14 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb altijd standaard in het koffertje zitten: Torentje met poeder voor de fles (ik geef Prefea van Nutrillion. Vandaar dat ik zelf meeneem) Ook een fles is handig natuurlijk. Een vast tutteldoekje die hij/zij mee kan nemen naar bed daar. Is altijd fijn. Extra rompertje, extra broekje, truitje, sokjes. Alles wat je kleine aanheeft extra meenemen. Stel dat er een ongelukje gebeurt dat je kindje verschoont kan worden.
De overgang viel bij ons wel mee. Onze kleine was 3 maanden toen ie voor het 1st naar de opvang ging. Hij heeft het tot de dag van vandaag nog heel erg naar zijn zin.
2 jaar geleden
Mijn dochter ging met 12 weken al naar de opvang dus geen idee hoe het nu voor jou kindje gaat zijn.
Wat ze mee moeten krijgen is ook afhankelijk van de opvang.
Wij geven een slaapzak, extra setje Kleding mee. Poedertoren voor de flessen melk. Fruit en boterham krijgen ze daar.
Het is goed om een wenochtend te plannen ( en zorg dat je dan zelf ook iets om handen hebt..ik moest nl de hele ochtend hormonaal huilen)
Denk na over wat je belangrijk vind voor jou kindje en communiceer dat met de opvang
2 jaar geleden
Mijn dochter ging voor het eerst toen ze bijna 5 maanden was.
Eerst 2 keer 3uurtjes wennen. Ze merkten daar dat ze echt heel erg moest wennen. Na 3 weken ging het steeds beter. Ze slaapt nu meer dan uur daar. (Ze gaat ook maar 3uurtjes perdag ivm mijn werk)
Enige wat ik mee geef is haar fles, torentje met melk poeder, extra kleding.
De rest word daar geregeld. Luiers, vers fruit, brood en andere hapjes. Ze maken elke ochtend voor haar verse fruithap.
Ze krijgt vandaar een eigen schriftje, daar word alles on geschreven, slaap tijden, eet tijden, wat voor luiers ze heeft gehad. En een verhaaltje hoe de ochtend ging.
2 jaar geleden
Mijn zoontje ging toen hij 12 weken oud was. Ik heb ook geen idee hoe het nu dus voor jouw kindje zal zijn..
Ik heb in zijn eigen mandje bij het kdv extra setje kleren. Dagelijks neem ik mee: fles, poedertoren, speen en knuffeldoekje.
Alles qua eten en drinken krijgt hij verder daar behalve de melk (omdat dit per kind weer anders is).
Hier ook een schriftje waarin ze wat leuks schrijven maar ook eten/drinken/luiers/slaapjes bijhouden.
Hij gaat er altijd met plezier heen en niks anders dan positieve verhalen.
Veel succes!
2 jaar geleden
Mijn zoontje ging voor het eerst toen hij 7 maanden oud was. Hij gaat er volgens mij met veel plezier heen.. speelt graag met andere kindjes samen 😊
Wij nemen mee:
Extra setje kleren, romper en Sokjes
Poedertoren + fles
Tut
Knuffeltje
Luiers
Fruit en boterham krijgt hij op de opvang.
Bij onze opvang werken ze met een app waar ze gedurende de dag foto's op plaatsen en aan het eind van de dag een dagverslag schrijven 😄
2 jaar geleden
Ons zoontje ging voor het eerst toen hij 4 maanden was... ging meteen goed. Rond 7/8 maanden zal het misschien iets meer wennen zijn voor je kindje.
Ik geef mee in zn tasje: extra setje kleding/romper/sokken, slaapzak, flesje en poedertoren met melk. Luiers, fruit, brood etc. krijgt hij allemaal daar. Als je kindje een speen en knuffeltje heeft kun je die ook meegeven.
2 jaar geleden
Reactie op Tedje24
Mijn zoontje ging voor het eerst toen hij 7 maanden oud was. Hij gaat er vo ...
Dit geeft me hoop want m’n dochtertje gaat ook pas binnenkort (met 8 maanden)
2 jaar geleden
Onze dochter gaat al vanaf 3 maanden naar de opvang en heeft het daar tot nu toe altijd fantastisch gevonden.
Enige wat wij altijd meegeven zijn zakjes bevroren borstvoeding.
Verder heeft ze daar haar eigen mandje met een extra setje kleding, haar eigen fles en een knuffeltje. De rest hebben ze bij onze opvang allemaal. Oudere kindjes krijgen 's middags zelfs warm eten. (En ik maar ff snel een bammetje wegknagen, ben jaloers. 😅)
Je kan de opvang natuurlijk ook even bellen om te vragen wat zij hebben en wat je mee moet geven. Verschilt nog wel eens per organisatie.
2 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt thuis trouwens met White noise. Kan dat op de opvang ook?
2 jaar geleden
Ons zoontje is 3 weken geleden begonnen, omdat ik en mijn man veel thuis zijn geweest vond ik het wel spannend, omdat ik ook merkte dat hij bij visite zitten vanaf een bepaalde leeftijd ook niet altijd even leuk vond. De eerste keer had ie regelmatig een huilbui omdat hij ons miste, maar 3 weken later gaat het al een stuk beter. Wel vind hij het nog erg moeilijk met het moment van weg gaan, dan leiden ze hem daarna af en gelukkig is het dan snel weer vrolijk.
De meeste dingen die je mee moet nemen zijn hier al vermeld. Ik heb zelf naamstickers besteld bij GoedGermerkt voor op alle spulletjes, deze kunnen ook in was- en vaatwasmachine.
Belangrijkste is om goed naar je kindje te kijken en goed met de opvang te communiceren, dan komt het vast goed 😊
2 jaar geleden
Onze dochter is sinds oktober 1 dag in de week naar de opvang, zolang ze niet ziek is o.i.d. ik geef standaard 3 of 4 outfits mee, een knuffel, haar eigen fles en een voedingstoren met haar voeding aangezien ze reflux heeft dus speciale voeding krijgt. Ik pak bewust meerdere outfits in, want naast dat ze zelf door kunnen lekken o.i.d. kunnen er ook bekers omvallen of gaat ze buiten spelen en zitten ze dik onder de modder later em dan heb je niet aan 1 outfit genoeg. Qua reservekleding weet ik uit ervaring, hebben ze op het kinderdagverblijf niet altijd evenveel in elke maat.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje gaat al zo een 4 maanden naar de opvang. In principe hoef ik geen luiers, voeding, billendoekjes mee te geven. Alles krijgt ze daar, ook fruit en groentehapjes en sinds kort ook brood. Ze heeft een eigen box waar standaard haar fles ligt, extra speen en altijd extra setje kleding.
Ze heeft het erg naar haar zin en lacht altijd als ik haar breng, is een fijn gevoel!
En via de app houden ze haar slaaptijden bij, tijd van voedingen, bijzonderheden en wat fotootjes!
2 jaar geleden
Hoewel ik mn zoontje dan heus een beetje mis, lijkt hij het bij de opvang geweldig te vinden en de andere babies reuze interessant! Maar om eerste dagen te helpen had ik een eigen slaapshirt meegegeven. Die ruikt dan in ieder geval bekend naar mama. En een speentje voor daar is handig en setje extra kleding. Ik heb voor thuis ook dezelfde flesjes als ze daar gebruiken, dan weet ik dat ie daar goed uit drinkt. En natuurlijk melk en eten. Zorg dat je zn naam op zn eten en drinken kunt zetten, dan kan de opvang dat goed uit elkaar houden.
Gaat goed komen hoor! Hij heeft het vast snel heel leuk.