7 Reacties
2 jaar geleden
Het klinkt wel als de zesde ziekte. Ons zoontje heeft dit momenteel ook. Paar dagen geleden ineens hele hoge koorts en heel erg hangerig, gisteravond ineens allemaal vlekjes op zijn romp en gezicht.
Als je de vlekjes weg kunt drukken en je kindje eet/drinkt, plast goed en is niet suffig of benauwd, dan is er niet veel aan de hand vertelde de huisarts ons. De zesde ziekte is gelukkig in de meeste gevallen onschuldig en gaat vanzelf weer over...
2 jaar geleden
Hier ook... Koorts met vlekken hiervoor wel de dokter gebeld,foto's moeten opsturen en daar was uitgekomen 6e kinderziekte.
Na 5 dagen nog steeds koorts met vlekken hangerig echt niet hoe hij normaal is. Toch spoedpost gebeld (zondags) en moesten toch langs komen..
Toen moesten wij door naar de kinderafdeling hier werd van alles gedaan, zoontje werd aan de infuus alles gelegd bloed werd geprikt en bleek het de ziekte van Kawasaki te zijn.. wij waren intens geschrokken en woest op de dokter ( wij werden altijd al door hem van kastje naar de muur gestuurd)
Ik heb 3 dagen met mijn zoontje op het ziekenhuis gelegen, hij zit nu nog aan de medicatie en blijft onder controle bij de cardioloog 😭
2 jaar geleden
Wees aub voorzichtig met plotselinge koorts en rode vlekjes. Mijn meisje werd vorige maand ook ineens ziek, koorts en spugen. Huisartsenpost gebeld en moest ORS halen bij de apotheek, 2de keer mochten we langskomen en werden we weggestuurd met een anti braakmiddel maar het spugen hield niet op en ze werd steeds apathischer waarop we savonds weer naar de huisartsenpost zijn gegaan maar uiteindelijk bleek mijn meisje wel hersenvliesontsteking te hebben 😩 Ze mistte alleen de rode plekjes en dat is zeker wel een symptoom 😔 Uiteindelijk is ze heel ziek geweest en heeft ze 12 dagen in het ziekenhuis gelegen 🥺😩