17 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ik vind het veel, maar wij zitten dan ook in een situatie waarbij het niet nodig is om 4 dagen naar de opvang te gaan. In jou situatie alleen staande moeder en daarbij een opleiding gaan doen heb ik veel respect voor omdat ik daaruit haal dat je je kindje in de toekomst veel wil kunnen bieden😊 Kortom; in jou situatie snap ik het, en ik denk dat het gewoon aankijken word hoe het gaat en of het werkt voor jullie. Heel veel succes met je opleiding alvast!😁

2 jaar geleden

Hi, Nee dit is niet lang. Gezien het feit dat jij er alleen voor staat en je een opleiding volgt is dit juist goed. Je dochtertje wordt goed opgevangen terwijl jij iets goeds doet voor jullie beide. Je mag heel trots zijn op jezelf. Mocht het toch niet goed aanvoelen dan kijk je hoe je dat wilt veranderen.

2 jaar geleden

Hoi, Wij gaan met 2 voltijds werken, bij ons gaat hij 5 dagen per week hele dagen naar de opvang, we kunnen niet anders, voel me er ook heel schuldig over. Maar hij leert daar zoveel en heeft plezier en dat doet me deugd. Ik krijg door de dag foto's en filmpjes van mijn onthaalmoeder en het stelt mij gerust dat hij daar zo graag is. En chapeau dat je dit allemaal doet als alleenstaande mama, geen schuldgevoel hebben meid. X

2 jaar geleden

Maak je geen zorgen. Je staat er alleen voor dus dit is een gewoon een goede keus! Je kindje zal het ook heel leuk vinden en zal er veel van kunnen leren op het KDV. Onze kleine vind het ook helemaal geweldig. En leert zo ontzettend veel en snel bij. Heel mooi om te zien. Ik zie er nooit een nadeel van in als je kindje naar op de opvang gaat. Maar snap dat je je er schuldig over kunt voelen. Maar niet doen hoor. Die plekken zijn er speciaal voor je kindje. En zoals ik al zei, je maakt een goed keus. Je gaat een opleiding volgen. dan moet je tijd hebben daarvoor

2 jaar geleden

Mijn zoon is ook bijna 10 maanden en gaat 11 april 4 dagen van 8:30 tot 18:00 naar de kinderopvang, goed voor de ontwikkeling en hebben ze meer ruimte om te spelen want wij wonen in een flat en dat is daar toch groter kan hij lekker zijn energie kwijt daar

2 jaar geleden

Er is continuïteit in het leven van je kindje! Super knap van je om als alleenstaande moeder deze besluiten te maken. Je doet het goed mama!💖

2 jaar geleden

Jij moet doen wat je moet doen en zelfstandig in je levensonderhoud voorzien hoort daarbij. Je mag trots zijn op jezelf. Je kleine zal heus even moeten wennen en zal later ook vast wel eens klagen dat zij niet wil. Naarmate zij ouder wordt zal zij begrijpen dat de keuzes die je hebt gemaakt, waren om je kleine een zo goed mogelijk leven te geven. Je brengt haar normen en waarden bij. Je maakt haar zelfstandig. Je kleine zal ook genieten van het spelen met de andere kinderen en daar veel van leren. De kinderen van een thuisblijfouder, zullen ook soms klagen over dat ze nooit alleen thuis zijn. Maw voel je niet schuldig. Elke optie heeft voor en nadelen en ik ben er heilig van overtuigt dat de meeste ouders kiezen met de beste bedoelingen voor hun kind. Je bent een voorbeeld voor haar!

2 jaar geleden

Wij werken beiden voltijds dus onze dochter gaat al sinds september 3 volledige dagen naar de opvang (van 8u tot ongeveer 16/17u) en de andere 2 dagen naar de grootouders (1 dag bij mijn ouders en 1 dag bij die van mn vriend). Ze vindt het zowel op de opvang als bij de grootouders super leuk! Voel me ook soms schuldig dat ik enkel in het weekend echt tijd heb voor haar, maar we doen allemaal wat het beste is voor ons kindje 😊

2 jaar geleden

Hi! Ik ben ook alleenstaand moeder en mn dochter gaat van 7.30-17.30 naar de opvang. Nu nog drie keer per week. Vanaf september vier keer. Ze is er vaak als eerste en gaat weg als één vd laatste. Ze wordt helemaal blij als ze we voor de deur van de opvang staan. Ze heeft zin in de dag! Zo leuk. Een goed teken dat ze het er naar haar zin heeft. En als ik haar op haal oogt ze ook altijd opgewekt. Kinderen genieten van het samenzijn met anderen. Het is dus ok wat je gaat doen! Geen zorgen!

2 jaar geleden

Ikzelf vind het niet lang, mijn zoontje gaat nu 2 weken al 4 dagen in de week van 08:30-16:30 Soms moet k hem zelf om 17:00 ophalen.

2 jaar geleden

We werken allebei voltijds en onze zoontje gaat nog maar pas naar de opvang 3 volle dagen van 07:40 tot 16u. Schuldgevoel is er altijd maar je wilt enkel het beste voor u kind.

2 jaar geleden

Heel erg bedankt voor de reacties! dit stelt me wat gerust ☺️ Ik ga kijken of eventueel kan plannen dat ze iets minder gaat. ❤️❤️❤️

2 jaar geleden

Al zou je haar wegbrengen omdat je een dagje voor jezelf nodig hebt: het feit dat je dit vraagt leert mij al dat je meer dan voldoende liefde en aandacht geeft, en als je dan ook nog studeert en werkt dan is dat een prachtig voorbeeld voor je kleintje! En de opvang is zo leuk voor die ukkies, ze leren er samen spelen, hebben superveel speelgoed. Wij proberen wel onze zoon een wat 'later' ritme te geven zodat na de opvang we nog even kunnen knuffelen (en als ie vroege vogel was dan hadden we dit moment sochtends gepakt). Succes met je studie!

2 jaar geleden

Mijn dochter vindt de opvang fantastisch. Niks leuker dan andere kindjes. Ze is wel vaak heel moe na een dag opvang, dus dan even eten en daarna naar bed.

2 jaar geleden

Onze dochter gaat ook naar de opvang, al vanaf 3,5 maand. 2 volle dagen in de week nu en dan een dag naar opa en oma, de andere dagen doen ik en mijn man. Ze heeft het er daar zo efg naar haar zin en is het een straf als ze niet gaat. Ik breng haar weg en ze ziet me al niet meer staan 🙉. Is een goed teken natuurlijk, maar doet ook een beetje pijn 😅💔 Je mag super trots zijn op jezelf! Als moeder ben je altijd snel onzeker, omdat je het beste voor je kindje wilt. Wat is goed genoeg? Als ik alleen zou zijn dan zou ze ook 4 volle dagen naar de opvang moeten gaan... En nu kan ik wel met een gerust hart zeggen dat zij het helemaal niet erg zou vinden! Ze geniet er zo van om bij de andere kindjes te zijn 😍

2 jaar geleden

Ten eerste... doe aub wat goed voelt voor je en wat mogelijk is 😇. Ten tweede als alleen staande moeder heb je het moeilijk genoeg natuurlijk dus laat niemand je zeggen dat je het niet goed doet. Onze dochter gaat 2 dagen in de week naar de opvang en 1 dag naar mijn ouders. Dit vinden wij prettig en is voor ons goed te doen 🌝

2 jaar geleden

Zo herkenbaar dat je je afvraagt of het te lang is. Maar je moet doen wat je zelf graag wil/moet/niet anders kan. Mensen hebben altijd wel een mening en daar kan je helemaal niets mee. Mijn ouders zijn overleden dus geen geen oppas oma en geen broers zussen en moet toch werken om rond te kunnen komen. In eerste instantie dacht ik altijd 4 dagen te moeten werken, maar toch nog zuiniger gaan leven en 3 dagen gaan werken. Ik zou het niet anders willen en toch voel ik me ook soms schuldig, terwijl ze het daar wel naar haar zin heeft met de andere kindjes. Maar er zijn ook mensen die zich fijn voelen bij 5 dagen werken, we moeten er allemaal geen mening over hebben.. gewoon doen wat jij wilt.