naar bed ja. Dit is rond half 7/7 uur